Ook even voortstellen en direct een vraag!

Sebastiaan2

New Member
Hoi,
Mijn naam is Sebastiaan, ben 26 jaar en kom uit Den Haag. Tijdens het surfen kwam ik dit forum tegen en het ziet er erg goed uit; mijn compimenten!

Acht jaar geleden ben ik voor een Working Holiday naar Australië gegaan. Ik ben daar in totaal 7 maanden geweest en vond het fantastisch. Inmiddels ben ik afgestudeerd en zo'n anderhalf jaar al werkzaam in Nederland. Hoewel ik er niet voor altijd zou willen wonen, lijkt het me toch nog een heel leuk idee om misschien volgend jaar nog eens ongeveer een jaar naar Australië te gaan. Het is nog een erg pril idee en volgens mij kan ik via dit forum veel informatie krijgen wat zoal mogelijkheden zijn. Ik ga er niet met een zak geld naar toe, dus zal ik er wel moeten werken om rond te kunnen komen. Maar zover ik weet mag je maar 1 keer een werkvisum aanvragen en dit heb ik dus acht jaar geleden al gedaan….

Weet iemand misschien wat zoal mogelijkheden zijn om toch een jaar of meer in Australië te kunnen vertoeven en ook te kunnen werken? En zijn er ook mogelijkheden om daar bijvoorbeeld op HBO of universitair niveau te werken, of moet je daarvoor echt je netwerk gebruiken en veel mazzel hebben?

Groeten,
Sebastiaan

Als je voor een jaar gaat, lijkt WHV idd het beste...maar omdat je aangeeft dat je dat al een keer gedaan hebt....

Volgens mij schijnt er ook nieuwe wetgeving te zijn (of ze zijn er mee bezig) die de mogelijkheid biedt om voor je 30e nog een keer een WHV (dus voor de 2e keer) aan te vragen....meer info kun je wellicht op http://www.immi.gov.au vinden....

Je kan inderdaad een 2e WHV aanvragen, maar alleen als je een bepaalde tijd (ik geloof drie maanden) in de fruitplukkerij hebt gewerkt.

Van dat fruitplukken klopt, want daar heb ik als optie ook ooit naar gekeken. Dus een WHV voor de 2e keer zal niet lukken denk ik.

Je kunt op een studentenvisum gaan als je bijvoorbeeld je werkgebied een beetje wilt uitdiepen, op een studentenvisum mag je zolang blijven als je opleiding duurt ( weet niet of je het ook parttime mag volgen), plus 1 tot 3 maanden na het afronden van je opleiding. daarnaast mag je 20u p/w werken en in de vakanties fulltime. Als je een master of PhD student bent, mag je partner fulltime werken, met andere studies mag de partner 20 uur werken (op jouw visum). Dus als je een partner hebt die wil studeren... dan kun jij dus ook mee.

Voor zover ik weet zijn er verder geen mogelijkheden (behalve dus een permanent visum aanvragen, wat dus een investering betekent..). Ik ben er zelf ook op deze manier mee bezig geweest ( met het idee: ik wil er een jaartje of langer wonen..) en ben dus uiteindelijk maar begonnen met de aanvraag voor een Skilled Independant Visa samen met mijn vriend.

Succes!

Hoi Sebastiaan,
Welkom op het forum, hoop dat je een juist antwoord hier kan vinden!

Groetjes Linda

[quote author=Sebastiaan2 link=topic=1975.msg18899#msg18899 date=1119428724]
Tijdens het surfen kwam ik dit forum tegen en het ziet er erg goed uit; mijn compimenten!
[/quote]

Bedankt voor het compliment en welkom op het forum  :up:

Back