Onzekerheid

Chloe

New Member
Wat een onzekerheid is er bij mij aanwezig. Wij hebben afgelopen februari 2020 309/100 aangevraagd. Iedere ochtend/middag zit ik te wachten op die ene email. Dan zijn we nog maar 5 maanden verder. De onzekerheid is er, heb ik het goed ingevuld? Ben ik wat vergeten? Wat als? Hoe nu met Corona? Ik heb al the global service centre gebeld en zij zeggen dat de urgente zaken in Berlijn nu prioriteit hebben. Maar mijn hemel wat een onzekerheid. We zijn samen gaan wonen in 2008, getrouwd in 2010, we hebben 3 kinderen. Zoveel mogelijk bewijs geprobeerd te verzamelen en up te loaden maar die onzekerheid die blijft gewoon. Verschrikkelijk!!
 
Wat een onzekerheid is er bij mij aanwezig. Wij hebben afgelopen februari 2020 309/100 aangevraagd. Iedere ochtend/middag zit ik te wachten op die ene email. Dan zijn we nog maar 5 maanden verder. De onzekerheid is er, heb ik het goed ingevuld? Ben ik wat vergeten? Wat als? Hoe nu met Corona? Ik heb al the global service centre gebeld en zij zeggen dat de urgente zaken in Berlijn nu prioriteit hebben. Maar mijn hemel wat een onzekerheid. We zijn samen gaan wonen in 2008, getrouwd in 2010, we hebben 3 kinderen. Zoveel mogelijk bewijs geprobeerd te verzamelen en up te loaden maar die onzekerheid die blijft gewoon. Verschrikkelijk!!

Hey Chloe, welkom!

Ja die onzekerheid is kl*te, ik kan er zelf ook over meepraten. Al viel bij ons de wachttijd reuze mee voor 309 toekenning. Ik heb het in november 2017 aangevraagd en begin februari 2018 had ik mijn 309 al te pakken. Dat was zeer snel en uiteraard nog geen Corona. Ik las dat de on shore aanvragen nu zo goed als on hold staan, en er maar mondjesmaat toekenningen zijn. Ik denk dat dit ook voor off shore kan gelden, ivm de inreisdata. Je moet binnen 12 maanden na toekenning visa naar Oz reizen om je visa te activeren. Aangezien de grenzen dichtblijven voor buitenlanders zonder permanent residency of citizenship (en joost mag weten hoe lang dit nog gaat duren, geruchten gaan juli volgend jaar op zijn vroegst) is het uiteraard niet mogelijk voor deze mensen om Australia in te komen en het visa te activeren. Zal er misschien mee te maken hebben, ik weet het niet zeker.

Gewoon afwachten, meer kun je toch niet doen. Als ze meer informatie van je verlangen dan laten ze je dat weten, en kun je gericht de laatste eventuele stukken uploaden. Er nu over inzitten en je druk maken of je alles wel goed ingediend hebt heeft dus geen zin. Het is wel een uiterst nare tijd om een visa aan te moeten vragen, ik hoop dat de toekenning snel komt.
 
Je kunt de verwachte processing times terugvinden op de home page van jouw eigen immiaccount. Die worden iedere 24 uur geupdate. Er is geen reden voor onzekerheid dat je application niet wordt geprocessed, het is alleen niet te zeggen wanneer dat zal zijn. HA heeft urgentere zaken aan het hoofd nu. Als er geen rarigheden of moeilijkheden in je application zitten, kom je gewoon aan de beurt in volgorde van aanvraagdatum. Erover piekeren laat het alleen maar langer lijken.
 
Je kunt de verwachte processing times terugvinden op de home page van jouw eigen immiaccount. Die worden iedere 24 uur geupdate. Er is geen reden voor onzekerheid dat je application niet wordt geprocessed, het is alleen niet te zeggen wanneer dat zal zijn. HA heeft urgentere zaken aan het hoofd nu. Als er geen rarigheden of moeilijkheden in je application zitten, kom je gewoon aan de beurt in volgorde van aanvraagdatum. Erover piekeren laat het alleen maar langer lijken.

Vind die processing times te abstract en ook niet echt nuttig. 75% binnen 22 maanden en 90% binnen 36 maanden enz. Dat gaf hij bij mij ook aan, en was na 3 maanden gepiept. Kan dus letterlijk binnen een maand zijn maar je kunt in het ergste geval 36 maanden moeten wachten. Ik weet de exacte tijdlijn niet op het moment maar het geeft wel aan dat je er op zich weinig aan hebt, behalve als hele, hele ruime indicator. Als je een aanvraag uit een low risk land zoals NL doet wordt dan sneller behandelt dan uit een high risk land, dus de langere wachttijden zullen vooral voor die landen van toepassing zijn. Komt tijd komt raad.
 


OFX
Back
Top