Ook even voorstellen: the five koalas

Hallo iedereen,

Het is tijd om ons ook eens op het forum te laten 'zien'. We hebben er inmiddels al zoveel profijt van gehad, dat het wel zo leuk iets van ons te laten horen. Wie weet hebben anderen daar weer wat aan ...

Jullie hebben wel al geraden dat we met z'n vijven zijn: Rob (42), Elza (43) en 3 kids (13, 12, 10). Vorig jaar met vakantie in een camper vier weken van de oost- en zuidkust genoten. 'T was een beetje een proef, om te zien hoe de anderen op het land zouden reageren (ik was er zelf al eerder twee weken voor het werk geweest). Nou, enthousiast dus! Na terugkeer veel gelezen over procedures enzo, en besloten het erop te wagen. Qua leeftijd kan het allemaal nog mooi.

Kiezen om eerst een visum aan te vragen en dan werk te vinden, of andersom, is lastig. Het loopt dus een beetje door elkaar. In januari van dit jaar was het al bijna raak met een baan, maar dat ging net niet door. Daarna hebben we ons eerst maar eens gestort op de visa, wetend hoeveel werk dat nog is. En als je die hebt, helpt dat ook weer bij het vinden van een baan. Dus toen begon het circus ...

Ik ben chemisch technoloog van beroep, en Elza is dietist. We gaan voor een Skilled Independent visum (subclass 136), want we willen dat visum wel voor eens en voor altijd geregeld hebben. Om de punten te behalen zou ik hoofdaanvrager worden, want Elza zou anders een herexamen moeten doen. Nou, nu effe niet !
Ik begrijp dat ik de details hierover in de rubriek "Skilled Visa" kwijt kan, dus daar kom ik er nog wel op terug.

Om het kort te maken, de skills assessment was er vlak na de vakantie door, evenals mijn IELTS (avg. 8, joepie).
Alle papieren liggen nu te wachten om verstuurd te worden. Alle? Nou ja, bijna dan, alleen een werkgeversverklaring moet er nog bij, maar ik verwacht dat het zaakje deze of volgende week naar Adelaide opgestuurd kan worden. Maar goed ook, want vanwege de leeftijd (tja, het is wat als je je nog jong voelt) heb ik wel de punten van mijn beroep op de MODL list nodig, en je weet maar nooit hoe lang dat voortduurt. Het zal dus een opluchting zijn als de visumaanvraag veilig weg is.

En dan? Nou dan hebben we wat maanden de tijd om uitgebreid verder te zoeken naar een baan. Eerst maar even zoeken op mijn beroepsgroep, dat lijkt toch het gemakkelijkst. Maar ondertussen spelen we toch ook wel met de gedachte iets anders te gaan doen; het zou wel het ultieme gevoel van vrijheid geven om samen iets voor onszelf te beginnen. Wie weet stuiten we bij het zoeken naar werk wel op iets leuks ...

En waarheen? Nou, een beetje warmer dan hier mag wel (zoals hier in juli bijvoorbeeld  :cool:). Als we mogen kiezen, dan toch het liefst ergens aan een kust, met veel natuur om de hoek. Ruimte, natuur en relaxte, positieve mensen, dat is voor ons eigenlijk het belangrijkste.

Nou, tot het vervolg dan maar!

The Five Koalas (volgens ons allemaal de knuffeligste beestjes die er zijn ...)

[size=8pt]11.08.2006 - Skills assessment klaar
01.08.2006 - IELTS klaar
23.07.2006 - Skills assessment opgestuurd
22.07.2006 - IELTS test
21.06.2006 - Diploma's vertaald[/size]

Welkom op het forum en veel succes met alles.

Wonen in Oz met natuur om de hoek, hmmmmmmm, moet niet zo moeilijk zijn lijkt me :-D.

Erna

Hoi five koalas,

Heel veel succes met jullie plannen het zal een spannende tijd worden ook
voor de kids. We hebben er zelf ook 3 dus ik weet wat het is.

groetjes Sandra

Hi Rob, Elza and kids!

Welkom op het forum :hi:

Wij zijn Erwin (42), Mariette (45) en kids (17, 14, en 5)
Zoals je ziet zijn jullie niet de enige in deze leeftijdscategorie, en met ons zijn er nog velen.

Wij hebben onze visumaanvraag ruim een maand geleden verstuurd.
Waarschijnlijk toch een beetje laat want het lijkt nu totaal niet op te schieten daar in Adelaide.

Wat betreft je leeftijd. Het gaat om de leeftijd die je hebt op het moment dat je aanvraag bij hun binnenkomt. Dus is er vooralsnog geen vuiltje aan de lucht.

Groetjes, Mariette

Hoii,

Ook van mij :hi: op dit forum.

Jullie zijn inderdaad al een heel eind op weg  :up:.
Succes met alles!

Liefs Eutrice

Leuke naam, 5 koalas. Lijkt alleen een beetje in tegenspraak met dat plaatje met die haai  :wink:
Welkom, enne... ruimte, natuur en relaxte, positieve mensen, daar breek je hier bijna je nek over  :-D
Ducee

Hallo,

Bedankt voor het leuke welkom!
Leeftijd maken we ons niet echt zorgen om, want tegen de tijd dat onze visum aanvraag in Adelaide aankomt, plan ik nog steeds 42 te zijn.
Leuk ook om te lezen dat er bijna altijd mensen in een erg vergelijkbare situatie zitten, zoals Erwin en Mariette. Hoe doen jullie het met werk, hier vandaan zoeken, of pas daar? En de kids, hoe vinden die het? Zijn ze niet al teveel geworteld in Nederland?

Groeten,
Rob en Elza

Hi Koala family,

Afgelopen Januari zijn we met de jongste naar Tasmanie geweest om het een en ander uit te zoeken, en hebben al heel  wat gesprekken gehad met bedrijven.
Hubbie heeft hier een timmerbedrijf, maar gaat daar eerst in loondienst werken.
Hij heeft goede mogelijkheden bij meerdere bedrijven, maar een sprong er wel erg uit.
Als het gaat zoals bij de gesprekken besproken is is de kans groot dat hij daar blijft, maar you never know, eerst zien dan geloven. Wij maken ons in ieder geval geen zorgen als het om werk gaat. Mijn persoontje ziet wel als de rest een beetje is gesetteld, ga ik zelf iets ondernemen, heb allerlei plannen, een brede interesse en ik zie wel wat er op dat moment op mijn pad komt.
Mogelijkheden zat op Tasmanie.
Huizen zijn we hier al behoorlijk aan het orienteren ,maar gaan pas spijkers met koppen slaan als we daar zijn.
Maar je krijgt op deze manier toch behoorlijk wat inzicht in omgeving, prijs/kwaliteit, mogelijkheden etc.
wat betreft de kids, houden we wel rekening dat het niet altijd van een leien dakje zal gaan, maar tot op heden "willen" ze wel mee.
En dan maar hopen dat ze niet na twee dagen na aankomst weer rechtsomkeert maken.
Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet, De middelste mag nog niet alleen terug en de oudste heeft gezegd het in ieder geval wel een eerlijke kans te geven.
En de jonste zalhelemaal geen problemen geven.

Groetjes, Mariette

Back