Op huwelijksreis in WA

CJ

Member
In september 2006 ben ik getrouwd en nou willen we eind december/begin januari of half januari op huwelijksreis. We wonen in Sydney en we hebben WA als bestemming in gedachten. Gezien de tijd van het jaar dachten we aan Perth en het gebied ten zuid-oosten van Perth. (Broome is waarschijnlijk een beetje te warm in januari.) Nou heb ik wel vaker leuke verhalen van de bewoners van WA gelezen in 'de laatste stand van zaken' topics en die hebben me erg nieuwsgierig gemaakt.

Is januari een goede tijd om in de Perth regio vakantie te vieren? Hebben jullie plekken, activiteiten, etc die jullie echt aanraden? Alle ideeen zijn welkom :smile: .

Hoi CJ,
Allereerst gefeliciteerd nog met je huwelijk.
Uiteraard is WA een mooie staat, anders waren wij er niet gaan wonen.
Zoals ik al eens ergens geschreven heb, zijn wij in januari 2005 in WA op vakantie geweest. We hebben er een 4WD gehuurd en kampeerspullen uit NL meegenomen.
In het kort is het rondje wat we gedaan heben het volgende:
- Perth - Southern Cross - Hyden (via gravelroad) - Ravensthorpe - Albany - Stirling Range NP - Denmark - Pemberton - Bunbury - Perth.

We hebben in enkele nationale parken gestaan wat zeker de moeite waard is, als je van houdt natuurlijk. In het zuiden is het gebied van de Karri bomen. Grote en hoge bomen.
Wij hebben er zeer van genoten en vele foto's gemaakt. In die periode was het ook nog lekker rustig.
Als je preciese details wil weten moet je het maar zeggen.

Wilco.

Meer details?
Altijd welkom, wij (Bart, Miranda en Boris van 4) gaan op 13 februari richting Perth.
Eerst een paar daagjes bij oom, tante, neven en nichten, daarna een rondje zuid-oost.
In een week of 3 willen we, met een camper, via Wave Rock naar Esperance en langs de kust weer omhoog.
We hebben daarvoor nog geen vastomlijnde plannen, de hoofdzaak is; relaxed en genieten van de natuur.

Daarna nog een paar dagen bij de familie, vliegen naar Sydney, een paar dagen Blue Mountains en een paar dagen stad.
In totaal gaan we 5 weken.

Bart

p.s. Als er nog iemand een goede duikschool in WA kent?

[quote author=Tekkel link=topic=6154.msg76796#msg76796 date=1165849851]

p.s. Als er nog iemand een goede duikschool in WA kent?

[/quote]

Mindarie Diving School $289.00 om te leren duiken.
Dat is in Perth-north, vlakbij waar wij wonen. Ik heb geen idee hoe en wat, maar via internet kom je er ook wel.

Als er interesse is zal ik de complete route opschrijven, plus de sites waar we gestaan hebben. Silvia weet dat beter dan ik. Als je naar Wave Rock = Hyden wilt en je wilt genieten van de natuur, dan raad ik je aan om de weg te nemen die wij genomen hebben. Dat is 175 km gravel waarbij wij 3 auto's tegen gekomen zijn.
Aangezien dat dus gravel is en je met een normale camper maar maximaal 5 km offroad mag, kun je beter een 4WD huren. Of een 4WD camper of een 4WD auto.

Hai CJ,
Check ook even dit lijntje: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4079.0
Places to go around Perth.

Wat duiken betreft: ik ben onder de indruk van PDA: Perth Diving Academy. Altijd goede gear, en mooie trips om Rottnest heen. Een vriendin van me heeft haar brevet gehaald met Dolphin Dive, daar was ze ook wel blij mee. Ze probeerden alleen de hele tijd je te pushen om eea te kopen...

Voor romantiek is er een hele mooie farmstay in Walpole: Ayr Sailean, kijk maar eens op hun website: http://www.ayrsailean.com.au/. Bubbelbad, veel ramen, privacy, mooi uitzicht... ik zou er zo weer op honeymoon willen gaan.

Veel plezier met de voorpret!
Inacar

@Wilsil
Mindarie Diving School is denk net even te noordelijk, we willen het duiken in ons zuidelijk rondje plannen.
Tijdens onze tijd in Perth willen we zoveel mogelijk van/met de familie zien.
Jullie complete route lijkt me wel leuk om te lezen.
De camper is al besteld, dus (veel) gravel zal voor ons moeilijk worden.

@Inacar
PDA hadden we inderdaad al gevonden, Dolphin Dive ziet er ook wel interessant uit,we zullen ze eens mailen.
We gaan hier in Nederland de theorie en de binnenduiken doen en willen in Oz de Padi afmaken met de buitenduiken.
Maar het moet natuurlijk wel in te plannen zijn, we hebben ook nog een klein kereltje mee.

Bart

Back