Onszelf even voorstellen!

Steven_Frances

New Member
Hallo iedereen,

We zullen onszelf even voorstellen: Wij zijn een koppel afkomstig van Leuven (België). Steven is 21 jaar(22 in september) en ik (Frances) 18 (19 in december).
Wij zijn al een tijdje aan het denken om te emigreren naar Australië. Maar wij weten daar dus echt niets over.
Steven heeft al een diploma, Prof. Bachelor in de elektronica-ICT, en hij is nu bezig aan zijn eerste jaar Rechten, en dit doe ik ook :)

Nu hebben we dus een heel aantal vragen maar die zullen we doorheen de tijd wel stellen.

We bedanken iedereen alvast die anderen willen helpen en om de info te delen!

Groetjes,
Steven en Frances

Welkom en ik denk dat jullie hier veel informatie zullen vinden! Tot nu toe denk ik dat je via de ICT weg het verste komt, maar ik denk dat er anderen op dit forum er meer van af weten. Denk wel dat je een werkervaring probleem gaat krijgen. Maar veel succes!

Bedankt! :)

Ja dat dachten we ook al dat het probleem ging worden... Nu ja, wij zijn beiden toch nog verplicht twee jaar balie te doen na onze studie rechten, dus sowieso twee jaar werkervaring maar ondertussen ook wel al ouder... En denken ook dat bijkomend probleem het verschil in recht zal zijn (common-law >< European law...) maar da's allemaal stof om in andere topics :D nog veel zoekwerk! maar daar hebben we wel de zin en moed voor!

Welkom!!
Ik denk inderdaad dat je met Nederlands/Europees recht niet ver zal komen in Australië.
Het visum over de ICT kant gooien dus ;)
groetjes

welkom op het forum :up:
een skilled visum zit er op dit moment helaas niet in(misschien over een paar jaar), maar aangezien jullie beide nog studeren, waarom dit niet te doen in australie op een studentenvisum?

Groetjes wilbert

Omdat dat wegens financiële redenen echt totaal onmogelijk is :-( spijtig genoeg...
En eerlijk gezegd vind ik de studies hier wel best leuk  :smile:

Is inderdaad belachelijk duur!
Tja als dat inderdaad niet gaat lukken, is een stage in Australië altijd nog te overwegen??
En anders inderdaad gewoon je studie afmaken, ondertussen goed sparen, en dan na je studie lekker het land gaan verkennen.
Succes

inderdaad, dat is dus het plan tot nu toe! misschien kan ik aan een erasmusbeurs geraken voor mijn laatste twee jaren, maar daarvoor moet je super-punten halen, echt heel moeilijk om dat te doen. En dan ben je nog niet zeker dat je in Australië kan gaan studeren (als het zo is, dan is het in Melbourne). ik kan alleszins wel met internationaal recht een pak verder komen. Ik studeer dit graag, heb dit altijd al gewild, dus ik ga ook niet mijn studies kiezen in de richting hoe ik het makkelijkst Oz binnengeraak... Die lijst veranderd toch en wie weet wat staat erop over 5 jaar? (zo ingewikkeld allemaal!  :|)

waar studeer je? jullie kunnen is kijken of er een uitwisselingsprogramma is. Kan je een half jaartje van australie proeven.

[quote author=Shuter Street link=topic=9957.msg137020#msg137020 date=1240051210]
waar studeer je? jullie kunnen is kijken of er een uitwisselingsprogramma is. Kan je een half jaartje van australie proeven.
[/quote]

Wij studeren Rechten. Heb erachter gekeken, maar dus de kans dat je als erasmusstudent naar Australië kan (Melbourne) is héél erg klein. Je punten moeten optimaal zijn (geen buizen, geen IAJ) en je moet voldoende studiepunten behaald hebben. En dan kiest de univ zélf naar waar je gaat...
Natuurlijk gaan we dit proberen hé!! als het mogelijk is, waarom niet?!

Volgens mij zijn er nog wel andere beurzen die een half jaar studie in Australie betalen. Erasmus is toch van het Europees Platform en voor zover ik weet alleen op Europa gericht.

[quote author=Alie Bosma link=topic=9957.msg137025#msg137025 date=1240060370]
Volgens mij zijn er nog wel andere beurzen die een half jaar studie in Australie betalen. Erasmus is toch van het Europees Platform en voor zover ik weet alleen op Europa gericht.
[/quote]

http://www.kuleuven.be/studiewegwijs/Imas/imas/ecorecht.htm
En kijk bij troeven

Back