Ook ik stel mij even voor....

Merelvanw

New Member
Hai forumleden,

Ik ben Merel, 27 jaar oud uit Haarlem.

Ik heb afgelopen dec (2012 ) mijn australische liefde ontmoet in Thailand. Daar hebben we samen 2 weken gereisd en na terugkomst in NL ben ik binnen 3 weken naar Perth gereisd om te kijken of het meer dan vakantieliefde was... en jaaa hoor :)
Mijn vriend is net weg na 3 maanden hier in NL en ik ga 7 december weer 6 weken zijn kant op.
Ons plan is dat ik later in 2014 weer terugkom naar OZ maar dan met een WHV zodat we een jaar kunnen proefwonen :)
Daarna hoop ik via een spouse of partnervisum te kunnen blijven in Oz....

Ik hoop hier goede tips van jullie te kunnen krijgen over diverse zaken, zoals het verhuren van mijn koopwoning in mijn WHV jaar en hoe ik mijn spouse\partner visum het beste kan regelen na mijn WHV.

Leuk! Succes en veel plezier in Perth alvast!
Wij hebben ons huis verhuurd via een makelaar gaat tot nu toe goed ook al moet ik wel eerlijk zeggen dat nu een familie lid het huurt maar wel allemaal via die zelfde makelaar. Ook succes met dat!

Dank je wel Anne-M

Mag ik vragen welke makelaar?
en heb jij tips wbt het verhuren, do's en dont's
staan jullie nog ingeschreven in NL op het adres van de woning? en hoe doen jullie het fiscaal?
mag in een pm hoor :)

Last edited:
Welkom! Haarlem is vlakbij wijk aan zee, kom je ook op de borrel 29 sept bij timboektoe?

Ja daar las ik wel iets over! alleen met ov is dat best lastig!!
zou het wel leuk vinden!

Als ik een auto kan regelen ben ik erbij

Last edited:
Hey Merel, welkom hier! Wat een mooi verhaal over jullie twee, heel slim ook om het WHV te gebruiken voor 'proefwonen'. Ondertussen alle tijd om de sites van diac en dit forum door te spitten voor alle antwoorden die je zoekt!

Ja daar las ik wel iets over! alleen met ov is dat best lastig!!
zou het wel leuk vinden!

Als ik een auto kan regelen ben ik erbij

Vraag in het topic dan of iemand je op kan ophalen en terug brengen. De meesten zijn heel vriendelijk, bijten niet en je woont toch in de buurt :)

Hey Merel, welkom hier! Wat een mooi verhaal over jullie twee, heel slim ook om het WHV te gebruiken voor 'proefwonen'. Ondertussen alle tijd om de sites van diac en dit forum door te spitten voor alle antwoorden die je zoekt!
Thanks graagweg!dit forum is inderdaad erg handig! en leuk!

Ja proefwonen is wel iets wat ik wil doen voor ik echt alles hier in NL "opgeef" het blijft een enorme stap natuurlijk :) maar zoveel zin in!

Vraag in het topic dan of iemand je op kan ophalen en terug brengen. De meesten zijn heel vriendelijk, bijten niet en je woont toch in de buurt :)

hahah nee ze bijten niet? dat scheelt :p
ga liever met eigen vervoer zodat ik niet 'afhankelijk'ben.... maar thanks voor je berichtje

Welkom Merel!

Heel veel succes.... ik vertrek zelf over ruim 5 maanden naar Perth en begrijp de aantrekkingskracht van de stad..... al heeft het bij jou geloof ik meer te maken met de liefde ;)

Back