Op weg naar Victoria outback

sybille

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Sybille en ik hoop begin december met mijn man Franky en onze dochtertjes Lemoni (2 1/2) en Camille (1 1/4) naar de outback van Victoria te vertrekken, ik om daar als huisarts te werken en Franky om alles lekker op zich af te laten komen, hij ziet wel wat hij daar gaat doen. Ik hoop deze week definitieve goedkeuring van de lokale recruteringscommisssie te krijgen, en dan is het vol gas vooruit om visa en dergelijke te regelen.

We gaan wonen in Orbost, een plaatsje met 3000 inwoners, 375 kilometer ten oosten van Melbourne.

Wat ons momenteel nogal bezighoudt is de verhuizing. Inboedel verschepen is erg duur, je kunt net zo goed alles verkopen en daar opnieuw kopen. Maar ja, in de outback heb je geen meubel boulevards.

Heeft iemand een soortgelijke situatie bij de hand gehad, en wat zijn jullie tips?

Ben benieuwd,
Groetjes,
Sybille

welkom op het forum.

Wij hebben ook gedacht om alles mee te nemen maar we hebben hier geen nieuwe dure dingen dus gaan er toch voor om alles daar opnieuw aan te schaffen. Zal wel hier en daar iets op de kop tikken worden maar zo zijn we hier ook aan onze spullen gekomen. Wij hebben dus niet echt een woonboulevard nodig. En er zal toch wel een iets grotere plaats in de buurt zijn die iets verkoopt?

Succes met de plannen.

Van harte welkom op het forum!

Ik schat in dat er in het verleden al genoeg is gepraat over het al dan niet meenemen van spullen. Wij hadden eerst ook het plan om niets mee te nemen. Je kunt ookin OZ alles kopen  :wink:. Maar zoals anderen het hier uit ervaring kunnen beamen... het is wel fijn als je in een 'vreemd' land zit je eigen spulletjes om je heen te hebben. Daarbij als je niets mee neemt, moet je ook echt HELEMAAL opnieuw beginnen. Zelf een schroefje bij de bouwmarkt en de schroevedraaier moet je opnieuw kopen.

Maar het is en blijft een persoonlijke keus.

Heel veel succes met het regelen van de laatste loodjes hier in NL en kom nog eens terug om je verhaal te vertellen als je er eenmaal zit.

Groetjes,
Marjolein

Hi Sybille,

:hi:!

Gaaf zeg, om als huisarts in de outback te gaan werken... lijkt wel een tv-serie  :-D.

Succes en groetjes,
Lela

Welkom op het forum! Ook wij vertrekken enkel met wat kleren, we verkopen hier alles ... Och, het zijn maar dingen....en herinneringen zitten in je hoofd!
Wij gaan ook naar de outback, welbepaald naar Alice Springs.
Ik wens je dan ook veel plezier met jullie avontuur!

Groetjes,
Sara

Hallo Sybille en familie,

Zo te zien heb je XPdite gevonden. Veel leesplezier en zie je op het werk.

gr. Ellen en Wim.

Welkom op het forum!

Orbost en omgeving is prachtig en ook weer niet echt zo outback dat je gaat verpieteren!!!!!!!!!!!!
Helemaal toppie denk ik!

Kijk eens naar de topic van Erna en Jeroen, daar heb ik ook de meubelwensen en IKEA onmogelijkheden voorbij zien komen........

Henriette

Hallo Sybille en familie,

Welkom op het forum  :hi:

Ik heb ergens gelezen dat als je met kleinere kinderen verhuist dat het best is om hun meubels/speelgoed in ieder geval mee te nemen zodat er iets 'vertrouwds' is in hun nieuwe omgeving.

Succes in ieder geval met jullie visum en verhuisplannen.

Groetjes,
Susan, Mees en Shea (1 1/12)

Zo,ik heb inmiddels een beetje op het forum rondgesnuffeld en interessante dingen gelezen zoals carboot-sale en kringloopwinkels. Daar zal het voor ons ook welop neer gaan komen, al willen we wel een lading gaan verschepen,want het is inderdaad zonde om iedere schoevendraaier opnieuw aan te moeten schaffen.
Klopt het dat migranten per persoon 40 kilo aan bagage in het vliegtuig mogen meenemen?

Een ander dingetje dat me bezighoudt is de jetlag bij de kinderen, daar zie ik ernstig tegen op.
In januari waren we op bezoek bij mijn schoonfamilie in Jakarta, en het heeft ons 1 week gekost voordat we ze enigzins in het nieuwe ritme hadden. Je kunt jezelf tot op zekere hoogte nog wel dwingen om  wakker te blijven of te gaan slapen, maar die kleintjes vallen alleen in slaap als  ze moe zijn, of dat nu overdag is of 's nachts.
Het tijdsverschil met OZ is nog groter dan met Indonesie, dus ik hou mijn hart vast.
Misschien is een tussenstop in Jakarta wel de oplossing, alleen hebben ze daar vogelgriep, aardbevingen, uitbarstende vulkanen en terroristen :|.

Wie denkt met me mee?

Groetjes,
Sybille

Hoi Sybille!

1. De meeste luchtvaartmaatschappijen laten je voor zo'n lange vlucht 35 of 40 kg pp meenemen, inderdaad.

2. Tja, die jetlag .... vele forummers maken een tussenstop in Singapore of Kuala Lumpur, van een paar dagen. Dan kan je toch effe bekomen en je benen strekken .... ik hoor er veel goeds van, dus misschien is het toch wel een ideetje!

Sara

O ja, wij vertrekken dus met pp 35kg maar we gaan ook een 50 kg verschepen via Bagage.nl in Schiphol (in Belgie hebben ze zoiets precies ni ...  :-( ) en dan betalen we ongeveer 250 euro voor 50 kg. Dat gaat op een transportvliegtuig en is 3 dagen later in Melbourne. Ze noemen zoiets Unaccompanied bagage. Misschien een idee?  :up:

Dit lijkt eigenlijk net een Laatste stand van zaken topic in Even voorstellen. Jullie zijn al aardig ver zo te zien.

De meesten van ons gaan in de buurt van een grote stad wonen. Ik denk voornamelijk vanwege de werkgelegenheid en natuurlijk een beetje de voorzieningen die een stad bied.
Maar jullie dus in Orbost.
Ik heb even gekeken waar dat ligt in de wegenatlas die ik van Australië heb. Het lijkt me wel op en top zeg om daar te wonen. Dichtbij de snowy mountains en praktisch aan de kust. Veel nationale parken. Huizen voor een laag tarief. En niet te vergeten het echte australische leven buiten de grote steden.

Veel succes!

Back