Ook even voorstellen

erikenchris

New Member
dag allemaal,

Erik en ik zijn ruim een jaar geleden geemigreerd (permanent residency) naar Nieuw Zeeland. We zijn eigenlijk altijd gericht geweest op NZ en hebben ons nooit echt verdiept in Australie eerlijk gezegd toen we aan 't emigratieproces begonnen. Niet heel slim misschien??? Op zich bevalt het leventje ons hier heel goed (relaxter, heerlijk weer, de natuur, dichtbij zee kunnen leven), maar nadeel is dat 't erg lastig voor Erik is om een baan in zijn richting (milieu-adviseur) te vinden. Ik merk dat ik de moed een beetje begin te verliezen, al die afwijzingen steeds.... Wil erg graag ons leventje op kunnen bouwen, maar dat lukt maar niet (erg weinig inkomen op 't moment, weten niet of we nog moeten verhuizen voor een baan e.d.). We doen erg ons best en zijn goed gemotiveerd, willen NZ zeker ook niet zomaar opgeven hoor. Emigreren is natuurlijk ook niet gemakkelijk en we zijn in een lastige periode vertrokken wat het vinden van werk betreft, dat zal in Australie niet anders zijn.
Toch merk ik dat ik benieuwd ben naar Australie, is 't daar gemakkelijker (werk vinden, rondkomen)?? Vast niet, maar ik heb toch een aantal vragen. Ik zal in een ander topic een aantal vragen stellen, gewoon uit nieuwsgierigheid...
Bedankt alvast voor de reacties
wink.gif

groetjes Erik en Chris

Hallo en welkom!

Vervelend om te horen dat het niet echt wil lukken met het vinden van werk.

Wij zijn zelf ook 5 maanden in Nz geweest. Ik heb daar een groot deel van mijn familie wonen. Wij hebben ook heel even gedacht om naar NZ te verhuizen omdat het ook gewoon een stuk makelijker is met visum enzo. En toch lekker dat er familie in de buurt woont.

Maar nadat we in Australie zijn geweest en daar in totaal zo'n 1,5 jaar gereisd, hebben we besloten om toch voorgoed te vertrekken naar Oz.

Ik denk omdat Australie een stuk groter is dat er ook altijd wel ergens werk te vinden is.

Als het goed is kun je met een Perm. Res. van NZ zonder visum naar Oz...Je kan het op zijn minst proberen toch?

Succes in ieder geval!

groeten Steven

welkom op het forum!

ik heb spijtig genoeg geen antwoord op je vraag... maar andere forummers gaan je misschien wel kunnen helpen.

grtjes
ines

Welkom op het forum!

Ook ik kan jullie niet echt helpen met jullie antwoorden. Ik heb als backpacker in Australie gewerkt en ben toen ook 2 maanden in NZ geweest, maar heb daar toen niet gewerkt. Wel heb ik gehoord dat de lonen in NZ idd veel lager liggen dan in OZ, maar dat is van horen zeggen, niet uit ervaring. En dat ging dan ook om backpackers baantjes, dus niks vast.

Ik zou in ieder geval uitzoeken hoe makkelijk/moeilijk jullie met jullie NZ visum naar Australie toe kunnen.

Succes!

Hoi Erik en Chris :),

Steve (Australisch) en ik wonen part-time in NZ, for what it's worth, en wij hebben niet het idee dat het als milieu-adviseur nou echt makkelijker in Australië zal zijn dan het in NZ is. Much of a muchness, really.

Met een NZ PR zou je zonder problemen naar Australië moeten kunnen gaan, maar voor 100% zekerheid misschien het Australische consulaat even bellen?

En ja, heerlijk weer daar hè! Heerlijk land, trouwens :).

Ik hoop dat het jullie toch lukt om nog even vol te houden!

Groetjes,

Irene

Welkom op het forum!:)

Hebben jullie zo snel een PR gekregen in NZ?? Ik dacht dat dat ook een proces was van minimaal 2 jaar ofzo..
Wie weet kun je iets vertellen over hoe dat proces voor jullie is verlopen? Ben daar zelf best nieuwsgierig naar. (

Helaas ben ik nog een van de vele lezers en kan ik geen tot weinig advies geven over een eventuele verhuizing naar Australie. Enige dat ik kan zeggen om de tijd goed te gebruiken om je goed te verdiepen in een aantal steden of provincies.

Wat een voordeel is,is dat jullie beiden weten rond te komen met een minimum inkomen, als je dat kan..dan is het verder goed uitzoeken waar je dat eerste begin wenst te maken (en dat je over voldoende startkapitaal beschikt en-of zorgt dat je een baan hebt voordat je verhuist)...de rest komt wel. Niet alles hoeft perfect te zijn, als het maar wel doordacht is.

Heel veel succes met jullie nieuwe zoektocht in ieder geval..

Hartelijk welkom op het forum en sorry, ik kan jullie ook niet helpen met jullie vraag.

Heel veel succes!
Annemarie

Welkom op het forum!
Helaas kan ik op jullie vragen geen antwoord geven, maar ik wens jullie veel succes :up:

Welkom op het forum!
smiley.gif

Hebben jullie zo snel een PR gekregen in NZ?? Ik dacht dat dat ook een proces was van minimaal 2 jaar ofzo..
Wie weet kun je iets vertellen over hoe dat proces voor jullie is verlopen? Ben daar zelf best nieuwsgierig naar.

Hoi EmJay,

wij hadden al een PR voordat we naar NZ vertrokken vorig jaar ;-) We zijn er inderdaad 2 jaar mee bezig geweest, maar hebben 't rustig aan gedaan. Veel inlezen, nog een huis te verkopen, alle papierwerk, Engelse test, medische keuring e.d. Van horen zeggen heb ik begrepen dat het in Australie moeilijker binnenkomen is dan NZ, dat was voor ons ook een van de redenen om voor NZ te gaan. Succes met je eigen emigratieprocedure, hopelijk gaat het je lukken!

groetjes Chris

dag allemaal,

Erik en ik zijn ruim een jaar geleden geemigreerd (permanent residency) naar Nieuw Zeeland. We zijn eigenlijk altijd gericht geweest op NZ en hebben ons nooit echt verdiept in Australie eerlijk gezegd toen we aan 't emigratieproces begonnen. Niet heel slim misschien??? Op zich bevalt het leventje ons hier heel goed (relaxter, heerlijk weer, de natuur, dichtbij zee kunnen leven), maar nadeel is dat 't erg lastig voor Erik is om een baan in zijn richting (milieu-adviseur) te vinden. Ik merk dat ik de moed een beetje begin te verliezen, al die afwijzingen steeds.... Wil erg graag ons leventje op kunnen bouwen, maar dat lukt maar niet (erg weinig inkomen op 't moment, weten niet of we nog moeten verhuizen voor een baan e.d.). We doen erg ons best en zijn goed gemotiveerd, willen NZ zeker ook niet zomaar opgeven hoor. Emigreren is natuurlijk ook niet gemakkelijk en we zijn in een lastige periode vertrokken wat het vinden van werk betreft, dat zal in Australie niet anders zijn.
Toch merk ik dat ik benieuwd ben naar Australie, is 't daar gemakkelijker (werk vinden, rondkomen)?? Vast niet, maar ik heb toch een aantal vragen. Ik zal in een ander topic een aantal vragen stellen, gewoon uit nieuwsgierigheid...
Bedankt alvast voor de reacties
wink.gif

groetjes Erik en Chris

Hoi Erik en Chris,

Jullie verhaal komt ons bekend voor. Wij, Judith en ik, hebben ruim een jaar in NZ gewoond en gewerkt. We wonen nu net een maandje in Australie. Tot nu toe nog geen spijt van overigens :) In NZ had Judith erg moeite om een goede baan te vinden op haar werkgebied en ben ik op een gegeven moment zelfs mijn baan kwijt geraakt door de crisis. Ook wij hadden het financieel niet super in NZ, maar voor ons was de doorslaggevende factor denk ik de mogelijkheden die Australie biedt (we wonen overigens in Sydney). Ik heb hier een baan aangeboden gekregen en toen hebben we de overstap gemaakt (visum kregen we via mijn werkgever - daar hebben we echt mazzel mee gehad).

Misschien is het handig om prive wat meer informatie te geven als jullie dat leuk vinden? Laat maar weten of jullie nog vragen hebben. Je kunt volgens mij met je NZ'se PR pas naar Australie als hij infinite is (na +/- 2 jaar?), zeker weten doe ik het niet..

Groeten
Han

Back