onze namen kunnen niet op het huurcontract ? Wat nu?

Joske

New Member
Ik heb vernomen dat ik mijn naam niet op het huurcontract kan laten zetten
waar ik nu woon samen met mijn australische vriend.  We hebben dat echter nodig als
we voor een defacto visa willen gaan.  Mijn vriend staat officieel ook niet op het huurcontract.
Maar de verhuurder wil wel een soort certificaat opmaken waarop hij verklaard dat we van xx
periode tot xx periode hebben samengewoond in dat huis.  Dat document zou dan de nodige 'echtheid'-stempels moeten krijgen.
Telt dit document ook om aan de 1 jaar samenwonings eis te voldoen?
Of moet je echt op het huurcontract staan?

Gas en telefoon op jou naam, electriciteit op je vriends naam. Bank statements met je adres erop ? Zou dat werken ?

[quote author=Wilsil link=topic=8914.msg118722#msg118722 date=1212543722]
Vraagje: waarom kan je naam er niet op?
[/quote]

omdat we het appartement als onderverhuurders hebben.  De vrouw die eveneens in het appartement woont (op een andere verdieping) staat als enige met haar naam op het huurcontract, maar wil onze namen niet op het huurcontract omdat ze dat niet wil melden aan de eigenaar  :-(

[quote author=Peter! link=topic=8914.msg118742#msg118742 date=1212572053]
Gas en telefoon op jou naam, electriciteit op je vriends naam. Bank statements met je adres erop ? Zou dat werken ?
[/quote]

we kunnen onze naam ook niet op gas, telefoon en electriciteit zetten.  Alles staat op naam van de vrouw die in het andere gedeelte van het appartement woont.  Een gezamelijke spaarrekening hebben we wel, maar dat is voorlopig alles om aan te tonen dat we een relatie hebben.
We vertrekken binnen enkele dagen met de camper op reis.  Nu zit ik met de vraag of we al dan niet zouden terugkomen naar dit appartement of iets anders zouden zoeken bij terugkomst.  Het is een fantastische plaats om te wonen, waar we nu zitten, maar ik wil het niet riskeren om zonder officieel bewijs van samenwonen een defacto aan te vragen.  Dat is het me niet waard.

Dat verklaart een hoop.
Onderhuurders.......tja.
Probleempje inderdaad. Hoe bewijs je dat je samen woont op een niet door jullie gehuurd adres?
Niet dus.

Ik heb brieven, kaarten, rekeningen ed gebruikt. Ook je rijbewijs staat op je adres. Bankrekening. Als je een keer naar de dokter moet, rekening bewaren, staat ook je adres op.. Online iets bestellen en laten afleveren ... weer een bewijsje... Is niet zo ingewikkeld toch?? Je hebt het bewijs zo bij elkaar en het hoeft echt niet allemaal officieel (huurcontract, gas etc) te zijn. Succes

Wij stonden ook niet allebei op het huurcontract. Hebben gewoon post gekopieerd waar een datum (en adres uiteraard) op stond (van de bank, van telefoonrekeninge ed...). En dan van ons allebei zodat zichtbaar was dat we allebei op hetzelfde moment in dat huis woonden. Maar ook enveloppen van kaartjes waar onze beide namen op stonden(staat datum op de postzegel stempel) hebben we wat langer bewaard en er uiteindelijk 2 meegestuurd geloof ik. Geen problemen mee gehad. Niets over gehoord verder.
hopelijk heb je hier iets aan!
Groet
Anne

Back