Ook internetliefde, paar vraagjes, PLZ help!

René20

New Member
Hallo iedereen!
Heb me net vandaag ingeschreven op dit forum.
Ik zit in een soortgelijke situatie als eyerizz in de post hieronder.
En vast nog vele anderen...

Ik heb mijn aanstaande in Sydney zitten. Ik heb haar "per ongeluk" leren kennen op internet. Zij is als mijn betere helft en ben niet van plan haar te laten gaan ondanks de tijd of afstand.

Vorig jaar ben ik naar haar toe gegaan, en het was alsof ik haar al mijn hele leven kende.
We hebben ons verloofd, en het afscheid wat volgde was dan ook ontzettend moeilijk.  :cry:

Nu wil ik na haar en mijn studie daar permanent naar toe verhuizen.
Onze leeftijd zit niet echt mee (tegen die tijd 18 en 21) dus financieel hebben we het niet zo breed.

Ik heb me al lang zitten orienteeren op de beste manier. Al een hele tijd hebben we de fiance visa in gedachten. Maar ik zie nu ook dat mensen op een worker holiday visa gaan, en dan daar een fiance visa aanvragen.

nu dan mijn vraagjes:

- weet iemand wat de beide kosten van deze visa zijn?
- als je op een worker holiday gaat, mag je dan wel huren?
- moet je al een paar jaar werkervaring hier voor hebben? (stages tellen niet toch)?
- als je op een worker holiday gaat, en vanuit daar een fiance of partner visa aanvraagt,  moet je dan eerst weer terug naar Nederland komen?

Dit zijn vragen die mij het eerst te binnen schieten. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen! Alle reactie is welkom!

Groetjes,
René

Met huren bedoel je een woning huren?
Dat moet gewoon kunnen want veel WHV-ers (lees; backpackers) huren een woning.

Als ik jou was zou ik gewoon op een WHV gaan voor een jaar, en dan heb je samen genoeg tijd om uit te zoeken wat jullie mogelijkheden zijn. Als je allebei boven de 18 bent, moet dat het probleem niet zijn.

Kosten voor een WHV vallen reuze mee geloof ik (kan ik me herinneren), maar je moet er ook nog komen natuurlijk en je moet een retourticket hebben om het WHV te krijgen.

Ik heb mijn liefje ook via internet (ook puur toevallig) leren kennen en ben dus op een WHV naar hem gegaan en later is hij op een WHV naar Ned. gekomen.

Als je je fiance visum daar aanvraagt (of spouse, zelfde verhaal) moet je in Aus blijven tot je je tijdelijke visum toegekend krijgt.  Maargoed, er zijn hier genoeg mensen die er meer van weten dan ik..

Hoop dat je hier al iets aan hebt. SUcces met alles

yoeks

Ik weet niet hoe het zit met een fiance visum, maar voor skilled visa moet je het land uit om je visum te kunnen valideren. Een korte vakantie naar New Zealand ofzo...

Wel grappig dat er nu in korte tijd 3 mensen zichzelf geregistreerd hebben met een internetliefde. Jij hebt je verloofde alleen al wel gezien.
Je leeftijd is toch helemaal geen ramp? Je moet alleen nog "starten" Het voordeel is dat je daar mensen kent. Schoonvader/Schoonmoeder andere familieleden die ergens misschien een goed woordje voor je kunnen doen voor werk. Wie weet kom je op die manier wel ergens binnen. Als je in het begin gewoon maar geld verdient om van rond te komen ;)
Het gaat jullie zeker wel lukken en ik wens jullie alvast veel geluk samen :up:

Back