Ontmoeten jullie elkaar nog wel eens?

Sylke

New Member
Ik las in een topic uit 2005 dat er nogal wat Nederlanders voornemens waren elkaar te ontmoeten op bbq's, toddler playgroups en borrels. Vooral de mensen die nog naar Brisbane gingen emigreren, hadden daar veel zin in.
Hoe is het nu, anno 2008? Treffen jullie elkaar regelmatig? Zijn er idd speelgroepjes opgericht waar de kleintjes Nederlands spreken? Of heb je niet zoveel behoefte meer om landgenoten te ontmoeten als je eenmaal gesettled bent?

Sylke

Hoi Sylke,

Er is elke eerste donderdag van de maand een NL borrel in een cafe in de stad, er is elke laatste zondag van de maand een NL speelgroep en er is een redelijke club NL (ook met Oz partners) die af en toe dingen ondernemen.
Zo gaan we komend weekend met 13 NL-ers een weekendje kamperen bij Mt Warning, NSW (en dan zaterdagnacht de berg op om de eerste sunrise van Oz te zien)
Ook is een club dames bezig een NL school op te zetten

Cheers,
Jan

Zitten alle gezellige Nederlanders nu in Brisbane?? Gut, ik dacht dat ik ze in N'land had achter gelaten... :lmao:

[quote author=Eerainuh link=topic=8515.msg112894#msg112894 date=1204524038]

Zitten alle gezellige Nederlanders nu in Brisbane?? Gut, ik dacht dat ik ze in N'land had achter gelaten... :lmao:

[/quote]

Ja klopt, 10 jaar geleden zaten we allemaal in NL  :grin:  :grin:  :grin:

Ik vind het grappig om te zien hoe vaak dit topic al bekeken is in die korte tijd....

Henriette

Back