Op zeer korte termijn emigreren naar Australie!

Suzanne

New Member
Hallo,

Ik zal ons voorstellen, mijn vriend, ik en onze dochter (10 maanden) willen heel graag emigreren naar Australie. Mijn vriend is een eligble new zealand citizen (old visa granted before 2000). Ik ben een Nederlandse en wij hebben samen de voogdij over onze dochter. Mijn vriend zijn moeder, broertjes en zusje wonen al langer dan 10 jaar in Perth.
Wij wonen samen al bijna 2 jaar in Nederland maar kunnen 1 jaar via huurcontract ed aantonen dat wij een gezamelijk huishouden hebben gedeeld.
Nu hebben we al een ticket geboekt voor 23 juni (retour, voor 1 jaar) en gedacht dat ik onder een WKH visa in aanmerking kwam, omdat ik deze eerder heb aangevraagd 4 jaar geleden en dat erg makkelijk ging. Nou zijn we er achter gekomen dat ik daar helemaal NIET voor in aanmerking kom omdat ik mijn dochter van 10 maanden meeneem.

Heeft er iemand advies voor welk visum ik moet kiezen, ook omdat we al zo snel vertrekken?
Na alle informatie die we op verschillende sites hebben gelezen komen we er niet helemaal uit en zouden graag meer informatie willen.

Het zou ons enorm helpen!!

Alvast bedankt,

Groetjes Suzanne

Poeh he, da's schrikken zo kort voor je vetrek. Ik weet het antwoord niet, want ik weet niet genoeg van de visa types. Kun je mee op een toeristenvisum? Dan mag je niet werken en je kunt niet heel lang blijven, maar ik weet ook niet of er nog meer nadelen aan zitten. Maar misschien kun je dan wel je partner visum aanvraag starten?

Er zijn hier meer mensen op het forum die op een parner visum zijn gegeaan, maar dat duurde volgens mij wel een aantalmaanden. Dan is juni erg kort dag.
Evt vraag je advies aan een emigratiebureau...

Inderdaad schrikken en achteraf ook een beetje dom... Ik ga sowieso, als het moet inderdaad op een tourist visa, kan ik daar altijd kijken naar de mogelijkheden. Ik zou het alleen graag meteen goed regelen..
Volgende maandag ga ik ook contact met opnemen met de ambassade in Berlijn wellicht dat zij mij wijzer kunnen maken!

Bedankt voor je reactie!

Hoi,
Idd heel erg vervelend! Aangezien jullie samen een kind hebben en al langer dan 1 jaar samenwonen kom je volgens mij idd uit op een partnervisum. Maar zoals Lamarck hierboven ook al aangeeft, dat ga je niet voor Juni hebben.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niet alle draadjes (even goed) lees, maar volgens mij spreekt men in een ander draadje over een soort van bridging visum. Ik heb geen idee hoe het zit, maar misschien is het een idee om uit te zoeken of je het partner visum in Australie aan kunt vragen (of in ieder geval, daar kunt zijn, terwijl ze je aanvraag in behandeling nemen). Ik weet niet of dit mogelijk is.. vraag, zoals Lamarck ook aangeeft, evt. advies aan een emigratiebureau.

Hey Alie,

Een temporary visum moet buiten Australie, en voor een permanent visa kan ik gewoon in Oz blijven alleen moet ik kunnen aantonen dat wij 2 jaar samen hebben geleefd. Dat hebben we wel alleen weten we niet hoe we dit aan moeten tonen. We hebben niet samen ingeschreven gestaan, of een gezamelijke bankrekening gehad. Wel is onze dochter al 10 maanden wat misschien helpt...

Kost het overigens geld om een emigratie bureau te raadplegen? Zo ja, weet iemand op hoeveel kosten ik dan kan rekenen??

Bedankt voor je reactie!!

Jullie dochter is 10 mawnden en dan nog 9 maanden zwangerschap. lijkt me dat ze niet zo moeilijk doen over paar maandjes extra. geen foto's?

Niet echt heel veel foto's. Wel een aantal foto's tijdens de zwangerschap van ons samen, wellicht dat het helpt.
Ik heb het een en ander gelezen...
Ik denk dat ik gewoon moet zorgen voor alle documentatie die aangevraagd moet worden in Nederland zoals een VOG en misschien een medisch rapport. Ik las net op site van de gouverment, dat je alleen een healt check hoeft te doen als er naar vragen.. Is het niet verstandig omdat gewoon alvast te doen??
Morgen ga ik proberen om een afspraak te maken in Berlijn nog voor we vertrekken en dan met de aanvraag en alle benodigde documentatie daar op afspraak te komen..
Ik vraag me alleen af hoe het zit met de sponsership, hoe kan mijn partner mij sponseren als wij samen nog in Nederland wonen/werken?
Kan ik ook door iemand anders gesponserd worden?

Ik hoop echt dat het gaat lukken!!
Begin nu erg in de stress te raken omdat ik nog maar weinig tijd heb en ook nog gewoon moet werken!

In ieder geval nogmaals bedankt voor de response!!

Ondanks de weinige reacties, wil ik jullie toch even op de hoogte houden van ons avontuur op korte termijn ;)
Na veel belletjes heen en weer met familie, kenissen in Perth en de ambassade in Berlijn, weten we eindelijk voor welke visa we moesten gaan. Nu hebben 2 weken geleden onze formulieren en documenten naar Berlijn gestuurt en wel voor visa subclass 461. Alleen de VOG hadden we nog niet binnen maar ook die kunnen we eindelijk morgen versturen!
We zijn nu dus aan wachten op reactie van onze caseofficer.
Nog 3 WEKEN te gaan! Mocht het nu zo zijn dat de visa nog niet is goedgekeurd nemen we een omweg via Bali en wachten daar dan af (mits onze caseofficer dat goed keurt).
We zijn druk bezig om al onze spulletjes weg te doen en een baan te zoeken voor als we aankomen.
Ik kan meteen aan het werk als schoonmaker! Niet de beste baan maar wel erg goed betaald.
Mijn vriend kan daar waarschijnlijk in de mijnen aan de gang, via familie dat al in Oz woont.
Een mooie baan om ons leven daar op de rit te krijgen.

Mochten we binnekort reactie krijgen hou ik jullie wederom op de hoogte.
Wellicht dat iemand er iets aan heeft in de toekomst!

Groetjes! :D

Zo dat gaat idd snel Suzanne:rolleyes: en het ziet er allemaal positief uit ook,felicitas.
Succes de komende tijd met al het geregel;)

Thank u all...
Veel regelen inderdaad.
Ik vind het nu ook wel heel spannend worden.
Heb al eens eerder het besluit genomen maar ben destijds terug gegaan vanwege heimwee. Was toen 19 jaar jong en ben inmiddels bijna 25 jaar oud :D
Sta nu steviger in mijn schoenen en verheug me er erg op om te gaan!

Hier ben ik weer!!!
Om jullie te laten weten hoe het verhaal is afgelopen.
Onze deadline hebben we niet gehaald, desalniettemin zijn we een week in Maleisie geweest om de visum goedkeuring af te wachten.
Zo hebben we eerst een aantal dagen in Kuala Lumpur gezeten, waar we snel genoeg van hadden met een 11 maanden oude baby. Daar hebben we een reisje geboekt naar Lang Kawi ( een eiland bij Maleisie, aanrader trouwens) waar we iedere dag het internet cafe meerdere malen per dag bezocht hebben, om te kijken of we al een email hadden ontvangen met goed nieuws.
In eerste instantie gaf onze case officer aan dat ze mijn VOG maar niet kreeg. Die we 2 weken voorhand hadden opgestuurt.
Wij dachten dat deze na zeg 5 dagen aan zou komen, NIET DUS!!
Wat NU?! Ik erg chaotisch en laks en de zooi in NL dus niet geregeld achter gelaten, hoe ga ik dit oplossen?!?!
Vanuit Maleisie nog wel?!?! Kan daar nog niet eens een international telefoontje maken.
Uiteindelijk dagen later, GOED NIEUWS!! Ze heeft de VOG ontvangen... Wat nu?!
Wil ze nog allerlei info hebben van mijn partner, oke opgestuurt.
Het is vrijdag, maandag gaat onze vlucht richting Perth, dus vandaag MOET hij goedgekeurd worden anders kost het nog een hoop geld om de tickets te wijzigen..
1,2,3,4,5,6,7,8 in en uit gelopen van het internet cafe. Nog 1 poging en anders is het ons niet gelukt...
En ja hoor, hij is goedgekeurd en maandag vliegen we uiteindelijk naar OZ!!! YES...
Zeggen en schrijven heeft het ons 5 weken geduurd om het rond te krijgen, valt reuze mee dus.
Nu gaan we bezig met een permanent visa, deze is voor 5 jaar en je loopt allerlei bennefits mis als je toch wil blijven...
Ook vanwege medicare en andere dingen..

Ik hou jullie wederom op de hoogte hoe ond avontuur verloopt, op moment ben ik druk bezig werk te zoeken in het mooie Perth..

Zijn dit weekend al Down South geweest om te kamperen, GE-WEL-DIG....
Jullie horen van mij!!!

Gr Suzanne

Back