Ook maar ff voorstellen!

Bartman

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik ben Bart, 35 jaar oud en nog hartstikke vrijgezel.
Ik ben werktuigbouwkundig ingenieur met bijna 10 werkervaring. Ik ben op dit moment bezig om een STNI te halen voor WA (en misschien ook voor SA), het bureau van George Lombard helpt me daarbij. Voorlopig moet men eerst mijn diploma erkennen bij het IEaust.

Ik moet zeggen dat ik nog maar 2 weken bezig ben, maar er vol ben ingesprongen.

George Lombard had een snel assessment via internet gedaan, en kwam daarbij voor mij (ook gezien mijn leeftijd) op een skilled visa.
Zo'n 8 jaar geleden heb ik een jaar gereisd door Oz, NZ, en z.o. Azië. En Oz heeft altijd een week plekje in mijn hart gehouden. Ik liep al jarenlang rond met het idee te emigreren, maar wachtte op dat laatste duwtje.
Dat duwtje was een uitzending op (ja, ik weet het) SBS 6 over de vraag naar hooggeschoold personeel in Oz. Ik kwam na wat zoeken op deze site terecht, waar iemand anders een link naar George Lombard had gelegd.

Ze hebben me voorgelicht wat het allemaal ongeveer zou gaan kosten, en een deel van het geld heb ik inmiddels betaald. Ik heb nog steeds een goed gevoel over dit bureau, en hoop dat het ook zo blijft.
Verder valt natuurlijk gelijk de papperassenwinkel op; maar dat zie ik als een uitdaging.
Het gevoel is heel sterk om uit Nederland te vertrekken, en ik heb voor deze keer maar eens besloten om mijn gevoel te volgen!

Je kunt zo'n beslissing voor je uit blijven schuiven en wegrelativeren, maar daar word je ook niet gelukkiger van.

Fair Dinkum!

Bart

Hallo Bart,  :hi: op dit gezellige forum.

Leuk om te lezen hoe sommige mensen tot een besluit komen
om te gaan emigreren.

Suc6 met je visum, vragen kan je altijd op het forum loslaten.

Gr. Ton

Van Harte  :hi:  op het zo gezellige forum.

Je kunt hier bijna alles vinden wat betreft je visa voor Aus.
Zo vraag maar raak.

Gr Ineke   :up:

Te gek hoor!!!

Ik zou zeggen..zet hem op en heel veel succes en plezier vooral natuurlijk!!!

Groetjes jackie

Hallo Bart,

Leuk om te zien dat er nog meer werktuigbouwkundig ingenieurs zijn die willen emigreren naar australie.

Ben je opgeleid voor Ir. of voor Ing?

Ik wil binnenkort verdere stappen doen voor een skilled visum en ik begreep dat ik als ing. WTB op de skilled list voorkwam. Misschien weet jij intussen al meer

Groet, Erik

[quote author=Jantine link=topic=2440.msg26041#msg26041 date=1125407328]
Hallo Bart,

Leuk om te zien dat er nog meer werktuigbouwkundig ingenieurs zijn die willen emigreren naar australie.

Ben je opgeleid voor Ir. of voor Ing?

Ik wil binnenkort verdere stappen doen voor een skilled visum en ik begreep dat ik als ing. WTB op de skilled list voorkwam. Misschien weet jij intussen al meer

Groet, Erik
[/quote]

Hoi Jantine of Erik  :lol:

Ik ben een ing. , maar volgens mij komen beide voor op de skilled list. George Lombard heeft me geadviseerd voor het hoogste te gaan, dat is in Oz Mechanical Engineer 2126-11. Maar goed, dat is aan IEaust om te beoordelen. Ik laat nu mijn diploma vertalen, op onze Hts hebben ze een vaste vertaler.

Ik heb mezelf ook al ingeschreven voor IELTS test, en omdat dat de eerstvolgende mogelijkheid was heb ik maar gelijk de academische test gekozen. Dat is 29 september in Utrecht bij IDP, dus misschien zie ik daar nog 1 van jullie.

Bedankt voor jullie warme welkomstgroeten!

Groetjes, Bart

Hoi Bart!

nog meer ing's hier......enne.....veel succes met je CDR voor de IEAust.......... :p

Gr. Sab

Hoi Bart!

Welkom op het forum en heel veel succes met je visumaanvraag!!

Groetjes Lin :bye:

[quote author=Sabien link=topic=2440.msg26070#msg26070 date=1125431127]
Hoi Bart!

nog meer ing's hier......enne.....veel succes met je CDR voor de IEAust.......... :p

Gr. Sab
[/quote]

Jaja, dat komt goed van pas.
We moeten een heel boek schrijven over onze laatste 3 grote projekten. pffff.

Maar goed, ik kom er wel uit, en word goed geholpen door iemand van George Lombard.
Hoe is jouw Ielts verlopen sabien?

Zit nog steeds met spanning te wachten op de uitslag. van mijn IELTS....nog 1 week wachten..... :p En dan maar hopen dat ik het gehaald heb, anders moet ik 90 dagen wachten voor ik weer op nieuw mag, en dat zit niet echt in de planning......

Mocht je nog tips nodig hebben voor je CDR, laat maar weten. George Lombard heeft mij ook een zetje in de goede richting gegeven, maar helaas moet je het uiteindelijk toch zelf schrijven. Ben geloof ik wel 3 keer overnieuw begonnen.......nu is het dan eindelijk weg, op hoop van zegen..... :)

Gr. Sab

Als echtgenote van een ING ook heel veel succes gewenst.
Gelukkig zijn er nog van die ondergewaardeerde, onderbetaalde maar toch doorzettende technische mensen. Anders hadden we geen bruggen, wegen, vliegtuigen naar OZ, huishoudelijke-, medische, electronische apparatuur, etc , etc. etc. Kortom, geen peilers om de rest te ondersteunen.

groetjes

[quote author=Annelies link=topic=2440.msg26324#msg26324 date=1125593128]
Als echtgenote van een ING ook heel veel succes gewenst.
Gelukkig zijn er nog van die ondergewaardeerde, onderbetaalde maar toch doorzettende technische mensen. Anders hadden we geen bruggen, wegen, vliegtuigen naar OZ, huishoudelijke-, medische, electronische apparatuur, etc , etc. etc. Kortom, geen peilers om de rest te ondersteunen.

groetjes
[/quote]

Beste Annelies,

Je slaat de spijker keihard op zijn kop. In Nederland is er steeds minder waardering voor het nobele beroep van ontwerper, tekenaar, konstrukteur en noem ze allemaal maar op. Maar men wil wel in een "state of the art" auto rondrijden, in een goed geklimatiseerd kantoor werken en aan een feilloos beademingsapparaat hangen.
Ik werk zelf voor een wereldwijd bedrijf dat o.a. beademingsapparatuur ontwikkelt en assembleert. De R&D afdeling is de zwaarst belaste afdeling van het bedrijf, maar relatief gezien naar opleiding ook de minst betaalde.
Waar deze trend vandaan komt is me niet duidelijk, wel dat Nederland van oorsprong een land is van dozenschuivers en niet van "groundbreaking innovation".

Ik hielp pas nog iemand met het verwisselen van een wiel aan de auto. Toen hij vroeg of ik automonteur was, antwoordde ik: "nee ingenieur". Oh, een fietsenmaker dus, zei hij.
Ik was bijna van zins het wiel er achterstevoren op te draaien, want toen ik hem vroeg hoe die blinkende auto dan tot stand zou zijn gekomen, zei hij: och, die komt toch uit een fabriek?

Ignorance rules.... :x

Er is me verteld dat op dit moment in WA de engineers niet aan te slepen zijn, vanwege de economische groei in China en de vraag naar grondstoffen.

:hi: op dit forum en veel succes met het puzzelwerk, Bart !

ik ben ook een ing maar dan van naam : Ing (rid) Whahaha! sorry melig !  :oops:

Back