op vakantie (nog 10 dagen)

wbgk1979

New Member
Ik heb al een tijdje niet gepost (wel veel bijgeleze), maar nog eventjes en we vertrekken voor vakantie naar Down Under.
Maar al die bosbranden dat is wel erg triest allemaal.
Ik ben eens benieuwd of wij er veel hinder van gaan ondervinden.
We landen in ieder geval in Sydney en waren van plan een gedeelte van de great ocean road af te leggen.
Het was ook de bedoeling een bezoekje te brengen aan de blue mountains. Hopelijk kunnen we daar nog naartoe ondanks de branden.

Anyway, we zouden ook nog graag een bezoekje brengen aan een migratie bureau om eens een gesprekje aan te gaan.
Nu denk ik er sowieso aan om contact op te nemen met move2australia, maar zijn er mensen die nog andere migratiebureaus kunnen aanbevelen?
We landen in Sydney dus daar gaan we beginnen.

En wellicht ook leuk om even te vragen.
Zijn er mensen die nog enkele tips hebben van must-see dingen die we zeker moeten mee pikken als we in Australie zijn?
Kijk er zijn genoeg tips die je op internet in boekjes etc. kunt vinden, maar ik ben vooral benieuwd naar eigen tips. Dus de plekken die je niet zo direct aanbevolen worden in de boekjes etc.
Lijkt me leuk om eens te horen van de mensen die in Australie wonen.

Groeten,
Wouter en Leona
 
Woon nog niet in Aus, maar wat ik erg leuk vond was met de trein van Sydney naar Lithgow (zou uitstappen in Katoomba, Lithgow zijn wij opgepikt om naar Bathurst te gaan op bezoek bij familie). Je rijdt met de trein dwars door de blue mountains en houdt steeds zicht op Sydney... helemaal in de verte de sky-line. Erg mooi!
Als je in Sydney bent, met de ferry naar Manly, krijg je leuk beeld van de haven en Manly is gezellie!!
En als je in de natuur bent: vergeet niet 's avonds naar boven te kijken. Je hebt daar prachtig zicht op het melkweg-gebeuren... als je daarvan houdt natuurlijk.
Melbourne: in het centrum heb je alle hoofdstraten en die zijn meestal ook in 'little' straten. Kijk vooral daar rond, zoals little collins (geloof ik), daar zitten de leuke restaurantjes, kroegjes, winkeltjes. En kijken naar de fairy pinquins... doen! Ultra toeristisch, maar errug schattig!! Oh en de gouden tip: als je in Melbourne bent, is bij het stadhuis een 'winkeltje' wat "half-price-tix" heet. Hier kun je met 50% korting tickets kopen naar bv. de pinquins, maar ook voor concerten enzo. Zeker een bezoekje waard! En als je van orientaals houdt: Thaise Penang Curry...mmmmmmm

Goede reis en enjoy!!
 
[quote author=Kathleen link=topic=6171.msg76945#msg76945 date=1166040217]
zoals little collins (geloof ik), daar zitten de leuke restaurantjes, kroegjes, winkeltjes.
[/quote]

Kathleen, dat klopt als een bus, little collin street.
Ik heb daar 2 maanden in een appartement gewoond in mijn  backpackjaar. in Melbourne is HEEL VEEL te doen en zoals Kathleen al zegt is er veel te doen in de 'little....' streets. En dan moet je zeker eens naar die market gaan, elizabeth markets ofzo wat ik me er nog van kan herinneren. Mijn favoriet is trouwens nog altijd faderation square. Gewoon een dag lang op het terras zitten bij de transport bar of de time out bar en relaxen!!!!

andere emigratiebureaus dan m2a zou ik zo niet weten.

IIG veel plezier met vakantie, (ik ben jaloers! :|)

Groetjes
 
Bedankt voor de tips!
Ik ga ze zeker noteren en meenemen op reis.

We hebben ook al gekeken om een tour te boeken met Peter Pan.
Great Ocean Road here we come!  :cool:

Zaterdag vliegen. Pffff, ik kan niet wachten.

Nog mensen die in Australie wonen en die gids willen spelen?  :grin:
 
Als je even doorrijjd naar Cairns kun je op de koffie bij mijn schoonzus
En airliebeach moet je even gezien hebben,mijn advies daar is om de tocht per  boot naar het great barier reef te doen. Goed eten kun je er bij Hogss bread
Maar dat zal wel uod nieuws zijn

Groeten Kees
 
Back
Top