Op papier in dienst zijn na vertrek uit Nederland, kan dit?

Ang

Member
Hallo allemaal,

eindelijk is het voor Marcel en mij ook zover en gaan wij 21 januari Nederland verlaten. Nu heb ik nog superveel overuren staan. Mijn teamleider gaf aan dat hij wel wilde regelen dat ik nog een volledig maandsalaris mee zou nemen.
Hij laat me dan tot 1 februari 2007 op papier in dienst, maar roostert me de hele maand januari op vakantie in. Nu is mijn vraag, weet iemand of dit belastingtechnisch gezien, mogelijk is?

Ik vind het nl erg aardig van hem, maar volgens mij kan het niet, omdat ik vanaf 21 jan uitgeschreven ben in Nederland. De belasting kan dan van 21-31 jan geen belasting heffen, dus ik denk dat t daarom niet mogelijk is.....weet iemand hoe dit precies in elkaar zit?

Alvast bedankt, Groetjes Angelique
 
Volgens mij had mijn vrouw dezelfde situatie, ze werkte bij de universiteit en kon niet door alle vrije/atv/oude-lullen-dagen komen, wij hebben er geen problemen meer gehad. Al hebben wij ons ook pas een half jaar later effectief uitgeschreven omdat de gemeente liep te prutsen (ontvingen we toen we al in Australie waren via m'n ouders een brief van de gemeente of we even aan het loket wilden komen, tja).

Ik denk niet de belastingdienst zo snel reageert op veranderingen in de GBA. Ze zullen je na een tijdje een M-formulier sturen waarop je moet 'afrekenen' over de verblijf in NL, daar kun je alles netjes inzetten. De jaaropgaaf die je ontvangt van je werkgever zal ook gewoon bruto salaris en inhouden loonheffing vermelden.

Lijkt mij geen probleem maar Linda heeft het beste advies (leuker kunnen ze het niet maken): bel even met de belastingdienst.
 
De belasting kan dan van 21-31 jan geen belasting heffen
:-D

Ten eerste heeft de belastingdienst middels de loonheffing al belasting geheven. Ik zie ook het verschil niet met je vakantiegeld dat je baas nog moet uitkeren. Dat onvang je ook pas als je al in Australie zit. Ten tweede kan het voor jou heel voordelig zijn om het hele jaar te kiezen voor binnenlandsbelastingplicht. Doordat je al vroeg in het jaar vertrekt zal de verschuldigde inkomstenbelasting lager zijn als je heffingskortingen en krijg je al je loonheffing terug.

Naar mijn mening kan het fiscaal zeer voordelig zijn om in het begin van het jaar te emigreren naar Australie. Je krijgt in NL veel loonheffing terug en, omdat in Australie het taxseason loopt tot 1 juli, kun je ook daar veel terug krijgen ervan uitgaande dat je (vrijwel) meteen in Australie gaat werken. Maar dit allemaal terzijde. Succes.

Nou dat was weer een lekker op de hak op de tak verhaal
 
Thanks voor alle reacties! Dat financiele voordeel van in het begin vt jaar emigreren, daar had ik zelf nog niet bij stil gestaan, maar das ook mooi meegenomen!! Heb vandaag de belastingdienst gebeld en die zeggen dat het geen probleem is, als je nog op papier in dienst bent maar uitgeschreven in Nederland. Nou vetrouw ik niet de eerste de beste call-centre-medewerker, dus zal over een paar dagen nog eens bellen, maar het lijkt er dus op dat het echt geen enkel probleem zal zijn....Kan ik nog mooi een maandsalarisje meepikken  :up:
groetjes angelique
 
Back
Top