ook even voorstellen...

kvink

New Member
Hoi wij zijn Katja en Wim en gaan over 4 maanden met onze twee kids naar Sydney.

We hebben al veel info gezien op dit forum. Erg handig om jullie ervaringen te lezen!

We hebben nog een hoop vragen.

Onze oudste is 4jr (bijna 5) dus zal naar school moeten.
Is er een internationale school in sydney?
de meningen over private vs public school zijn verdeeld. heeft een van jullie tips, m.n. wb Sydney?

Dank !

Veel succes en welkom op het forum. Heb je trouwens een reden waarom de kids naar een internationale
school zouden moeten gaan? Het is allemaal Engels, het een waarschijnlijk met een Ozzie accent en het
andere met een Brits? accent. En privé tegen staat, daar zijn de meningen over verdeeld, voor allebei zou
ik zeggen ga er kijken, zit een uurtje in de klas, vraag in je omgeving (bijv. supermarkt/bieb) overal waar
je mensen kan ontmoeten wat zei van die en die school vinden en zo. Een school is nl. zo goed als het
personeel dat er werkt en de inzet die ze hebben en niet altijd van het geld dat je moet betalen.

Ennieweee, veel succes met alles en als je specifieke vragen hebt start je gewoon lekker een eigen topic
erover. Met de search functie kan je ook heel veel vinden, hoewel ik snap dat dat in het begin best moeilijk
is en je door de bomen het bos niet ziet, maar na een tijdje wordt het bos kleiner hoor.

Miranda  :smile:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=9938.msg136556#msg136556

Hier kan je al wat lezen, er staat ook een stukje in over wanneer je kindje 4 is en 5 wordt
en hoe het dan werkt.

Welkom!!

Ik denk dat je goed rond moet vragen. In navolging van Tum, waarom an international school? Ook daar is de voertaal Engels. Daarnaast leeft bij mij het idee dat een internationale school vaak wordt gebruikt door mensen met veel geld die maar voor een jaartje of 2 ergens wonen en dan naar de volgende plaats/land trekken. Ik zou ze eerder op een state of private plaatsen want dan weet je zeker dat de meeste uit de buurt komen en is het ook makkelijker vriendjes te maken en ze thuis uit te nodigen.

State vs private. Als eerste.. als je voor state gaat ben je geboden aan de school in jouw buurt (ik weet niet hoe dit met private schools zit). Dus afhangend van wat je belangrijk vind.. misschien eerst naar de scholen kijken en als je een goede gevonden hebt, daar in de buurt gaan wonen (je moet dan binnen een bepaald gebied wonen). Private zijn eigenlijk meer de katholieke scholen al dan niet mixed. Heb ik geen ervaring mee, maar zoals hier boven ook al beschreven, private hoeft niet perse beter te zijn dan state. Dus kijk goed om je heen alvorens een keuze te maken.

Succes ermee!

Hallo Katja

Welkom hier op het forum!
Wat leuk dat jullie binnen 4 maanden al vertrekken! Jullie zijn zeker al flink aan het aftellen?:lol: Alé, dat zou ik toch doen. :p
In alle geval, veel succes ermee!

Groetjes Ann

thanks
1 dag niet op het forum geweest en al 6 reacties. :up:
Super bedankt. (Alie volgens mij ben jij er al langer.....top)
Is er een site met recensies van primary scholen in Sydney?

het is voor ons nog wachten op het visum, maar dat wordt hopelijk snel via het bedrijf geregeld.
Wim komt te werken in CBD van Sydney en we willen graag binnen ca 30 minuten hiervan wonen. Is er iemand die tips heeft op welke wijken we het beste kunnen richten? Manly lijkt ons waanzinnig, maar das wel weer wat verder weg (met ferry).

Back