Ook wij kijken of we kunnen vertrekken

Wij, mijn vriendin Marloes en ik zijn afgelopen jaar 4 weken langs de Oostkant van Australie gereden.
Dit was voor mij een lang gekoesterde wens.
Na in Perth voor het eerst met de voetjes op de Australische grond te staan had ik echt een "zucht het is waar" moment. Warmte en ik zag direct al schitterende vogels in de omgeving.
Door gevlogen naar Cairns en daar onze huurauto opgehaald.
Om een lang verhaal kort te maken 4 fantastische weken mogen beleven. Wat een uitzichten

Thuis gekomen begon het idee te rijpen om de west kant ook te gaan bekijken. Ingelezen en foto's bekeken van andere reizigers. En BAM we kwamen erachter dat we allebei verliefd waren geworden op dat verre eiland.

Nu staan we allebei redelijk vast met onze voetjes op de grond en we moeten realistisch zijn. Beide werken we bij de Nederlandse politie en hoewel handig uit zich dat niet in diploma's.

Vandaag in ieder geval bericht gehad dat we beide niet in aanmerking komen voor het Skilled worker visa.
Eventueel wel voor Employer sponsered Visa.
Dus dat wordt nog verder wikken en wegen.

Recente ervaringen met Visa4you, Freespirit.com, Indeed.com of gewoon goede tips zijn altijd welkom.
Ghehe en voor al gesettelde Ozzies. Mochten jullie een allrounder willen met meer dan 09.00/17.00 mentaliteit.
;)
 
Welkom, en weer nieuwkomers besmet met het Aussie virus :)

Je zou inderdaad eens met een visum buerau kunnen overleggen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar als jullie niet voor een Skilled worker visa in aanmerking komen is dat al een stuk lastiger. Geen diploma's maar wel voldoende ervaring neem ik aan. Voor veel beroepen geldt dat je dan alsnog in Australie cursussen moet volgen.

Je kan ook eens contact opnemen met de police recruitment van de verschillende staten. Sommigen hebben ook internationale recruitment:
En zeker als politie agent geldt: Niet geschoten is altijd mis!

Western Australia: https://www.stepforward.wa.gov.au/faqs/
Queensland: http://www.policerecruit.qld.gov.au/alternativeEntry/Experienced Police.htm
Victoria: http://policecareer.vic.gov.au/police/frequently-asked-questions/overseas-interstate-applicants

Over is het algemeen wel vaak het geval dat je voor overheidsfuncties een resident of citizen moet zijn.
 
Last edited:
Rond 2008/2009 was er een Nederlandse politieagent(e) hier op het forum die het gelukt was om een visum voor Australië te bemachtigen. Als ik het goed heb is hij/zij naar Western Australia verhuisd. Maar ik heb geen idee wat zijn/haar naam hier op het forum is. Met een zoekopdracht zou je wel wat moeten kunnen vinden.
 
Alvast bedankt. Ik heb haar posts gelezen. Dit biedt misschien wat mogelijkheden. Zij is voor zover ik kon zien vanaf 2012 niet meer op het forum maar wie weet.
Bedankt voor de snelkoppelingen. Al had ik ook gelezen dat je australian citizen moest zijn.
Genoeg uit te zoeken. Met een wijntje erbij goed te doen ook nog
 
Je zou haar een PB kunnen sturen en hopen dat ze nog hetzelfde email adres gebruikt. Succes in ieder geval
 
Vandaag drie antwoorden terug gekregen. Hoewel er een (1) bij zit waar hoop uit geput kan worden is het pas mogelijk bij permanent residentie.
Dus nu optie een sponsor zoeken en twee jaar buiten de politie werken. Dan een PR aanvragen en dan alsnog solliciteren.
Of een mogelijkheid zoeken om PR visa alsnog te krijgen.
Er zijn trouwens wel veel security banen available.
Denken. Denken. Denken

Ik geef t nog niet op.
 
Na onze droom om te emigreren maar in een afgesloten kluis te leggen in verband met visa eisen ( leeftijd enz) is er nu toch een kans gekomen het te proberen.
Alleen ielts is even een dingetje.
Voor het visum moet ELS 6 gehaald worden en dan door mijn partner. Kan ook niet 123 vinden hoe zich dat in Ielts cijfers vertaald.
Gelukkig werd ik in mei geselecteerd voor het Stap budget en begint mijn cursus C1 Engels in juni. Dat gaan we dus samen doen uiteraard:)
Om het leerproces zo mogelijk te versnellen de vraag of iemand tips over de Ielts examens heeft of hoe aan te pakken.
Trouwens ook de vraag of iemand informatie heeft over Queensland en hoe t is om daar te wonen, is nogal wat te doen qua criminaliteit zag ik op t nieuws.
Onze focus lag altijd op WA gezien we daar 2 mooie vakanties gehad hebben. Queensland zijn we 5 jaar geleden ook geweest maar we hebben toen alleen met een toeristen blik gekeken. Hele mooie staat maar in vergelijking wel drukker kan ik me herinneren.
Herinner me trouwens ook dat ik een geliefde prooi was voor de midgets in Cairns, en de marchflies op Fraser island.
Alvast bedankt.
Groeten Dave Broekhuizen
 
Last edited:
Je kunt je Ielts oefenen.
Er zijn boeken te koop of misschien heeft iemand tweedehands.
Er zijn bepaalde area's in Queensland die nogal eens oproer hebben, dat heeft volgens mij elke staat wel.
Wat ik weet is, ga nooit in Sydney west, dan kun je net zo goed in Europa blijven.
Zo druk.
Als je kunt kiezen zou ik lekker rural gaan, dan leef je de Aussie life the fullest , vind ik dan he.
 
Zoals je op je reizen al gemerkt hebt. Het is hier nogal ruim opgezet. Vragen of Queensland OK is, is vragen of half Europa OK is qua weer, criminaliteit enz. In Zuid Italië is het weer beter maar de criminaliteit hoger. In Noorwegen is het weer minder maar de criminaliteit laag ;)

Als ik me ergens weinig zorgen over maak in AU/QLD is het criminaliteit. Maar zoals overal ter wereld; gebruik je gezond verstand. Sommige wijken, steden, gebieden zijn gevoeliger dan andere. Maar dat is ook in mijn oude stad Rotterdam. Kralingen is beter dan Spangen.

Marchflies. Die vinden iedereen fijn om op te zitten en komen en gaan in golven. Zijn er niet year round. Mozzies, tsja, dat is een gegeven in de (sub) tropen. Als je QLD druk vind ben ik benieuwd hoe je NL ervaart trouwens ;)
 
Volgende draadje zul je veel hulp aan kunnen hebben Oefensites Ielts

Ps ik heb je laatst geopende thread samen gevoegd met een al geopende draadje van een tijdje terug.
Als je het wil verplaatsen naar "De laatste stand van zaken" laat maar weten .

Volgende draadje zul je veel hulp aan kunnen hebben Oefensites Ielts

Ps ik heb je laatst geopende thread samen gevoegd met een al geopende draadje van een tijdje terug.
Als je het wil verplaatsen naar "De laatste stand van zaken" laat maar weten :)
Bedankt, die ga ik zeker bekijken.
En verder inderdaad, het is idd een groot eiland.:) dat vergeet je weer als je in NL bent en er al tegenop zie om 1 uur ergens naar toe te rijden, waarvan je 15 minuten stilsta in de file.
Oja drukker was nog niet druk zoals in NL. maar wel drukker dan de Nullarbourplain;-)
 
Last edited:
Bedankt, die ga ik zeker bekijken.
En verder inderdaad, het is idd een groot eiland.:) dat vergeet je weer als je in NL bent en er al tegenop zie om 1 uur ergens naar toe te rijden, waarvan je 15 minuten stilsta in de file.
Oja drukker was nog niet druk zoals in NL. maar wel drukker dan de Nullarbourplain;-)
Ach, op de Nullarbor zie je nog auto’s en elke 150-300km een servo. Het kan echt nog heeeeel veel rustiger (ook in QLD trouwens) Succes met plannen!
 
Trouwens ook de vraag of iemand informatie heeft over Queensland en hoe t is om daar te wonen, is nogal wat te doen qua criminaliteit zag ik op t nieuws.
Onze focus lag altijd op WA gezien we daar 2 mooie vakanties gehad hebben. Queensland zijn we 5 jaar geleden ook geweest maar we hebben toen alleen met een toeristen blik gekeken. Hele mooie staat maar in vergelijking wel drukker kan ik me herinneren.
Herinner me trouwens ook dat ik een geliefde prooi was voor de midgets in Cairns,
Alvast bedankt.
Groeten Dave Broekhuizen

Queensland in zijn algemeenheid is lastig te benoemen omdat de state zo groot is dat je in SE corner een hele andere demographic en leefomstandigheden hebt dan elders in de state. SEQ, Brisbane, Gold Coast, en Sunny Coast is een gebied waar bijna 3 miljoen mensen wonen, dus ja druk, veel verkeer en mensen, maar valt weer mee in vergelijking met Sydney of Melbourne.

Als je verder noordelijk gaat heb je veel ruimte, mooi (warm in de zomer, heerlijk in de winter) klimaat. Mackay, Townsville, en vooral Cairns. Niet druk kwa mensen, heerlijk rustig op de weg, gemoedelijke inwoners en schappelijke woningprijzen. Nadeel is dat er niet in elke branche banen zijn (corporate, banking etc) maar als je eenmaal binnen bent wil je nooit meer weg. De steden zijn groot genoeg dat de meeste faciliteiten die je in de grotere steden vind ook hier aanwezig zijn. Vooral Cairns is hard aan het groeien (voor 2050 is de stad verdubbeld in inwoners) wat maakt dat het aanbod in banen en faciliteiten alleen maar groter wordt. Midgees heb je vooral last van als je vers Europees dik bloed hebt, als je hier een tijdje woont past je lichaam zich aan en heb je veel minder last van midgees en mozzies. In the dry season heb je hier helemaal geen last van. Als je van natuur, exploren, vissen of boating houdt dan is dit het mekka van Australia.


Crime heb je overal wel, en in Gold Coast heb je een ander soort crime (bikies, drug related) dan in de Noordelijke helft van de state, hier is het vooral youth crime, wat vooral onschuldig was (inbreken om auto sleutels te stelen) maar wat de laatste tijd wel de verkeerde kant op gaat (car jackings etc). In Cairns is dit vooral in de wijken zuidelijk van de stad en alle M suburbs, alles noordelijk en er is weining aan de hand, incl Brinsmead en Redlynch. Net als overal moet je gewoon je gezond verstand gebruiken (huis afsluiten en sleutels opbergen) en she'll be right.
 
Back
Top