Ook maar even voorstellen dan! :-)

NielsV

New Member
Ik ben Niels (28 jr), woon nu in Utrecht.

Sinds een klein half jaartje heb ik een Australische vriendin. Ze werkt nu nog in Londen (das wel makkelijk te doen!), maar in december loopt haar werkvisum voor Engeland af. Dus wat dan?? Dat weten we dus niet echt...  :|

Vandaar dat ik me hier heb aangemeld en een beetje aan het rond kijken ben!  :roll:

Groetjes,
Niels

Hey Niels,

Ik heb mijn aussie ook in Londen leren kennen (we werkten er allebei) en toen haar werkvisum afliep heeft ze een 'working holiday visum' voor Nederland genomen. Is een jaar geldig. In dat jaar omgezet naar een partnervisum (allemaal erg gemakkelijk) en we zijn in totaal 3 jaar in NL gebleven.  Nu zitten we hier (Melbourne) al 3 jaar (ik op een spouse visum, kan over een aantal maanden een paspoort aanvragen als ik dat wil).

Welkom op het forum
:hi:
En succes met het opzoeken van de info, er is vast wel iets voor jullie te vinden.

Groeten
Anne

Hoi Niels,

Ook van een buurtgenoot (IJsselstein) welkom en veel succes en plezier met alles.

Weten jullie al waar in australie je wilt gaan wonen?

Lisette

[quote author=NielsV link=topic=7357.msg94792#msg94792 date=1184186460]
Ik ben Niels (28 jr), woon nu in Utrecht.

Sinds een klein half jaartje heb ik een Australische vriendin. Ze werkt nu nog in Londen (das wel makkelijk te doen!), maar in december loopt haar werkvisum voor Engeland af. Dus wat dan?? Dat weten we dus niet echt...  :|

Vandaar dat ik me hier heb aangemeld en een beetje aan het rond kijken ben!  :roll:

Groetjes,
Niels

[/quote]Hi Niels,

Ik heb me nog niet zolang geleden aangemeld op het forum. Ik ben bezig met een spusevisa ( mijn verloofde woont in Astralie)en hoop n het eind van het jaar bij hem te zijn. Er moet wel heel wat geregeld worden, heb wel enige tips gehad waar ik mee aan de slag kon. Succes en groetjes Ellieo

[quote author=suske link=topic=7357.msg94801#msg94801 date=1184195388]
Hey Niels,

Ik heb mijn aussie ook in Londen leren kennen (we werkten er allebei) en toen haar werkvisum afliep heeft ze een 'working holiday visum' voor Nederland genomen. Is een jaar geldig. In dat jaar omgezet naar een partnervisum (allemaal erg gemakkelijk) en we zijn in totaal 3 jaar in NL gebleven.  Nu zitten we hier (Melbourne) al 3 jaar (ik op een spouse visum, kan over een aantal maanden een paspoort aanvragen als ik dat wil).

[/quote]

Hier zitten we (of eigenlijk ik) ook aan te denken ja. Nicola denkt dat ze niet voor altijd in Europa zou kunnen wonen. En ik zie mijzelf nog wel eens naar Australie gaan, maar nog niet zo snel. Dus voor mij zou dit wel erg mooi zijn, maar Nic houdt het liever nog open.

Ik heb haar overigens niet in Londen ontmoet, maar in het vliegtuig van Frankfurt naar Calgary zat ik toevallig naast haar.  :smile:

[quote author=vlasjes link=topic=7357.msg94910#msg94910 date=1184406836]
Hoi Niels,

Ook van een buurtgenoot (IJsselstein) welkom en veel succes en plezier met alles.

Weten jullie al waar in australie je wilt gaan wonen?

Lisette
[/quote]

Waar in Australie? Tja dan zijn er wel meerdere opties denk ik. Al ben ik er zelf nog niet geweest.
Nic die komt uit Brisbane, dus daar zal ze wel naar terug willen.
Verder zit mijn werkgever ook in Australie, maar dan in Sidney.
En als ik zo op internet kijk en mensen spreek die naar Australie zijn geweest lijkt mij eigenlijk Perth wel een mooie stad, maar dat ligt dan wel meteen weer een eind weg...

Wij hebben gekozen voor melbourne. waarom weet ik eigenlijk niet. het werk van mijn man zit op meerdere plekken in australie. maar meer op gevoel.

ik denk dat elke stukje van australie wel zijn eigen mooie en minder mooie dingen heeft. ook al ben ik er zelf nooit geweest. maar dat is overal zo denk ik

lisette

Back