Ons plan; wat vinden jullie ervan & tips aub :)

Luuk

XPdite Sponsor
Dag beste mensen,

Na mij een tijd geleden te hebben voorgesteld begint alles dichterbij te komen. Mijn studie gaat goed, en ik heb kunnen regelen dat ik eerder afgestudeerd ben. Over precies 1,5 jaar (Augustus 2008) moet ik beginnen met mijn afstudeerproject/stage.

Natuurlijk wil ik deze het liefst doen in Australie. Ik ben daarom nu al op zoek naar bedrijven die zowel in Australie als in Nederland vestigingen hebben. En dan het liefst in Perth, Melbourne of Sydney. En dan door middel van deze stage een werkplek krijgen, en daar lekker blijven wonen.  :up:

Maarja, mijn vriendinnetje moet natuurlijk ook mee.. en dan niet in mijn backpack ;) Ik kan volgens mij (gok ik) op een Studentenvisa wel een half jaar afstuderen. Mijn vriendin moet gewoon lekker mee, en daar als lerares aan de slag kunnen (money!). In welke richting zouden we dan moeten zoeken? Qua visa? Moet ze apart apply-en voor een eigen visum? Of kan ze mee als "partner van"?

Wel bizar, we houden er nu al rekening mee dat we weggaan, qua spullen.. Ik gooi nu al dingen weg die je normaal zou bewaren op zolder, maar ik toch nooit zou meenemen naar Australie! Ik wil geen zeecontainer, maar een paar pallets met spullen (kleding, boeken, persoonlijke spullen), de rest koop ik daar nieuw. Die pallet moet even een tijd opgeslagen worden totdat ik een woonadres heb, dan wil ik gewoon bellen: "Gooi maar op de boot!", zodat ik een maand later mijn spullen heb. Mijn auto is mijn vliegticket.. die verkoop ik.. :)

Nouja, tot zover de plannen..! Ik denk dat het mogelijk is om via mijn werkgever daar te blijven na mijn stage.. (sponsorship?)

Wat vinden jullie van mijn hersenkronkels? Hebben jullie tips of ervaring met deze situatie? Bedankt alvast!

Hey Luuk

Je enthousiasme is in elk geval goed!
Volgens mij moet je vriendin nog wel aardig wat regelen voor ze als lerares daar aan de slag kan!  Skills assesment en visum aanvragen waarmee ze ook mag werken is wel belangrijk. Maar dat moet wel te regelen zijn in anderhalf jaar.....maar dan nog kom je altijd wel weer tijd tekort met deze dingen!
Maar er zijn vast wel meer mensen met hetzelfde beroep op het forum. Met de search knop kom ik in ieder geval altijd heel ver als ik iets wil weten.

Van studenten visa weet ik helaas niet zoveel af.

groeten
Anne

Hey Luuk!

Wij willen ook aug.2008 Down Under.Studentenvisum van 6 maanden lijkt me niet zo moeilijk,mits je de school maar kan betalen.
De eisen voor leerkrachten zijn volgens mij vrij streng dus of je vriendin zo aan de slag kan??
Maar als meelifter mag ze wel 20 uur werken,en jij ook op een studenten visum,in de vakanties 40 uur.

Ik ben zelf ook van plan om via studentenvisum door te stromen naar een sponsor ship of skilled visum.En aftellen doen we ook al!! :lol:

[quote author=clair link=topic=6433.msg79819#msg79819 date=1169674019]
Hey Luuk!

Wij willen ook aug.2008 Down Under.Studentenvisum van 6 maanden lijkt me niet zo moeilijk,mits je de school maar kan betalen.
De eisen voor leerkrachten zijn volgens mij vrij streng dus of je vriendin zo aan de slag kan??
Maar als meelifter mag ze wel 20 uur werken,en jij ook op een studenten visum,in de vakanties 40 uur.

Ik ben zelf ook van plan om via studentenvisum door te stromen naar een sponsor ship of skilled visum.En aftellen doen we ook al!! :lol:
[/quote]
Hehe, toevallig. Op welk visum gaan jullie?

En wat voor visum krijgt een meelifter?

En mijn school betalen; ik ga stage lopen..

Hai Luuk,

Wij gaan eerst op toeristenvisum,daarna studentenvisum.
Voor een stage moet je een ander visum hebben,daar is op dit forum pas over geschreven.Wat voor visum een meelifter dan krijgt,weet ik niet.

Oke Luuk,dit heb ik uit "Temporary visa" onderwerp "Wat voor visum";voor een stage moet je een Temporary Residence Visa(147)aanvragen,de subklasse is een Occupational Trainee Visa(442).Je begeleider moet eerst een sponsorship approval aanvragen bij Immigration Office Australia.Met form 913.
Ik denk dat je dit kunt nalezen op www.immi.gov.au

[quote author=clair link=topic=6433.msg79898#msg79898 date=1169758796]
Oke Luuk,dit heb ik uit "Temporary visa" onderwerp "Wat voor visum";voor een stage moet je een Temporary Residence Visa(147)aanvragen,de subklasse is een Occupational Trainee Visa(442).Je begeleider moet eerst een sponsorship approval aanvragen bij Immigration Office Australia.Met form 913.
Ik denk dat je dit kunt nalezen op www.immi.gov.au
[/quote]

Goede tip! Dankje!

Back