Op weg naar de Gold Coast

Frank W.

New Member
Hallo allen,

Al een paar jaar lezen we mee op het forum maar het kwam er maar niet van om ons verhaal te posten.
Nu dan toch net op het nippertje.
Mijn vrouw en ik, met een zoontje van 10 zijn de laatste jaren elke zomer naar Australie geweest, elke keer
zijn we de oostkust afgeweest van Port Douglas naar Sydney, maar al gauw vonden we de Gold Coast
de beste plek voor ons.
Zelf ben ik opgegroeid in Rotterdam, maar geboren in Brisbane, mijn ouders zijn na de oorlog geemigreerd
maar eind jaren zestig terug naar Nederland gegaan. Een Australisch paspoort voor mij en mijn zoon
was zo geregeld, in mei 2014 hebben we de aanvraag ingediend voor mijn vrouw bij het
consulaat in Berlijn, het wachten was zwaar, ons was verteld door de co 6 tot 9 maanden, uiteindelijk
duurde het 8 maanden en drie weken....
Inmiddels zijn we net 5 weken naar Australie geweest, het bekende verhaal, scholen, huizen, welke buurt
gaan we wonen, we zijn ook nog naar de borrel geweest waar we hoorden dat er net een ander stel
was aangekomen, ik denk na het lezen hier dat dat Smoothie is.
Ondertussen is de vlucht geboekt, zijn we aan het inpakken, de aanvraag voor een container is gedaan
en stappen we 29 Oktober op het vliegtuig.
De laatste jaren is het leven een achtbaan geweest en we kunnen niet wachten tot we uitgepakt zijn en
op het strand van de Gold Coast zitten.

Welkom Frank! Smoothie is inderdaad een paar maanden geleden in de Gold Coast neergestreken. Succes met het zwaarste, maar ook spannendste gedeelte van de achtbaan!

Last edited:
welkom! die rollercoaster ride gaat hier gewoon door hoor :up: dan moet je weer opnieuw beginnen.....met alles....spannend!!!

Hè Frank,
Welkom, dat is nog eens een intro! Al enig idee wat je hier wilt gaan doen, al zicht op een baan en heb je nog familie in Oz? Veel succes, voor je het weet zit je in het vliegtuig op weg maar een ander leven!

Hè Frank,
Welkom, dat is nog eens een intro! Al enig idee wat je hier wilt gaan doen, al zicht op een baan en heb je nog familie in Oz? Veel succes, voor je het weet zit je in het vliegtuig op weg maar een ander leven!
Helaas geen familie meer, in Nederland geinvesteerd in onroerend goed, waarvan het meeste inmiddels verkocht is.
In Australie wil ik gaan investeren in "Property management", hiervoor heb ik al contact gehad met een financieel adviseur, de bank, accountant.
Rekeningen geopend, geld gestort, nu nog een huurhuis voor het eerste jaar.
Mijn vrouw zit meer dan 20 jaar in het onderwijs en wil daar weer wat in doen, dat, of een Coffeeshop overnemen, weer eens wat anders denk ik,

Welkom Frank & family, jullie hebben al een hoop leuke plannen zo te lezen! Goede reis en veel plezier!

Dag Frank,
Welkom op het forum.
Fijn dat het spannendste achter de rug is.
Nu nog even verkassen.
Succes!

he Frank,
Toevallig zit ik weer even te kijken op dit forum en zag jouw verhaal voorbij komen. Wat leuk dat jullie hier ook naar toe komen. Wij zijn in de Gold Coast sinds 15 juli met 2 kids (zoon van 12 en een dochter van 14 jaar).
Wij vinden de Gold Coast ook het leukste om te wonen. Er is hier van alles te doen en het weer is zalig. Binnen 2 weken hadden wij een huis met zwembad, medicare, australisch rijbewijs etc. Vorige week kwam dan eindelijk onze 40 foot container met 399 dozen en andere spullen. De dozen staan tot aan het plafond. Wij zijn hier iedere dag druk bezig met alles wat geregeld moest worden. Na 1 week zijn de kids gelijk naar school gegaan. De jongste ging gelijk naar de middelbare (dus geen zomervakantie voor hun, deze begint hier volgende week). Ze hebben het erg naar hun zin en hun engels gaat iedere dag beter. Gelukkig gaat jouw zoon nog even naar de basisschool. Ik heb vorige week ook voor het eerst een sollicitatiebrief gestuurd en 2 dagen later had ik een interview. Ze hebben mij aangenomen en vandaag ben ik voor het eerst begonnen. Het is voor min. 20 uur tot 30 uur per week. Er is genoeg werk hier aan de Gold Coast. Mijn man gaat voorlopig niet werken. Hij gaat over 2 weken een paar weken terug naar Nederland om zakelijk wat dingen af te handelen. Dit gaat hij ook ieder jaar doen. Misschien kunnen jullie samen een bakkie doen. (Omgeving Den Haag). Morgenavond zal ik Janneke (die ook op dit forum zit) voor het eerst ontmoeten en donderdag ga we naar de Nederlandse Borrel. Life is good here !!!
Weet je al welke wijk je wilt wonen?

Last edited:
he Frank,
Toevallig zit ik weer even te kijken op dit forum en zag jouw verhaal voorbij komen. Wat leuk dat jullie hier ook naar toe komen. Wij zijn in de Gold Coast sinds 15 juli met 2 kids (zoon van 12 en een dochter van 14 jaar).
Wij vinden de Gold Coast ook het leukste om te wonen. Er is hier van alles te doen en het weer is zalig. Binnen 2 weken hadden wij een huis met zwembad, medicare, australisch rijbewijs etc. Vorige week kwam dan eindelijk onze 40 foot container met 399 dozen en andere spullen. De dozen staan tot aan het plafond. Wij zijn hier iedere dag druk bezig met alles wat geregeld moest worden. Na 1 week zijn de kids gelijk naar school gegaan. De jongste ging gelijk naar de middelbare (dus geen zomervakantie voor hun, deze begint hier volgende week). Ze hebben het erg naar hun zin en hun engels gaat iedere dag beter. Gelukkig gaat jouw zoon nog even naar de basisschool. Ik heb vorige week ook voor het eerst een sollicitatiebrief gestuurd en 2 dagen later had ik een interview. Ze hebben mij aangenomen en vandaag ben ik voor het eerst begonnen. Het is voor min. 20 uur tot 30 uur per week. Er is genoeg werk hier aan de Gold Coast. Mijn man gaat voorlopig niet werken. Hij gaat over 2 weken een paar weken terug naar Nederland om zakelijk wat dingen af te handelen. Dit gaat hij ook ieder jaar doen. Misschien kunnen jullie samen een bakkie doen. (Omgeving Den Haag). Morgenavond zal ik Janneke (die ook op dit forum zit) voor het eerst ontmoeten en donderdag ga we naar de Nederlandse Borrel. Life is good here !!!
Weet je al welke wijk je wilt wonen?

Hallo Smoothie,
Wij moesten voor September naar Australie om het visa van mijn vrouw af te laten stempelen, terug naar huis om in te pakken, vandaag is er een verhuizer geweest, morgen komen er nog twee, half oktober gaan we laden, we proberen een 20 ft, wat er over blijft geven we weg.
We vliegen 29 Oktober, maar komen pas 6 november aan, tussenstop in Dubai en Singapore. Mijn vrouw gaat wel werk zoeken, maar ik moet voorlopig ook af en toe terug naar Nederland om dingen af te handelen.We moeten zeker een bakkie doen, wij wonen (nu nog) in Overschie, Rotterdam, vlakbij Den Haag dus.
De borrel zullen we niet halen, dat wordt pas in November, als het echt lekker weer is. ;).We zoeken een huis ergens tussen Southport en Burleigh heads
tot we een hypotheek kunnen regelen,3 a 4 slaapkamers, zwembad en een garage moet genoeg zijn.
Geen idee hoe ik een prive-berichtje stuur, dan kan ik mn tel.nr doorgeven, iemand?

Hallo Smoothie,
Wij moesten voor September naar Australie om het visa van mijn vrouw af te laten stempelen, terug naar huis om in te pakken, vandaag is er een verhuizer geweest, morgen komen er nog twee, half oktober gaan we laden, we proberen een 20 ft, wat er over blijft geven we weg.
We vliegen 29 Oktober, maar komen pas 6 november aan, tussenstop in Dubai en Singapore. Mijn vrouw gaat wel werk zoeken, maar ik moet voorlopig ook af en toe terug naar Nederland om dingen af te handelen.We moeten zeker een bakkie doen, wij wonen (nu nog) in Overschie, Rotterdam, vlakbij Den Haag dus.
De borrel zullen we niet halen, dat wordt pas in November, als het echt lekker weer is. ;).We zoeken een huis ergens tussen Southport en Burleigh heads
tot we een hypotheek kunnen regelen,3 a 4 slaapkamers, zwembad en een garage moet genoeg zijn.
Geen idee hoe ik een prive-berichtje stuur, dan kan ik mn tel.nr doorgeven, iemand?
Een prive berichtje kun je pas sturen als je een aantal keer (ik dacht 10) hebt gepost. Maar @Smoothie kan jou wel een berichtje sturen dacht ik. Dus nog even doorposten of afwachten of er een berichtje in je inbox verschijnt :)

Back