Oops, voorstellen Deanie

Deanie

New Member
Dag allemaal,

Had al wat gepost maar mij nog niet voorgesteld :)
Ik ben Deanie, 24 jaar. Voor mijn bachelor gestudeerd in Nederland met een uitwisselingsemester bij de Australian National University van 6 maanden, daar verliefd geworden op een (uiteraard) geweldig leuk Australisch meisje. In totaal 1.5 jaar in Australie geweest, samen gereisd en heerlijke tijd gehad!
We zijn daarna samen ook veel in Europa geweest afgelopen anderhalf jaar, en nu was het weer tijd om een tijdje naar Australie te gaan omdat mijn partner graag meer werkervaring wil opdoen (lieft bij de Australische overheid) en eventueel nog een master.. We wonen in Canberra.

Dingen zijn nog een beetje onzeker qua werk, ik ben opzoek naar wat permanenter werk maar zit helaas met de 6 maanden limiet van werkgevers. Afhankelijk of ik hier wel relevant werk kan vinden, gaan we misschien voor een partnervisa.

We zijn nu zo'n 2.5 jaar samen, en zouden over een paar maanden goed onze de facto relatie aan kunnen geven.

Binnenkort onze relatie registreren bij de ACT gov denk ik!

Bedankt voor alle tips en het is altijd leuk om andere mensen hun verhalen en ervaringen te lezen.

Groeten!

We wonen in Canberra.

EEN CANBERRAN!!!!!!!! :eek::confused:o_O

:up::D

Sorry, Canberrans zijn nogal... zeldzaam hier. Wij zijn op weg naar Canberra dus tzt maar een bakkie doen bij de Local Press Cafe of zo :) (weet niet in welke wijk je nu woont? Lonsdale of New Acton kan natuurlijk ook ;) of of...)

Wat betreft je de facto en partner visa. Lijkt me een goede optie toch? Niet te ingewikkeld, je bent al even bij elkaar enz. Ik zou zeggen ga er voor dan kun je gewoon werken.
Over werken gesproken; ben benieuwd hoe dat je vergaat. Weet niet in welke sector je zit maar in de IT zijn ze enorm zeikerig over security clearances & citizenship.

Hahaha :)
Ik zit in de ontwikkelingshulp sector! Doen ze niet moeilijk over security clearences gelukkig. Maar of er uberhaupt banen zijn..

Welkom! Als je voor een partnervisum gaat, zit je niet meer met die 6 maanden limiet. Ik denk dat het dan wel een stuk gemakkelijker is om een baan te vinden. Succes!

Back