ook maar ff voorstellen

veronique

New Member
Hallo,
Na 2x 6 weken in Australie te hebben rondgetrokken zijn mijn man en ik zijn afgelopen januari in Perth getrouwd. :D
Nu zijn we toch steeds serieuzer over migratie! Er is alleen 1 ding dat ons tegen houdt: onze hond! Voor ons net ons kind :wink:
Ik heb alleen nog nergens terug kunnen vinden hoe het zit met het meenemen van honden (ik meen een half jaar quarrantaine gehoord te hebben voor dieren maar verder weet ik niets), mag het zelfs wel???
Ik hoop dat iemend hier iets meer over weet!
 
Hoi Veronique,

Wat leuk dat jullie in Perth getrouwd zijn! Mijn verloofde komt daar vandaan en wij zijn van plan om daar te gaan wonen zo tegen het einde van het jaar.

Over jullie hond, die mag je zeker meenemen!
Hij/zij zal inderdaad wel in quarantaine moeten, maar ik meen mij te herinneren dat dit slechts een maand is en geen 6 maanden, maar ik weet het niet zeker...
 
Wij hebben ook een hond en die gaat lekker mee. Ik kan je een aantal dingen vertellen:
-een hond gaat een maand in quarantaine, ze worden echt heel goed verzorgd dus daar hoef je je geen zorgen over maken.
-een hond moet zijn jaarlijkse injecties hebben en een rabies injectie.
-er moet een bloedtest gedaan worden die aantoont dat de hond antie stoffen heeft opgebouwd, die test moet 6 maanden voor de hond naar Australie gaat.
-iets leuks: Nundle, een echt Australisch hondenfeest:
http://www.dog-e-data.com.au/Specials/nundle_2002.htm

Je kunt meer info bij de dierenarts krijgen, als je dierenarts ervaring met dit heeft, andere kun je voor deze procedure misschien beter een ander kiezen.
Mijn man heeft alle gegevens en links naar info, je kunt hem wel even een message sturen, dan helpt hij je verder, zijn naam op dit forum is Badri.
 
Amulya said:
Wij hebben ook een hond en die gaat lekker mee. Ik kan je een aantal dingen vertellen:
-een hond gaat een maand in quarantaine, ze worden echt heel goed verzorgd dus daar hoef je je geen zorgen over maken.
-een hond moet zijn jaarlijkse injecties hebben en een rabies injectie.
-er moet een bloedtest gedaan worden die aantoont dat de hond antie stoffen heeft opgebouwd, die test moet 6 maanden voor de hond naar Australie gaat.
-iets leuks: Nundle, een echt Australisch hondenfeest:
http://www.dog-e-data.com.au/Specials/nundle_2002.htm

Je kunt meer info bij de dierenarts krijgen, als je dierenarts ervaring met dit heeft, andere kun je voor deze procedure misschien beter een ander kiezen.
Mijn man heeft alle gegevens en links naar info, je kunt hem wel even een message sturen, dan helpt hij je verder, zijn naam op dit forum is Badri.

hoi Amulya!

Weet jij toevallig of dit voor katten ook zo is?
Want onze 2 monsters gaan zeker mee!!

groetjes
Petra
 
Hoi Veronique!

Wist je dat je de eerste mijlpaal bent van dit forum! Je hebt de eer om lidnummer 100 te zijn! :lol:

Veel lees- en schrijfplezier!

KC
 
Nou, dat is dus erg goed nieuws dat hij mee mag!! En een maand valt wel mee (we zijn al wel langer op vakantie geweest!!)
Dat was de enige reden waarom we niet zouden willen gaan, nu staat ons niets meer in de weg om alles uit te gaan zoeken :D
Pfff, als ik hier zo op de site rondkijk een hele klus! :?
Ik zal om te beginnen maar eerst eens booklet 6 gaan downloaden, gelukkig ben ik met een snelle berekening voor ons alletwee op minstens 125 punten uitgekomen! :D ! Nou nog even nakijken of dit wel klopt met booklet 6...

Trouwens wel leuk om te lezen 100 ste te zijn!

bedankt, en er komen vast nog wel meer vragen..! :wink:

[/img]
 
He, welkom op het forum!

Yep, booklet 6 moet je helemaal uit je hoofd kennen ;) :D

Petra: ik weet vrijwel zeker dat het hetzelfde is voor katten.
Kijk op www.aqis.gov.au
Daar ergens staat een soort handleiding voor het invoeren van honden en katten. Ik dacht dat NL in categorie 3 viel. Dan kun je een document downloaden.

Waar ben je getrouwd in Perth?

Ik heb op een andere forum hele mooie foto's gezien van een stel die in Kings Park getrouwd is, mooi weer erbij en uitzicht uiteraard!
Kreeg toch even spijt dat we in Zwolle getrouwd zijn :D
 
He, welkom op het forum!

Yep, booklet 6 moet je helemaal uit je hoofd kennen ;) :D

Petra: ik weet vrijwel zeker dat het hetzelfde is voor katten.
Kijk op www.aqis.gov.au
Daar ergens staat een soort handleiding voor het invoeren van honden en katten. Ik dacht dat NL in categorie 3 viel. Dan kun je een document downloaden.

Waar ben je getrouwd in Perth?

Ik heb op een andere forum hele mooie foto's gezien van een stel die in Kings Park getrouwd is, mooi weer erbij en uitzicht uiteraard!
Kreeg toch even spijt dat we in Zwolle getrouwd zijn :D
 
Hoi Simone,

Wij zijn in John Forrest NP getrouwd.
's Morgens nog eventjes 10 k gaan wandelen om een mooi plaatsje te zoeken, kwamen we toch maar uit op de picnicplaats. (in januari 1 van de weinige plekken waar nog een plasje water te vinden was :lol: )

Het was erg mooi daar, en we hebben het voor elkaar gekregen dat onze wederzijdse ouders ook kwamen, dus alles was gewoon perfect!
Ik zal eens kijken of ik wat op een site kan plaatsen, voor de mensen die dat leuk vinden.
 
veronique said:
Hoi Simone,

Wij zijn in John Forrest NP getrouwd.
's Morgens nog eventjes 10 k gaan wandelen om een mooi plaatsje te zoeken, kwamen we toch maar uit op de picnicplaats. (in januari 1 van de weinige plekken waar nog een plasje water te vinden was :lol: )

Het was erg mooi daar, en we hebben het voor elkaar gekregen dat onze wederzijdse ouders ook kwamen, dus alles was gewoon perfect!
Ik zal eens kijken of ik wat op een site kan plaatsen, voor de mensen die dat leuk vinden.
He, John Forrest, daar kwam ik vroeger vaak!
Ik heb namelijk van 1988-1990 met mijn ouders in Kalamunda gewoond.
In John Forrest heb je toch ook die grappige picnic huisjes?
Ja, idd, niet veel water in Januari!!!

Ja, ik wil wel photo's zien! :D
Om ze hier op te krijgen moet je ze alleen wel al op een website staan....
 
Onze drie katten gaan ook zeker mee!
Sinds april ofzo moeten alle honden en katten die mee op reis willen (of ze het zelf willen is de vraag natuurlijk, hehe :p ) een Europees paspoort hebben. Geldt dat dan ook als ze buiten Europa reizen?
Naja, ik vraag het morgen sowieso even na bij de dierenarts, die zullen het wel weten.
 
nou, ik heb eens wat fotootjes op een site geplaatst voor geïnterresseerden. Kreeg meteen weer heimwee... :cry:

Ik hoop dat de link werkt: http://members.home.nl/veronique23/
 
veronique said:
nou, ik heb eens wat fotootjes op een site geplaatst voor geïnterresseerden. Kreeg meteen weer heimwee... :cry:

Ik hoop dat de link werkt: http://members.home.nl/veronique23/

Heeeeel mooi! :)

Cool! 8)

Bedankt!
 
Back
Top