Ook even voorstellen

Robarma

New Member
Mijn naam is Robert en ik surf al een poosje rondt op deze site. Woon alweer bijna twee jaar in Perth na eerst een jaar door heel Australie gereisd te hebben.
Ik woon hier met Mijn vrouw Penelope (Penny) en zoontje die vandaag 1 jaar geworden is.
Had geen moeite om de stap van nederland naar australie te maken en het was veel eenvoudiger dan ik dacht. Verbaas me wel hoeveel andere nederlanders er hier eigenlijk zitten en hoeveel er ook over denken om de stap te maken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom anderen de stap, om te emigreren, gemaakt hebben of willen maken.

Voor mij was het simpel. Ik wou al langere tijd een reis maken, gewoon eventjes een jaar er tussenuit. Maakte me niet echt uit waar naartoe. Mijn eerste keus was zuid amerika met de verenigde staten en australie op een gedeelde tweede plaats. Tijdens mijn zoektocht naar informatie over wat te regelen voor een lange reis stuitte ik op een bericht van iemand die solo drie maanden door de US getrokken is. Na wat over en weer ge-emailed te hebben bleek de persoon een zij te zijn en hele interessante gesprekspartner. Affijn om een lang verhaal kort te maken ben nu dus getrouwd en we hebben een zoontje en aangezien ze australische was woon ik nu ook in Australie.

De reden dat ik geen moment getwijfeld heb om te emigreren ligt meer in het feit dat nederland mij absoluut niks meer te bieden had. Was het er gewoon spuugzat.

Heb het goed naar mijn zin hier hoor en ook al heeft Perth, als iedere grote stad, zijn grote stads problemen is het vergeleken met nederland een verademing. Ben met weinig gekomen en heb dus alles weer van de grond of op moeten bouwen maar met goed en hard werken kom je hier toch wel een heel eind komen. Ook al ben ik niet erg hoog opgeleid ( niet dat het veel scheelt hier want ik heb nog nooit zoveel engineers werkzaam op de taxi gezien :)) met gezond verstand kom je het verst denk ik maar.
Dus voor diegenen voor wie het een droom is om te emigereren..... stop met dromen en doe gewoon wat je het beste lijkt. Alles wat je vergaard hebt in je leven is toch waardeloos als je het niet 100%naar je zin hebt.

Niet alleen welkom, maar ook kan ik me wel vinden in je verhaal dat je het hier in NL spuugzat was.

Ben zelf ook een jaartje in OZ geweest en heb daar zonder overdrijven het beste jaar van me leven gehad.
uiteraard waar je bent maak je dingen mee en die heb ik in dat jaar ook meegemaakt, maar Ik ben na mijn reis
nooit meer gewent aan NL en heb zelfs de eerste maanden van mijn terug keer nagenoeg als kluizenaar geleefd.
alleen al als je bij de bakker komt in OZ < he mate hows it going? misschien alleen maar voor de vorm, maar voelt lekker aan en zo gaat dat over al. kom je hier in NL bij de bakker dan is het      JA ben jij aan de beurt ,welke!

afgelopen zaterdag onze IELTS test gedaan in A'dam en nu dat dat achter de rug is wordt het geduldig wachten
als maar moeilijker. Er wachten vele kennisen op ons in OZ waar ik al die jaren contact mee heb gehouden.

kort om! NL is out. vond het ook wel grappig om te lezen van de week in de krant dat mensen boven de 50 het meest onbeschoft zijn in tegenstelling wat altijd wordt gedacht dat de jeugd de boel ordinair maakt. Had al zo'n vermoeden!

Welkom op de site en dacht ik maak van deze gelegenheid even gebruik om ook wat gal kwijt te raken :)

:hi: Robert!

Leuk om je verhaal te horen.
Veel mensen klagen, maar houden zich toch vast aan de vertrouwde dingen.
"Loslaten" is een belangrijk woord.

Ikzelf heb ook genoeg van Nederland. Heb gisteren mijn WHV aangevraagd.
Ik hoop dat er een wonder gebeurt en dat ik niet meer terughoef. 

Groetjes van Lenka

[quote author=Robarma link=topic=5373.msg68028#msg68028 date=1155635276]
Affijn om een lang verhaal kort te maken ben nu dus getrouwd met een kind en aangezien ze australische was woon ik nu ook in Australie.

[/quote]

Goh ben je getrouwd met een kind. Ik dacht dat dat niet kon.  :evil:
Sorry ik ben een beetje melig vandaag....

Welkom hier op het forum!

Leuk om je hele verhaal te lezen!
Ook mijn redenen om NL te verlaten met Oz komen aardig overeen met de jouwe.
Mijn familie en vrienden zal ik echter wel ontzettend missen... En ook wel andere dingen, en dan niet alleen eten ed, maar gewoon het feit dat je daar bent geboren en veel heb meegemaakt. Ik heb eigenlijk zo wienig van mn eigen land gezien, besef ik me steeds meer nu ik hopelijk snel naar Oz kan. Dus nu probeer ik zoveel mogelijk nog in me op te nemen... Als ik bijv door mn oude buurt rijd vind ik t heerlijk om alles weer terug te halen. Ook sommige prachtige oude huizen (de trapgevels en hoe de rest heet weet ik niet meer) probeer ik nu extra te bekijken en zelf foto's van te maken om mee te nemen naar Oz. Ik zal Nl niet veel gaan missen, maar bepaalde dingen toch weer wel, juist omdat ze dan niet meer voorhanden zijn!!! :)
Grts, Mariekske
ps wij gaan ook naar Perth, wie weet kun je me in de loop vd tijd nog wat tips geven!

[quote author=turbo-diesel link=topic=5373.msg68183#msg68183 date=1155746092]
Affijn om een lang verhaal kort te maken ben nu dus getrouwd met een kind en aangezien ze australische was woon ik nu ook in Australie.

[/quote]

[/quote]

:-D :rotflmao: Zo las ik het ook maar ik dacht, ach, laat ik maar niets zeggen :-D.

Flauw maar wel grappig.

Erna

[quote author=turbo-diesel link=topic=5373.msg68183#msg68183 date=1155746092]

[/quote]

Sorry ik ben een beetje melig vandaag....

Welkom hier op het forum!
[/quote]

Ok..... getrouwd en we hebben een zoontje :) Beter zo??

@Robert,

Nog even het linkje TUSSEN de " [ u r l ] " en de " [ / u r l ] " in zetten, dan moet die werken ;-)

PS: Deze is ook heel leuk: http://www.wherethebloodyhellareyou.com/

Overigens, waar in Perth woon je? Wij wonen in Darch en het bevalt ons ook absoluut uitstekend.

@Iedereen:
Wel voor een ieder die vooral weg wil uit NL, ongetwijfeld heeft AUstralie je e.e.a. te bieden wat je in NL niet vindt, maar het is wel heel belangrijk dat het perse weg willen uit NL niet het zwaarste argument is voor je emigratie naar AU.....

@Mariekske:
Er is bijna niets wat je v.w.b. eten zou kunnen missen volgens mij. Ik denk dat je zo'n 98% van het voedsel in NL ook hier gewoon kunt krijgen. Zelfs (zie topic in WA deel van het forum) Brinta e.d. Sommige hele aparte dingen moet je misschien wel voor naar een speciale winkel, maar het is er allemaal.
Al een idee waar in Perth jullie willen gaan wonen? Of ben je hier nog niet geweest?  (Hmmm, misschien moet ik even op zoek naar je LaStaVaZa topic, anders gaan we hier misschien teveel off-topic ;-)

Perthpete

Ooooh ertussen!!!!.... Ik vondt het al vreemd dat het niet werkte zoals ik het wilde.
Wij wonen in Armadale. Je zult de naam vast wel eens tegen gekomen zijn.
Darch komt me wel bekend voor. Noord van de rivier, ben er wel eens doorheen gekomen.

[quote author=mariekske link=topic=5373.msg68190#msg68190 date=1155758203]

ps wij gaan ook naar Perth, wie weet kun je me in de loop vd tijd nog wat tips geven!
[/quote]

Sorry voor de late reactie. Maar in ieder geval, tegen de tijd dat het zover is stuur je maar een berichtje. Zal ongetwijfeld wel wat tips hebben en anders weet Penny wel een heleboel.

Dag Robarma,

Ook welkom op het forum, van ook een Perthse.
Woon ook NOR, net als Perthpete. Woon hier ook al een tijdje, totdat een andere NLse mij een paar maanden geleden me attendeerde op dit forum. Nu he-le-maaal verslaafd!

Enneh Mariekse, tot ziens in Perth one day!

Inacar

Back