Ook Roos en Sjoerd gaan naar Australie!!!

sjoerd en roos

New Member
Hallo Allemaal,

Afgelopen oud en nieuw waren we op vakantie in Nieuw Zeeland en hebben we op de laatste dag tijdens het diner besloten dat we het nu toch echt gaan proberen: emigreren naar Australie of NZ.
NZ is waar Roos heen wil, en AU is helemaal mijn (Sjoerd) land. Dus dat is lekker: ben je een stel en dan wil je allebei naar een ander land...

Dus toch mar naar de emigratie beurs in Woerden geweest en daar een belangrijke les geleerd: eerst kijken voor wat voor visum je in aanmerking komt en dan daarna de stappen plannen. We hebben kennis gemaakt met een aantal bedrijven die je kunnen helpen met het verkrijgen van je visum en aan heb onze CV's gegeven en verteld wat we voor werk hebben. Uiteindelijk zijn we met Visa4You in zee gegaan, en zij kwamen met het antwoord: met Roos als hoofdaanvrager kunnen we zonder job-offer (sponsorship) een werk/verblijfsvergunning krijgen voor AU, en met Sjoerd als hoofdaanvrager kunnen we zonder problemen NZ in. Hoe ironisch!!! En wat een probleem: moesten we ineens zelf beslissen. Was makkelijker geweest als 1 van de twee niet mogelijk was. Na veel nadenken en informatie ingewonnen te hebben hebben we uiteindelijk voor AU gekozen.

Wat hebben we tot nu toe gedaan:
  • veel documenten bij notaris laten certificeren
  • opleiding + promoveren Roos bij Vetassess voor certificering
  • Bij Ielts taaltest gedaan
  • Huis in de verkoop (hebben nog een jaar, maar met de huidige markt weet je niet hoelang het kan duren)
  • informatie aan het verzamelen voor het echte verhuizen (alles zelf regelen of toch maar een verhuizer in de arm nemen???)
We zijn allebei blij dat we Visa4you als hulp hebben. Je moet nog wel veel zelf doen, maar zij zorgen er voor dat alles op tijd wordt aangeleverd, en belangrijker nog: compleet! Zij zijn zeg mar de stok achter de deur. We zouden het ook wel zelf hebben kunnen doen, maar we zijn allebei nogal druk, en dan zou het niet zo snel gaan allemaal. Wij kunnen Visa4you echt aanraden!

De hoofdreden voor het aanmelden bij dit forum is leren van ervaringen van anderen voor wat betreft verhuizen. Meningen zijn verdeeld, zie ik al: zelf doen of alles zelf regelen, geen eenduidig antwoord mogelijk blijkt maar weer. Dus als iemand ons goed op weg kan helpen? Natuurlijk kunnen anderen ons ook van alles vragen.

Groetjes en tot ziens in Australie!

Roos en Sjoerd

Welkom! :) Ik kan jullie nog niet helpen met deze vragen, aangezien ook wij nog met dezelfde vragen zitten :)

Welkomop het forum en succes met jullie ontdekkingstocht en stress de komende maanden :up:

Wij hebben in het begin contact gehad met Visa4You en als we een bureau in arm zouden nemen, zou dat heel goed hun kunnen worden, want het eerste contact was erg prettig!

Welkom en veel succes met het hele proces!

Wat betreft het verhuizen: het hangt er erg vanaf hoeveel je mee wilt nemen. Wij hebben onze hele inboedel meegenomen (40ft container) en dan is het erg handig als je een verhuisbedrijf in de arm neemt, die regelen dat allemaal voor je, zelfs inclusief inpakken, uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Ik vind ze iedere doller/euro meer dan waard, moet ik zeggen.

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum, Visa4you hebben wij ook een goede ervaring mee! Zijn netjes en correct geholpen door Jorinda met een gratis beoordeling op hun kantoor destijds!

Succes met jullie plannen!

Groeten Steven

Ik heb zowel in Nieuw Zeeland (bijna 10 jaar) gewoond als in Australie (4.5 jaar). Het goede van eerst naar Australie is dat als ik het goed begrijp, je met een permanente Australische residentie naar NIeuw Zeeland kan verhuizen als jullie dat willen, zonder problemen. Maar andersom niet.

Voordeel van Australie is dat je er financieel een stuk beter zal zitten, zeker nu met de economische situatie. Hoewel NZ toch altijd 'piggy backed' op Australie. Er is meerdere keuzes waar te gaan wonen qua werk en woon je in het westen, zit je toch net even heel wat dichterbij Nederland
wink.gif
. Je kan vanuit Australie net even wat makkelijker naar Azie op vakantie en het weer is beter.

Ik vind Nieuw Zeeland een mooiere natuur hebben en veel afwisselender op kortere stukken en alles is net wat dichterbij, Maar het is een klein land en vele Nieuw Zeelanders verhuizen dan ook naar Australie voor financiele redenen. Wij dus ook (mijn partner is NZer). Daarnaast vindt hij het weer ook veel lekkerder hier. Ik persoonlijk wil graag weer terug naar NZ, maar begrijp ook goed dat we financieel hier beter af zijn dus voorlopig blijven we in Australie.

Ach, als je aan de oostkust terecht komt, kan je altijd even overspringen naar NZ voor een vakantie, toch? Helaas zitten wij in het westen en gaat dat minder makkelijk. En Australie is zo slecht nog niet, in ieder geval kan je bijna het hele jaar door naar het strand, in NZ maar een paar dagen
grin.gif
. Veel plezier met het uitzoeken van de visas!

Jo

Back