Ook even voorstellen

singlefooter

New Member
Hallo allemaal,
Mijn naam is Sietske. Een kleine maand geleden hebben mijn vriend Gert en ik een permanent visum toegewezen gekregen voor Australie.
Wij hopen dit in het voorjaar binnen te krijgen en in september orienterend naar WA te gaan.

Als we dan inderdaad doorzetten gaan we binnen 2 jaar definitief.

Wij hebben beide hier in Nederland een eigen bedrijf, ik zit in de paarden en Gert heeft een installatie bedrijf.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die een eigen bedrijf opgeven om naar Australie te gaan en wat zij daar dan willen gaan doen.

Groeten Sietske

Welkom op het forum :up:

Begrijp ik het goed, hebben jullie het visum al binnen, of hebben jullie het aangevraagd?

Groetjes Wilbert

Hoi Wilbert,
Wij hebben via Living Downunder ons skilled visum aan laten vragen, in april zijn we allebei geslaagd voor de IELTS test, onze aanvraag is door de TRA goed beoordeeld en ligt nu in Adelaide. Het wachten is nu op het moment dat we het in huis krijgen.

Groeten Sietske

:hi:   Grappig, je naam komt me zo bekend voor...en de singlefooters...volgens mij heb ik 4 jaar geleden een hoofdstel van jou gekocht; zo'n ideaal nylonhoofdstel...en had je een website...maar ik kan er naast zitten....(ga meteen weer even googlen nu)

Veel succes in ieder geval,hoeveel paarden wil je meenemen? Allen singlefooters? Aahhh, ik wil er wel één hebben als ik straks in Australië zit.....twee eigenlijk,ook voor mijn man.....aahhhhh...may dreams come true (zoek je nog personeel..in Australië..als je "weer de paarden ingaat"...wij zijn reacreatierijders en een kok en verpleegkundige;altijd makkelijk...).hahahahaha

Carmen

Daar ben ik weer; je bent het! Heb "gegoogled"! En bitloos rijden,fantastisch! Heb ik vorig jaar kennis meegemaakt (www.paardrijden-in-de-ardennen.be) , zo paardvriendelijk!

Hoi,
Ja dat ben ik inderdaad, jouw naam komt me niet gelijk bekend voor, is dat erg ??

Wanneer gaan jullie naar Down Under ?

Groetjes Sietske

Het klopt dat mijn naam je niet bekend voor komt! Ik heb een hoofdstel via Aafke uit Ransdorp (bij Amsterdam Noord) bij je besteld en zij had het veel over je. Ik heb toen eens je website bekeken omdat ik de singlefooters niet kende.
Maar da's dik 4 jaar geleden..ik heb bij Aafke tijdelijk (een verwaarloosd ponietje die ik ergens had weggehaald) ondergebracht. Ben dat op den duur gaan beleren en heb toen zo'n leuk paars nylonhoofdstelletje via Aafke (die had allemaal van die hoofdstellen) gekocht. Wij gaan deze maand de procedure beginnen,eerst de beroepserkenning (op mijn man zijn beroep;kok),hopelijk in 2009 visum valideren (rondneuzen naar huurhuizen;waar dieren welkom zijn de oostkust (Queensland waarschijnlijk maar da's nog niet zeker),wilden eerst naar de westkust ;maar daar zijn veel minder (en veel duurdere) huizen waar dieren toegestaan zijn, of minder werkgelegenheid...we willen niet in/bij een grote stad (we gaan voor de rust en de landelijkheid..paarden bij huis??) dan terug 4 poezen en hond ophalen, huis verkopen. :roll:
Maar dit is jouw topic, dus terug naar jou,weet je al waar jullie je gaan oriënteren in WA?
groet Carmen

Wij hebben inderdaad de planning om in sept. 2008 een maand naar de westkust te gaan, in 1998 ben ik een jaar als backpacker door australie gereisd en toen heel bewust bij australiers gewerkt om de cultuur beter te leren kennen.

Natuurlijk is het leven als backpacker wat romantiser dan het dagelijks leven, maar goed. Mijn indruk was zeer positief en vanaf toen heb ik ook altijd gezegd dat ik terug wilde.

Mijn vriend Gert is er echter nog nooit geweest, toen we vorig jaar de kans kregen om voor zijn beroep (electricein) een visum aan te vragen hebben we dat gelijk gedaan, we hadden toen nog niet de mogelijkheid om op korte termijn een maand weg te kunnen.

We willen waarschijnlijk ergens in de hoek onder perth terechtkomen, maar dat is heel ruim, we gaan volgend jaar eerst lekker kijken en een rondreis maken langs de westkust en alice springs.

Allemaal nog even afwachten, het moeilijkste is nog om hier een maand weg te kunnen, ik heb 20 paarden lopen en om oppas te vinden voor zo'n lange tijd valt niet mee. Zolang we nog geen zekerheid hebben wanneer we ons visum binnen krijgen kunnen we ook nog niets plannen en boeken, dus dat maakt het extra lastig.

Groetjes Sietske

Welkom!

Ik ben ook nieuw. Ben nog aan het leren hoe dit allemaal werkt.
Succes met jullie aanvraag.

groetjes,
Liesbeth

Back