ook maar eens voorstellen dan ...

Jerden

Active Member
Hoi

wij zijn Denise en Jeroen (samen Jerden), en zijn zelf aan het proberen alles in orde te maken om naar Australie te emigreren, samen met onze 2 kinderen, Simon van 8 en Merel van 6. En wat ben ik blij dat ik dit forum ontdekt heb! Ik heb er al heel veel nuttige info op gevonden, en ben door dit forum ook te weten gekomen dat we helemaal niet door Jeroen zijn neef kunnen gesponsored worden, zoals wij, en Jeroen zijn neef trouwens ook, de hele tijd gedacht hadden!
Dikke streep door de rekening dus, maar we geven voorlopig de moed niet op. Misschien lukt het ons toch om die 120 punten bij elkaar te krijgen. Grote struikelblok is onze leeftijd: Jeroen is 40 en ikzelf ben dit jaar 45 geworden. En Australie heeft er een handje van weg om iemand het gevoel te geven oud en afgeschreven te zijn  :-(  Tjongejonge, ik ben me nog nooit zo bewust geweest van mijn leeftijd als nu! Gelukkig ben ik destijds zo verstandig geweest om een jongere vent te zoeken... :up:, dat komt nu wel heel goed van pas.
Alle punten moeten dus van Jeroen komen. En omdat we niet opnieuw voor zo'n onaangename verrassing willen komen te staan, hebben we besloten een kansberekening te laten doen.
Nu met de feestdagen moeten we blijkbaar wel wat geduld hebben: 2 dagen geleden een mailtje gestuurd naar M2A, maar nog niets gehoord. We zitten op hete kolen.
Zijn er nog mensen in onze situatie? Of mensen die nu ook beginnen met alles uit te zoeken en aan de hele papieren rompslomp te beginnen? 't Zou leuk zijn om een beetje samen de hele lange weg af te leggen....

grtjs
Jerden

Welkom op het forum. :up: het is inderdaad een geweldige vraagbaak.

Wij gaan binnenkort op een permanent ENS-121 visum (gesponsored door mijn nieuwe werkgever) naar Sydney.

Jammer van jullie misunderstanding m.b.t. de juiste vertaling van nephew (ik zou het ook niet hebben geweten hoor) maar er zijn nog voldoende nadere manieren om een (permanent) visum te krijgen. Zoek een baan en laat je sponsoren (457 of 121 visum). Dat gaat het snelst!

Veel succes verdere met jullie plannen,

Loek en Jacky (samen loecky :wink:) en Jip en Tijl

Welkom op het forum :up:

Ook al lijkt het er nu even niet goed uit te zien, er zijn vaak meer mogelijjkheden dan je denkt, geef de moed niet op en succes

Groetjes wilbert

Hoi Jerden,

Welkom op het forum. Wij hebben Move2australia als emigratieagent gehad :up:.
Zelf hebben wij net het visum. En vertrekken per 8 januari naar Sydney.
Ik wens jullie veel succes met kansberekening en hoop dat het positief zal uitpakken.
En wie weet, zijn er meer wegen die naar Rome lijden.

Gr. Ingrid en Johan

Bedankt allemaal! We blijven doorzoeken en geven zeker de moed nog niet op! M2A onder de arm genomen, en hopelijk is de kansberekening gunstig.

Loecky, even een vraagje: hoe hebben jullie die werkgever gevonden? Gesolliciteerd vanuit Nederland, of kenden jullie hem al of hoe gaat zoiets in zijn werk? Want naar ik begrepen had is het aartsmoeilijk om een werkgever te vinden die wil sponsoren. En zit je dan ook nog met die leeftijdseis?

Succes in Sydney, en Ingrid en Johan: gefeliciteerd met het behalen van jullie visum!

grtjs
Jerden

IK heb destijds ook een baan gevonden vanuit Nederland.
De meeste werkgevers willen eerst een werkvisum sponsoren (457) omdat dat veel sneller geregeld is.
Dat heb ik dus ook gekregen om naar Oz te gaan.
Na 2 jaar heeft mijn werkgever mij gesponserd voor een Permanent visum (856). Nu mag ik hier voor altijd blijven  :)

Aan mijn traject kleeft wel een mogelijk groot nadeel: als je de baan verliest dan moet je het land uit !!!
En iedereen op een werkvisum heeft een proeftijd van 6 maanden !!

Dus je moet ook wel sociaal goed liggen bij iedereen.
Ik heb de gok gewaagd en gewonnen,
maar ik ken ook collega's die nu weer in hun thuisland zitten. Dus denk er wel goed over na.

Hallo Denise & Jeroen,

Welkom op het forum.
Mijn man is ook onlangs 45 geworden ik wordt in maart 40, maar sta niet op de beroepenlijst. Dus geen workersvisum voor ons.
Wij gaan dan ook voor een business visum en we hebben ook contact gehad met Rob Breumelhof en onze kansbeoordeling is zeer positief.
Als er voor jullie een weg is dan zal Rob hem vinden, succes ermee.

Katinka :wink:

Back