Ook ik wil me graag even voorstellen

Hoi Hoi,

Mijn naam is Nicole, en ik ben 25 jaar oud.
De afgelopen jaren ben ik meerdere keren in Australie geweest, en helemaal verliefd geworden op het land, de mensen en de leefstijl. Daarnaast is mijn moeder een Australische, dus heb ik ook wel een beetje van de leefstijl in mijn opvoeding meegekregen,
Na mijn laatste reis Down Under had ik eigenlijk al vrij snel besloten dat ik terug wil. Maar ja, de grote vraag is dan hoe. Eigenlijk was er geen een visum op mij van toepassing.
Tot ik er achter kwam dat ik via mijn moeder de nationaliteit kon krijgen. Ik weet, dit klinkt heel stom, maar (achteraf gezien) door een fout van het gemeentehuis hier, is zij er altijd vanuit gegaan dat zij haar Aussie nationaliteit kwijt was. Op dit moment zit ik dus midden in de aanvraag van de Citizenship by descent, wat toch ook best spannend is. Voor hetzelfde geldt dat er nu iemand bij de High Commission een fout heeft gemaakt, en moeders toch niet meer Australisch is. Ik ben er echt pas van overtuigd als ik daadwerkelijk het certifcaat binnen heb. Tot die tijd ben ik alvast aan het uitzoeken hoe ik dingen het beste aan kan pakken, en vind ik het ook erg leuk om de verhalen van anderen met dezelfde droom te lezen.

Groetjes Nicole

Welkom op het forum...!

Je komt als geroepen... alvast bedankt voor je hulp met die Ozzie VOG betaling! Succes!

:smile: Betty

Welkom op het forum! :up:

Als je moeder in OZ geboren is heb ik er alle vertrouwen in! Het is maar een kleine papierwinkel, citizen by descent, vergeleken de meesten hier. Succes!

Steef

Welkom op het forum en nog even duimen, maar als het lukt, heb je een erg mooie (relatief makkelijke) weg gevonden! :up:

Back