Ook ik ben nieuw!!

Jidske

New Member
Hallo allemaal,

Ook ik heb me aangemeld bij dit Forum.
Mijn naam is Jidske en heb grote plannen om naar Australie te vertrekken. Emigreren naar Australie is mijn grootste droom. Ik ben al eens een jaartje geweest en sindsdien kan ik Australie niet meer uit mijn hoofd zetten.
Helaas duurt het nog wel even voordat ik zou kunnen vertrekken aangezien ik mijn opleiding (SPH) nog af moet ronden. Als alles goed gaat hoop ik over ruim anderhalf jaar klaar te zijn.
Genoeg tijd om mijn plannen te realiseren dacht ik zo.

Aangezien het hele emigratieproces een ingewikkelde procedure is hoop ik via dit forum op de goede weg te komen om mijn droom te realiseren. Ik heb hier en daar al de nodige informatie ontvangen, maar heb eigenlijk nog geen idee waar ik moet beginnen. Dus alle tips zijn welkom  :)

Greetz Jidske

Hee Jidske,

Welkom op dit forum en wat goed dat je dit forum hebt gevonden  :lol: Nou succes met het zoeken naar informatie, Als je iets moet weten hoor ik het wel... Dus snel je SPH afronden, wat sparen en je droom realiseren...  :up:

Hoi Jidske (dat moet wel Fries zijn),

Welkom op het forum en heel veel succes met je opleiding en met het vinden van info.

Groetjes,
Erna

Hoi,

Welkom. Heel verstandig om je er nu al in te verdiepen, dan kan je evt. nog dingen veranderen of anders doen. Altijd beter om dat vooraf te doen dan dat je achteraf denkt, had ik maar...
Ducee

Veel leesplezier, enne... niet te verslaafd raken he! Waar studeer je SPH? Ikzelf heb mn studie in Eindhoven gedaan. 2 andere meiden en ik zijn ook afgestudeert met SPH en gaan adhv een zgn "offshore skilled independent visum subclass 136" richting Oz als Social of Welfare worker.
Vraag maar raak zou ik zeggen, offe.... druk eerst zoveel mogelijk op de "search" knop!
Grts, Marieke

Hallo Allemaal,

Leuk zeg om zo welkom te worden geheten door iedereen op dit Forum. Doet me goed te weten dat je er op deze manier toch niet helemaal in je eentje voor staat  :up:
Ik heb de afgelopen dagen veel dingen gelezen uit al jullie ervaringen en bezigheden voor de visum aanvraag en besef dat het een hele klus gaat worden.
Maar ooit ga ik dat visum in handen krijgen!!!!!!!!! :)

Om even op jou (Mariekske) reactie in te gaan. Ik studeer SPH in Den Haag, maar doe dit in deeltijd vorm en werk daarnaast full time in de kinder en jeugdpsychiatrie. Dat houdt dus in dat is als ik straks klaar ben met studeren ik ook voldoende werkervaring heb en niet nog langer in Nederland hoef te blijven om werkervaring op te doen.

Het liefst wil ik dit werk ook in Oz gaan doen, dus ga eens even rustig uitzoeken of dat valt onder social work of welfare work, en dan eens kijken welk visum ik aan moet vragen.

Ervaringen van mensen die ongeveer hetzelfde doen als ik zijn natuurlijk van harte welkom.

Jidske  :sunny:

Je kunt mij natuurlijk ook altijd even een mn mouw trekken. Binnen nu en 2 weken zal ik weten of ik onder de noemer Welfare work val en uiteraard hoor je dat van me (dan val jioj daar ook onder, gezien de studie en werkervaring). Daarnaast hebben zowel Mariekske als ik uitgewerkte vertalingen van alle SPH vakken. Mocht je die ter zijner tijd eens willen lenen of inkijken, ik heb er kopieen van en het staat ook op mijn computer. Dan kun je kijken of je hier iets aan hebt. Nou ja lees ze, er is veel te vinden op dit forum. Vragen kan natuurlijk ook altijd. Er is altijd wel iemand die je antwoord kan geven op een vraag (althans, bijna altijd  :lol:).

Heey Catkin,

Jij bent voorlopig ook nog niet van me af hoor  :-D
Ik kan het natuurlijk allemaal live aan je vragen, maar tis natuurlijk altijd handig om van zoveel mogelijk mensen dingen te horen.
Dus Fem, pas maar op hoor, straks kom je niet meer van me af..... hahaha :w00t:
en ik zou het erg leuk vinden om die beschrijving van die vakken eens te lezen  :up:

Jidske

Ik wilde bijna vragen wanneer je weer werkt zodat ik het me kan nemen, maar kan natuurlijk ook even op het rooster kijken (zit op mn werk). Woensdagochtend werken we samen, dus zal het je dan wel eens laten zien. Vandaag heb ik het namelijk niet bij.

Ennuh, groot gelijk, ik weet ook niet alles, vandaar ook dat ik hier heel veel vraag! Gewoon doen, want er s altijd wel iemand zo aardig je te helpen. En nee ben voorlopig nog niet van je af, maar dat vind ik niet zo erg! Ik help je graag waar ik kan (vind ik zelfs erg leuk om te doen). Zie je straks in de overdracht trouwens!!!

Fem, Echt super fijn.
En ook nog helemaal leuk dat je me zo wil helpen. Ik ben nog langes niet zo ver als jij, dus kan op jouw vragen nog niet echt antwoord geven haha.
Nou ik zie je zo!!!!! Zorg dat ze lief zijn he als ik straks kom, want ik werk met een uitzendkracht geloof ik  :?

Nou toch logisch dat je elkaar helpt... Daarvoor is dit forum ook. Zonder al deze mensen had ik allang door de bomen het bos niet meer gezien en geweten waar ik moest beginnen. Nu ik dat eindelijkw eet geef ik die kennis graag door  :cool:
Maar mocht je je dienst van 4 November kunnen ruilen (niet met mij  :lol:) zou het leuk zijn als je ook naar de australia fair zou komen!!!!! Moet maar even iedereen van alle afdelingen lief aankijken  :wink:
Ik hoop dat ik er woensdag aan denk het een en ander voor je mee te nemen.

Hallo,

Ik zou graag willen weten op welke site ik het beste naar informatie kan zoeken over welk visum ik zou moeten aanvragen om te kunnen emigreren.
Kan iemand mij dit vertellen?

Grtz Jidske

Back