Ontslagen met een 457

st1mpy

New Member
Vorige week heeft mijn baas een punt gezet achter mijn aanstelling. Niet dat dat zo heel erg is, ik was toch niet tevreden met de baan die ik had, alleen het nadeel is nu dat ik niet in OZ mag blijven.  :-(
Even een korte toelichting. Mijn functie was verkoopvertegenwoordiger voor rolstoelen en andere revalidatie hulpmiddelen in een hard-core sales omgeving. Het bedrijf dacht met name aan geld en niet aan het leveren van een kwaliteits product en service. Iets wat naar mijn idee juist heel belangerijk is als je met gehandicapten van doen hebt, en bovendien een betere fundering is om op te groeien. Of te wel, ik verkocht niet genoeg en kon mijn biezen pakken.
Hoe nu verder? Ik ben hier immers nog maar 7 maanden en wil hier nog wel een stukje langer blijven.

Graag zou ik een beroep doen op een ieder die dit leest:
  • Heeft er iemand eerder meegemaakt dat die ontslagen werd met terwijl in OZ op een 457?
  • Aangezien ik geen ergotherapeut of fysiotherapeut ben, maar bewegingstechnoloog, sta ik niet op de shortage list. Hoe kan ik toch een nieuw visum voor elkaar krijgen?
  • Heeft iemand een tip om misschien als driver in een mijn, of in het toerisme, aan de bak te komen?
  • Elke andere tip is welkom. :up:

Bij voorbaat dank.
Peter, Sydney
www.peterinaustralie.blogspot.com

Hallo St1mpy

the best way to go, is gewoon een nieuwe sponsor te zoeken, maar daar had je al aan gedacht waarschijnlijk. Ik heb er ook even geen idee van hoe lang je nog in Sydney mag blijven natuurlijk.
Gewoon even alles op alles zetten, zeker als je wil blijven.
Groetjes
Claudia (bijna in Sydney)

Hoi Peter,

Dat is balen zeg! Ik heb zelf ook een 457 en werk op contractbasis dus elke 6 maanden ook weer afwachten of er weer werk is (al gaat dat gelukkig nog altijd goed)

Ik sluit me aan bij Claudia; op zoek naar een andere sponsor! Ik weet niet of het haalbaar is om in een totaal ander beroep een sponsor te vinden maar ik besef ook dat met jouw (toch wel specifieke) beroep de banen wellicht niet voor het oprapen liggen...
Veel solliciteren en veel bellen zou ik zeggen...

Heel veel succes!
Jan

Is een studenten visum niet iets voor jouw,
met het oog om omscholen of bijscholen, fyiso.
Kan je in ieder geval hier blijven. Kok is nog steeds
erg veel gevraagd, moet je natuurlijk willen maar
dan kan je ook eventueel de mijnen in. Verlies geen
tijd op te proberen de mijnen in te komen, no chance.
Je moet een aantal mining tickets hebben om enigzins
in aanmerking te komen en meestal een fikse ervaring.
In ieder geval veel succes, Sabine

Bedankt voor de reacties. Ik begin inmiddels al een beetje hoop te krijgen dat het nog wel gaat lukken met die sponsor.
De tip van het studeren is ook het overwegen waard, immers als gecertificeerde peut is het (hopelijk) een stukkie makkelijker.
Ik ben er inmiddels ook achter dat ik niet als gids/chauffeur aan de slag kan op een 457 omdat de overheid me geen visum zal verlenen.

Back