Ook Edwin & Mariken zijn om....

Globed

New Member
Hi, we zijn blij dat we deze site tegen zijn gekomen want het helpt ons om (hoplijk) snel en goed voorbereid naar OZ te gaan. Ik merk dat mensen die reageren verstand van zaken hebben (het zijn ook meestal degene die al een visum op zak hebben - some guys have all the luck! : :p :lol: :D ).
We hebben de knoop vorige week doorgehakt, na een geweldige vakantie, dat we het in OZ willen wonen en werken. We laten ons niet ontmoedigen dat de grens van 115 wordt opgetrokken naar 120, al komen we nu wel 5 punten tekort. :( We gaan nu op zoek naar mogelijkheden en hopen over een jaar bij the lucky few te horen en anderen van goed advies te kunnen voorzien.

Edwin & Mariken
 
We laten ons niet ontmoedigen dat de grens van 115 wordt opgetrokken naar 120, al komen we nu wel 5 punten tekort. :( We gaan nu op zoek naar mogelijkheden en hopen over een jaar bij the lucky few te horen en anderen van goed advies te kunnen voorzien.

Edwin & Mariken

Hoi weer, ik heb je pm beantwoord... :)

Hebben jullie, als jullie voor primary teacher gaan, wel 120 punten?
Je kan ook 5 punten krijgen voor Spouse skills!
Zie hier, bijna onderaan:
http://www.immi.gov.au/migration/skilled/points_test.htm

Anders komt er ook nog het regional visum in July. Wel eerst 3 jaar temporary.
En hebben jullie al gekeken naar STNI? Dan moet SA, VIC of TAS wel op zoek zijn naar jullie beroepen. En dan krijg je dus meer punten (of je hebt er minder nodig...)
 
Thx, for the welcomes!

Hebben jullie, als jullie voor primary teacher gaan, wel 120 punten?
Je kan ook 5 punten krijgen voor Spouse skills!

Simone, als primary school teacher komen we (door het invullen van verschillende digitale assesments) wel aan de 120 punten inclusief spouse skills.


Anders komt er ook nog het regional visum in July. Wel eerst 3 jaar temporary.
En hebben jullie al gekeken naar STNI? Dan moet SA, VIC of TAS wel op zoek zijn naar jullie beroepen. En dan krijg je dus meer punten (of je hebt er minder nodig...)

Ik heb gelezen over de temporary visa voor de drie staten. Op zich vinden we het niet erg om 'slechts' drie jaar in OZ te mogen wonen en werken. Maar, mede door jou input :wink: , gaan we proberen om aan de 120 punten te komen zodat we niet gebonden zijn aan de plaats.

Nu hoop ik maar dat onze wijze van invullen niet te veel is beinvloed door wishfull thinking.

Thx, again voor je zorgvuldige en prettige antwoorden.

Cheers, Ed & Mary

PS If you have a question, ask Simone :!:
 
Globed said:
Thx, for the welcomes!

Ik heb gelezen over de temporary visa voor de drie staten. Op zich vinden we het niet erg om 'slechts' drie jaar in OZ te mogen wonen en werken. Maar, mede door jou input :wink: , gaan we proberen om aan de 120 punten te komen zodat we niet gebonden zijn aan de plaats.

Om even verwarring te voorkomen (maar ik denk niet dat jullie verward zijn, maar goed)

STNI en regional zijn 2 aparte visums

STNI - inderdaad, plaats gebonden. Maar niet voor eeuwig lijkt mij.

Regional - ja ook plaats gebonden, maar er zijn veel plaatsen hoogstwaarschijnlijk, en dat is ook niet voor altijd.
En ja 3 jaar, maar na 3 jaar krijg(of vraag je aan) je permanent visum! Het is echt niet zo dat je daarna Oz uit moet, het zal wel vrij makkelijk zijn over te schakelen naar PR.
Maar goed, temporary is uiteraard niet zo goed als PR.

In jullie situatie zou ik idd meteen gewoon voor skilled independant gaan!
 
Vergeet niet de 5 punten voor community language (wat was het, Netherlandish?). Weet niet hoe moeilijk dat is te bewijzen, maar moet kunnen...
 
"juul said:
Vergeet niet de 5 punten voor community language (wat was het"]

Ja, dan moet je een Bachelor degree in het Nederlands gevolgd moeten hebben, dus aan een Nederlandse HBO of Universiteit.

Ik weet trouwens niet zeker of HBO voldoet, maar dat lijkt mij wel.

:)
 
HBO niet voldoet. jij moet zeker universtiet op nederlandse taal afstuderen. Als jij dokument krijgt van het universtiet dan ben jij goed voor extra language 5 punten.

Badri
 
badri said:
HBO niet voldoet. jij moet zeker universtiet op nederlandse taal afstuderen. Als jij dokument krijgt van het universtiet dan ben jij goed voor extra language 5 punten.

Badri


Ah, zo dus. Weet ik dat ook weer!

bedankt!!! :D

hmm, zal wel jammer zijn voor veel mensen.....


gr
Simone
 
Het is een goeie tip om 'community language Dutch' toe te voegen. Maar als ik het goed begrijp moet je a) in Nederlands zijn afgestudeerd en B) Nederlands op de universiteit hebben afgerond. Klopt dit?

Als dat klopt, hoe maakt men in Australie onderscheidt tussen een HBO-studie en een Universiteits studie? Het onderscheid HBO - universiteit is typisch Nederlands. Heeft iemand ervaring hoe men in OZ hier tegen aan kijkt?

Groetjes uit een zonnig Nederland,

Edwin
 
Oz gaat vergelijk hbo en universitiet tegen hun studie patroon.

Op book 6 staat duidelijk dat jij moet op universitiet voor 2 jaar nederalndse of andere community language afstudiert zijn.

Gr
 
Nou, nu denk ik weer dat het wel lukt met HBO.
Mensen met HBO hebben wel eerder die punten kunnen krijgen.
Het is namelijk zo, in Oz hebben ze geen HBO, daar is het allemaal Uni, dus hbo is eigenlijk ook uni, maar dan alleen bachelor, niet master.

Kijk even naar deze berichtjes op het prikbord:
(zijn al wel wat ouder)
Nina heeft punten gekregen, maar had eerst geen zekerheid:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=4329&t=4329

Maurice zegt het volgens mij goed, een aantal anderen zeggen hetzelde + zijn migration agent ook. En Floris heeft ook de punten gehaald met HBO:
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=3718&t=3697

En deze wat recenter:
Iris zegt: Hbo of hoger
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=490&i=7682&t=7678
 
Ik zag even geen commentaar mbt extra punten die je kunt bemachtigen als je (ik geloof) tenminste 2 jaar in Oz hebt gewoont en gewerkt. Ik weet eigenlijk nog niet hoe het precies zit met het tijdelijke visum, hoeveel punten je moet hebben en aan welke eisen je moet voldoen, maar op die manier is het puntenaantal iop te schroeven. Mocht het ons op de 'normale' manier niet lukken, dan zouden we voor het tijdelijke visum in aanmerking willen komen om zo extra punten te vergaren.
 
We zijn er uit! Door de vele goede adviezen hebben de one-hundred-and-twenty bij elkaar gesprokkeld. Om geen fouten te maken nemen we een OZ-bureau in de arm. Nu maar hopen dat er geen tegenvallers komen. Ons plaatje ziet er als volgt uit:

60 points voor primary school teacher
25 points voor age (tja, ik beken: ben boven de 30)
20 competent English (zal nog klamme handjes krijgen op de IELTS)
10 or 5 points working experience (voldoende werkervaring alleen op een ander onderwijs gebied)
5 points (spouse skills) weten nog niet wie de spouse wordt, kunnen beide !!!
5 bonus points community language skills

Nu maar hopen dat we ons niet rijk rekenen. Bedankt voor jullie adviezen, in het bijzonder Simone :oops: . We blijven op het forum om jullie op de hoogte te houden van onze ontwikkelingen.

Edwin & Mariken

PS Ik ben enkele onderwijzers tegengekomen op dit forum. Wij vragen ons af of het werken als leerkracht in OZ heel veel anders is dan in Nederland?
 


OFX
Back
Top