ook even voorstellen

janmetdepet

New Member
hallo allemaal,

wij zijn jong gezin (man, vrouw en kind) die over een maandje naar Australië vertrekken voor langer dan 2 jaar.

we gaan wonen en werken in Perth.

spullen te koop, uitschrijven uit gemeente en GBA, zorgverzekering opzeggen enz.

nu rijst de vraag die meer mensen hebben.

wat te doen met de zorgverzekering. ik word in Australië betaald, ga daar wonen met gezin op een 457 visa. ik lees over private healthcare, oom verzekeringen en medicare. wat is wijsheid.
verder heb ik een vraagje over arbeidsongeschiktheidverzekering. hoe kan dat geregeld worden.

alvast bedankt voor de info.

Hi Jan,
Welkom!
Het hangt er helemaal vanaf. Meestal is Medicare niet afdoende voor meer dan de basiszorg. Oa ambulance-vervoer moet jezelf betalen. Aangezien je daar gaat wonen en niet meer in Nederland ingeschreven staat, verwacht ik niet dat een reisverzekering lang genoeg dekking biedt. Ook ivm de verhoging van de Medicare-Levy zou ik een private health insurance overwegen.
Zoek maar eens op het forum, er is meer dan genoeg over geschreven.

Medicare is inderdaad erg basic en een extra verzekering afleggen kan geen kwaad. Anders moet je ambulance, tandarts en zo zelf betalen en natuurlijk kom je in een publiek ziekenhuis terecht.

wat arbeidsingeschiktheid verzekering, je kan een income protection insurance afleggen waardoor je een bepaalde percentage van je salaris na bepaalde tijd door betaald krijgt. Ik vond die erg duur (maar ik heb geen vergelijking met NEderland) en omdat we beiden werken en op 1 van onze salarissen net zouden rond tekomen, hadden we geen zin om zoveel van ons inkomen te betalen aan verzekering. Het zou een ander verhaal zijn als we maar 1 inkomen hadden. Het beste is om naar een insurance broker of zo te gaan, wij gaan naar the mortgage gallery en die hebben ze geloof ik ook in Perth. Die kunnen alles qua verzekeringen en financien regelen en het is gratis.

Succes met de verhuizing, de hitte zal dan hopelijk wat minder zijn!
Jo

Hallo Jan,

Ik ben hier ook op een 457 visa, sinds oktober 2011.

Een van de voorwaarden om dit visum te krijgen is dat je verplicht moet aantonen dat je voldoende verzekering hebt, dus een prive verzekering, bv door OOM.Ik heb het via de Goudse geregeld.
Wanneer je hier in Australie naar Medicare gaat, krijg je de reciprocal health care kaard van Medicare, maar daar dek je alleen de basiszorg mee af.O pdeze kaart staat ook dat je een Visitor bent.

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering zal je zelf moeten afsluiten. Ik doe dit via mijn vakbond (ben verpleegkundige).

Succes met alle voorbereidingen

bedankt,

ik wist niet dat goudse ook een partij was, dus dat is een goed alternatief. ben jij wel om een medicare kaart gegaan in Australie?

de vakbond waar je het over hebt, is dat in Australie of Nederland.

betekent het dat als je een private healt insurance hebt, dat je dan geen health levy hoeft af te dragen aan de belasting?

Back