Ook maar mezelf even introduceren

L

Lang

People,

Mijn naam is Lang uit Arnhem. Wij hebben recentelijk de knoop doorgehakt om naar Australie te verhuizen. Ik heb via xpdite en booklet 6 redelijk veel informaties verzameld.

Een van vele vragen die ik niet uitkomt, is dat welke instantie mijn beroep of opleiding erkend en accepteert die in de SOL staat. De opleiding is HLO (laboratorium onderwijs) en mijn functie is Senior Technician (Amerikaanse benaming), de Nederlandse benaming komt het overeen met Chemisch Analist. Hoe weet ik dat mijn functie overeenkomt met Australische benaming SOL: Chemist ASCO 2111-11 of Chemical Engineer ASCO 2129-17.

Sorry voor deze moeilijke introductie. Met belangstelling wacht ik op een goede reactie.

Alvast vriendelijke groeten,

Lang
 
Hoi Lang,

Allereerst welkom op het forum. Ik heb zelf Chemische Technologie gestudeerd aan de HTS, maar daarna nog Bedrijfskundige Informatica gedaan. Ik heb natuurlijk wel gekeken naar de beide opleidingen en hun voorkomen op de SOL-lijst. Volgens mij kun je het beste uitgaan van Chemist. Dat is alleen 10 punten minder dan Chemical Engineer.....Ik denk niet dat dit een goede reactie is, maar het is er in ieder geval wel een  :-o
 
Hij vriend heeft schiekundige technologie gedaan aan de TU deflt. Hij is chemical engineer. Volgens mij kun je idd het beste uitgaan van chemist. Succes verder!
 
Hoi Lang,

Ik weet wel heel zeker dat de HLO opleiding staat voor Chemist! Heb namelijk zelf ook de HLO gedaan en liep tegen het probleem aan.

Succes Chantal
 
Hi Lang,

Welkom op het forum, hopelijk vind je hier alle info die je nodig hebt!

Groet,
Sander
 
Back
Top