Op vakantie of niet?

Martin B

New Member
Hallo allemaal,

Mss een rare vraag.

We zitten er nog niet, maar toch even wat verder gekeken.
Weet iemand uit ervaring of het mogelijk is om met plm 45K en een koophuis van ca 300.000K met de daarbijkomende vaste lasten en 3 kids, 14-11-9 jr om nog een verre vakantie te maken? Bijv naar Maleisie? Niet dat Au niets te zien is integendeel! Maar in Mal ligt ons hart ook voor een deel.
(Als we deze vakantie doen vanuit NL zijn we ongeveer een kl 7000 euro kwijt)
Een ticket nu vanuit Au naar Mal ongeveer 1800 AUD.

Vast bedankt!

Martin
 
Denk dat 't lastig wordt om iemand te vinden met zulke specifieke ervaring ;) Het hangt echt van jezelf af. Hoe goed ben je in sparen, hoe luxe wil je op vakantie, etc?
Wij hebben net de tickets gekocht voor een vakantie in Singapore/Maleisie begin oktober en vliegen voor $1089 pp incl belastingen naar Singapore. In Maleisie kun je het zo duur maken als je zelf wilt, maar 't is in ieder geval een stuk goedkoper dan Australie.
 
Martin,

Vwb dat huis kopen ligt het er natuurlijk aan wat je salaris is. Wil je een hypotheek afsluiten zonder salaris dan kan dat ook (zie ander topic) maar dan zal je tenminste 25% van het te lenen bedrag zelf moeten inleggen. Bij een huis van $300K is je eigen inleg al €45K. Je gaat het dan bij lange na niet redden!

Hgr, Jeanine
 
Als je straks in loondienst bent, is misschien de vraag beter: heb ik genoeg vrije dagen om op vakantie te gaan?
20 dagen per jaar is all you get...
Ducee
 
Hoe vieren de ozzies eigenlijk hun vakantie?

Ik bedoel: ze hebben overal zon zee en strand en prachtige natuur!

Ik zie hen niet echt met een caravannetje rijden zoals wij hier doen richting spanje of frankrijk. wel gebruiken ze veel campers. En een deel gaat naar canada voor sneeuw. Maar dat is alles. wat doet  de ozzie versie van jan modaal?
 
Caravans zat hier hoor, opgehoogd, grote terreinbanden eronder en een dikke 4WD ervoor...
En voor de sneeuw hoef je echt niet helemaal naar Canada. Dat kan ook prima (zij het op kleinere schaal) hier in Australie of in Nieuw Zeeland.
 
[quote author=ducee link=topic=5668.msg71674#msg71674 date=1158911132]
Als je straks in loondienst bent, is misschien de vraag beter: heb ik genoeg vrije dagen om op vakantie te gaan?
20 dagen per jaar is all you get...
Ducee
[/quote]

Vergeet niet de RDO's die veel bedrijf geven.
RDO = Rostered Day Off.
Dat houdt dus in dat je 80 uur in 2 weken werkt, in 9 dagen. De zogenaamde 9-Day Fortnight.
Maandags tot en met donderdags werk je 9 uur/dag, de ene vrijdag werk je 8 uur en de andere ben je vrij.
Zo heb je dus iedere tweede week (fortnight) een lang weekend. Kun je lekker weg gaan.
En iedere dag in dit land is toch vakantie?
 
[quote author=Henk J link=topic=5668.msg71925#msg71925 date=1159221904]
Hoe vieren de ozzies eigenlijk hun vakantie?

Ik bedoel: ze hebben overal zon zee en strand en prachtige natuur!

Ik zie hen niet echt met een caravannetje rijden zoals wij hier doen richting spanje of frankrijk. wel gebruiken ze veel campers. En een deel gaat naar canada voor sneeuw. Maar dat is alles. wat doet  de ozzie versie van jan modaal?

[/quote]

Nou, je moest eens weten in hoogseizoen. Dan kun je hier uren wachten voordat je de camping op kan. Blijkbaar staat Uluru bij veel Aussies op de vakantie lijst  :? :)
 
De Ozzie vrienden die wij hebben gaan meestal naar Nieuw Zeeland om te snowboarden, en naar Bali om te surfen.

Jolanda  :up:
 
Vanuit Perth is Broom een zeer gewaardeerde vakantie (en trouwens ook retirement) bestemming. Ik meen dat je op dit moment al een jaar vooruit moet reserveren wil je een redelijk onderkomen kunnen vinden daar. Ook tripjes (van een paar dagen of een week) richting het zuiden (Margaret river, Bunbury, etc) danwel een paar dagen wat meer landinwaarts zijn populair.
 
[quote author=Wilsil link=topic=5668.msg71932#msg71932 date=1159228205]
[quote author=ducee link=topic=5668.msg71674#msg71674 date=1158911132]
Als je straks in loondienst bent, is misschien de vraag beter: heb ik genoeg vrije dagen om op vakantie te gaan?
20 dagen per jaar is all you get...
Ducee
[/quote]

Vergeet niet de RDO's die veel bedrijf geven.
RDO = Rostered Day Off.
Dat houdt dus in dat je 80 uur in 2 weken werkt, in 9 dagen. De zogenaamde 9-Day Fortnight.
Maandags tot en met donderdags werk je 9 uur/dag, de ene vrijdag werk je 8 uur en de andere ben je vrij.
Zo heb je dus iedere tweede week (fortnight) een lang weekend. Kun je lekker weg gaan.
En iedere dag in dit land is toch vakantie?
[/quote]

Martin B. wil naar Maleisie, dat red je niet in een lang weekend  ;-)
En in veel gevallen moet je ook nog 4 tot 8 uur rijden voordat je op je lange-weekend-bestemming bent. De afstanden zijn wat groter en echt lekker door rijden kan niet. Persoonlijk vind ik die lange weekenden niets, na een paar weekenden heb je alles binnen 4 uur rijden wel gezien.

Gelukkig kun je ook vaak die 'lange weekenden' sparen en dan 30 dagen vrij nemen, of onbetaald verlof opnemen. Of natuurlijk casual of als contractor, ik kom niet boven de 40 weken per jaar met mijn contract werk en aangezien contractor minimaal 30% meer betaald heb ik toch 52 weken salaris.

Maar:
$45000 per jaar = $3000 netto per maand
$300000 huis = $2000 hypotheek per maand
Rest $1000
 
Back
Top