Ook maar even voorstellen. :)

Roy_W

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben Roy.. 27 jaar oud en vooralsnog woonachtig in Nederland.
Ik heb deze week voor de eerste keer contact gelegd met Move2Australia, dus alles is nog in een heel vroeg stadium.. maar ik ben wel van plan om het door te zetten.

Ik heb eind 2007/begin 2008 een paar maanden in Australië rondgezworven en ik ben echt helemaal gek op het land en de mensen.
Zelfs al jaren daarvoor wist ik al dat ik daar ooit wilde gaan wonen want ik heb altijd een fascinatie gehad voor Australië.

Nu ga ik nog niet teveel hopen.. maar ik ga gewoon afwachten wat de resultaten zullen zijn.. en als die positief zijn ga ik er alles aan doen om m'n droom waar te maken.

Ik ga proberen binnen te komen op het 'skilled workers' visum.
Nu las ik dat het wat moeilijker zal worden de komende tijd, maar we zullen zien wat de toekomst brengt.

Goed, dat was mijn introductie. :D
Ik zal jullie vast wel wat vaker zien op dit forum.

Groetjes,
Roy :)

Welkom! Ik hoop dat het allemaal gaat uitwerken voor je! Wat voor beroep doe je eigenlijk?

[quote author=Alie Bosma link=topic=9933.msg136461#msg136461 date=1239296126]
Welkom! Ik hoop dat het allemaal gaat uitwerken voor je! Wat voor beroep doe je eigenlijk?
[/quote]

Dank je :)
Ik ben kok.
Heb ik netjes m'n opleiding voor gedaan en ook een jaar of 4 als kok gewerkt.
Nu zit ik de laatste jaren in de logistiek.. maar het is een kwestie van wennen en ik zit weer in het ritme van het koken ;)

Hoi Roy,
Welkom!!
Je hoeft, als je binnen komt met een skilled visum ; kok, niet als kok te gaan werken voor zover ik weet. Dus misschien kun je wel gewoon in je ritme van logistiek blijven als je daar een baan in kan vinden in australie  :up:
Welke stad wil je naar toe?
groetjes

[quote author=Gwen link=topic=9933.msg136463#msg136463 date=1239297648]
Hoi Roy,
Welkom!!
Je hoeft, als je binnen komt met een skilled visum ; kok, niet als kok te gaan werken voor zover ik weet. Dus misschien kun je wel gewoon in je ritme van logistiek blijven als je daar een baan in kan vinden in australie  :up:
Welke stad wil je naar toe?
groetjes
[/quote]

Hoi Gwen!
Dat zou wel mooi zijn natuurlijk.. maar 't zou me niet veel uitmaken wat ik zou gaan doen.. logistiek of koken.. ik vind alles prima ;)
Welke stad... hmm.. da's een goeie vraag.. eerlijk gezegd weet ik het niet.. Sydney was erg tof.. ook de staat Victoria was erg mooi... als 't maar niet het hoge noorden is.. ik kan me niet voorstellen hoe iemand kan werken tijden the wet season, haha.. was echt verschrikkelijk.
groetjes

Hihi okee.. Meer richting sydney of melbourne dan.
zelf ga ik komende februari stage lopen in adelaide (hoogstwaarschijnlijk)..en hoop in mijn vakantie daar nog snel wat rond te kunnen reizen om een beetje alle kanten van australie geproefd te hebben.
Ik ga op stage omdat ik ook het idee heb dat ik daar wil gaan wonen, en een stage mij het ultieme middel lijkt om echt te zien hoe het is om daar te werken en te wonen.
Had je een kansberekening laten doen bij M2A?? Ben benieuwd wat er voor je uit is gekomen.
Overweeg je misschien ook om een state sponsored visum aan te vragen als je daar meer kans op hebt, nu met de economische crisis?
Groetjes

Ik ben benieuwd wat er uit die kansberekening komt.. ga je onder het beroep kok of logistiek? Dit ivm je werkervaring..

Zoals het er nu uit ziet laat ik volgende week de kansberekening doen door M2A.. of beter gezegd, dan ga ik de vragenlijst invullen.. en dan maar afwachten wat er gaat gebeuren.
Zo'n state sponsored visum is ook een optie.. maar misschien valt het wel mee.
Ik moet zeggen dat ik erg sceptisch ben en rekening hou met het ergste.. :p
Dan kan het alleen maar meevallen.

Ik denk dat ik het moet gaan proberen met het beroep kok.. want daar heb ik m'n papieren voor. (Die ik overigens nergens kan vinden en daar báál ik van!)
Maar ik heb net zoveel werkervaring in de logistiek als met het koken.. :p
Maar het enige papiertje die ik daarvoor heb is een reachtruck certificaat. :)

[quote author=Gwen link=topic=9933.msg136466#msg136466 date=1239302299]
zelf ga ik komende februari stage lopen in adelaide
[/quote]

Toen ik in Oz was heb ik veel mensen ontmoet die daar stage liepen en stuk voor stuk hadden ze echt een geweldige tijd. :)
Ik ben zelfs nog uit eten geweest met een meisje die in Adelaide stage liep.. (had haar ontmoet in sydney tijdens oud&nieuw) en het leukste was dat haar Australische 'host-mom' er ook bij was. :)
Die gaf mij nog heel veel tips wat betreft de Outback etc etc.
Ik denk ook wel dat je heel goed terecht komt bij zo'n host gezin.

Hoi Roy.
ik [denk ]dat je het advies krijgt voor kok tot voor een tijdje terug was dat een veel gevraagd beroep!
bij Rob zit je wel goed.
kijk ook eens op australie.startpagina.nl  aan  de linkerzijde vind  je
Australische restaurants in Nederland.
succes groet
Jaap      jaapdunselman@alice.nl

Hallo Roy,

Welkom :hi: op het forum.

Veel succes met alles uitzoeken, hopelijk zijn je kansen wel goed  :up:

Groetjes,
Susan

Back