Ook maar even voorstellen :)

fuego

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jan, ik ben 19 jaar en zit momenteel in mijn 3e studiejaar aan de Hogeschool Leiden (informatica) en ben er behoorlijk zeker van dat ik samen met mijn vriendin (17 jaar, opleiding tourisme) na onze studies in het buitenland wil gaan wonen. Misschien eerst een half jaar, een jaar, misschien zelfs wel levenslang. We zijn ervan overtuigd dat er op de wereld nog veel meer moois valt te zien dan het kikkerlandje waar we zijn geboren.
Er zijn nog niet echt concrete plannen, behalve het feit dat we het beiden heel graag willen. Op dit moment zijn we ons een beetje aan het oriënteren en hopelijk helpt dit forum ons daarbij!
Australië lijkt ons echt een leuk, mooi land om te wonen en werken.

Groeten,

Jan

Hoi Jan,

Met jullie leeftijd zou ik lekker eerst voor een working holiday visum gaan. Super makkelijk om aan te komen en dan heb je een jaar de tijd om eens rond te kijken in Australie. Australie is groot en steden verschillen allemaal ontzettend. Zo heb je een jaar de tijd om te kijken welk gedeelte van Australie je nou eigenlijk het leukst vind, voordat je je ergens gaat settelen. Succes ermee!

Shelley

Hoi Jan!  :hi: op dit forum ! Je klinkt erg gemotiveerd dus dat komt wel goed !

Is een WHV (Working Holiday Visa) evt een optie voor jullie ? Werken en vakantie houden tegelijkertijd?

Of je moet zelf voldoende spaarcentjes hebben, dan kun je op een Toeristenvisum naar Australie gaan (max 1 jaar) !

Nou ja, je hebt in elk geval een goede informatiebron gevonden als het gaat om het verkrijgen van het een of andere visum voor Australie!

Succes met de studie !  :up:

Ingrid.

Back