Op zoek naar verborgen plekjes/activiteiten in en rond Sydney

Gwen

XPdite Sponsor
Hi Forummers,

Over 3 weekjes ga ik voor 9 dagen naar Sydney, en ik ben eigenlijk op zoek naar wat leuke dingen om te doen.
Iedereen is bekend met het beklimmen van de brug, de blue mountains, etc, maar ik hoop dat jullie mij wat minder bekende leuke dingen/plekjes kunnen vertellen.

Groetjes gwen
 
Met de ferry naar Manly is misschien een leuk idee... Maar moet nu echt uit mijn vakantie geheugen gaan graven... Misschien dat de Nederlanders in Sydney veel betere suggesties hebben.
 
Vissen onder the sydney Harbour........

Op zoek naar leuke dingen!!.
Niet naar Sydney gaan :wink: <_<

Jack :evil:
 
JAAAAA... Hij is terug!!! PC kapot geweest of had je vakantie? Of nog veel erger, waren we niet meer leuk genoeg om te lezen :cry::(
 
Vissen onder the sydney Harbour........

Op zoek naar leuke dingen!!.
Niet naar Sydney gaan :wink: <_<

Jack :evil:


Hah, ik MOET naar Sydney!!
Ik moet naar Bondi om Andrew Reis ten huwelijk te vragen natuurlijk..
Dus als ik toch daar ben kan ik beter nog maar een paar leuke plekjes meepikken toch
wink.gif


@ Sasha; hij had even tijd nodig om te wennen aan zijn nieuwe hulk uiterlijk..

 
Gwen:
Er zijn een hoop dingen die bekend zijn om te doen, echter wat iets minder bekend is:
  • Hyde Park Barracks Museum (bij Hyde park). Ben je niet lang mee bezig en is wat onbekender maar wel erg interessant. (zie hier voor een foto)
  • Taronga Zoo is ook een leuk park waar je een middag door kunt brengen (ong). (Sfeerinpressie foto
  • Behalve op de brug te lopen kan je ook op 1 van de pilaren, wat ook een mooi uitzicht geeft.
  • Verder gewoon lekker rustig van de zon genieten op Circular Quay en The Rocks... o en natuurlijk Botanical Gardens.
  • Naast de Taronga Zoo heb je ook het Sydney Aquarium. Is weer heel wat anders als buiten zijn in de Zoo.
  • Er is ook een Chinese Garden of Friendship in het midden van de stad. Maar als je er binnen bent merk je dat niet meer zo. Ik vondt het wat minder, maar misschien lijkt het jouw wel wat.

Hoop dat je er wat aan hebt. En natuurlijk veel plezier.
 
Hoi Gwen,

Als je toch naar Bondi gaat is er een schitterende wandeling langs de kust naar Coogee Beach, Coogie Beach is trouwens een erg leuk strand en op zondagmiddag is het stikkes gezellig in The Palace met live muziek (martiniclub achtig) en heerlijke happyhour cocktails!
Een paar leuke plekjes vind ik; Glebe Point Road, leuke eet tentjes, mulit-cultureele sfeer, zondagrommelmarkt. Ook zeker de moeite waard om een hapje te gaan eten is de Italiaanse/Greekse wijk Leichardt. Alles is goed te doen met de bus. Tip; koop een weekpas voor Ferry/train en bus. Erg goedkoop en je kan overal er overal mee komen... ook Manly Beach en the Zoo... Veel Plezier in mijn favourite Big City on Earth!!!! Ben wel jaloers op je!!!! :up:

:smile: Betty
 
http://www.koalapark.com/myweb2/default.htm

Dit is trouwens leuker dan de dierentuin, maar wss ben je al eens naar zoiets toegeweest. Aquarium vond ik persoonlijk niet super (maar dan ben ik ook in Townsville geweest, waar een betere zit).

Have fun!
 
Hey wij zijn gisteren naar Palm Beach geweest, dat is erg mooi. We zijn naar de vuurtoren op Barrenjoey Head gelopen en daar heb je een geweldig uitzicht. Je kunt daar ook de ferry nemen naar de overkant en daar heb je een uitgestrekt nationaal park Ku-Ring-Gai. (daar moeten we volgende x heen)

Maar iets dichter bij het centrum heb je boven Manly een mooi park North Head waar je met de bus kan komen (of zoals ons met je fiets, maar wij zijn crazy Dutch) en waar je geweldig uitkijkt over Watson Bay en het CBD.

Beide bestemmingen hebben gemeen dat je er ook prachtige stranden hebt ;)

groet
jeroen
 


OFX
Back
Top