Onvoorziene kosten?

Nerdybeerguy

New Member
Ik wil graag vragen welke "onvoorziene" kosten we kunnen verwachten tijdens onze emigratie.

Afgelopen maandag is onze visum aanvraag officieel ingediend dus de laatste lange wacht is begonnen. We houden natuurlijk rekening met verhuiskosten, tickets, huur daar etc. maar welke kosten hebben jullie moeten maken die jullie vooraf niet verwacht hadden?

Misschien niet tijdens je emigratie, maar pas als je hier bent: De priis van bier is schrikbarend hoog!!!

groetjes Johan (een bier liefhebber)

Wijn is ook prijzig hoor :D
maar ik zou zo niet echt een antwoord kunnen geven op die vraag...

Wijn is ook prijzig hoor :D
och, dat ligt eraan ;) $2,10 per liter bij Tinlins, wel zelf een container mee nemen. En ja, het is prima te drinken.
De port is nog beter. $4.20 per liter.

buiten dat
er kunnen ook veel kosten zitten in het opnieuw aanschaffen van de dingen die je achterlaat. Bv een auto. Maar ook de kosten van een evt tijdelijke woning of spullen om mee te leven tot je een defnitiever huis hebt gevonden en je spullen aangekomen zijn.

Haha, dankjewel Johan, ik zal er zeker rekening mee houden. Is dat vooral import bier of ook lokaal?
Vaak is import goedkoper dan lokaal gebrouwen bier. Een doos Heineken, Corona, Becks etc ongeveer $45, lokaal gebrouwen rond $16 per 4 of 6-pack . Je kunt natuurlijk ook XXXX of Emu bitter drinken... Mijn persoonlijke favorieten: Coopers, Feral, Atomic, White Rabbit, James Squire of Sierra Nevada

Hardy's en Yellow Tail zijn in NL goedkoper dan in OZ :confused:
De meeste australische wijnen kun je inderdaad goedkoper krijgen bij de Gall & Gall in Nederland dan hier bij de BWS. Dat komt doordat je hier in OZ niet alleen 10% GST, maar ook 29% "Wine Equalisation Tax" betaalt. In Nederland betaal je alleen 21% BTW plus een vast bedrag aan accijns (omgerekend 0.33 euro per fles).

Ongeveer hetzelfde geldt voor bier in Australië, omgerekend betaal je bijna 40% belasting op een krat/doos bier

Back