Opbouwen nieuw leven.... voor de vrouwen....

Jackie

New Member
Hoi allemaal,

Ik zat zo een beetje op het forum te kijken en bedacht mij dat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar een aantal zaken. In mijn geval is het zo dat mijn vriend al een baan heeft en vrij kort na onze aankomst in Melbourne begint met werken.

Ik ga er nu naartoe voor een aantal weken en daarna in november definitief. Ik vraag me af of er meer vrouwen zijn van wie de mannen meteen aan de slag zijn gegaan. En hoe jullie de eerste periode zijn doorgekomen? Want je moet toch je leventje op de rit krijgen. Wat hebben jullie zoal gedaan om het wenproces aan de nieuwe omgeving, mensen, cultuur te versnellen/vereenvoudigen?

Ik heb er super veel zin in...in het avontuur. Maar kan me uiteraard ook voorstellen dat je in het begin ook je eigen weg moet vinden en vooral een ritme! Rob zal dat vrij snel hebben denk ik omdat hij meteen aan het werk gaat... ik zal eerst mijzelf moeten vermaken (haha...nu is dat volgens mij niet zo een probleem hoor...) en op pad moeten om de boel te ontdekken. Rob heeft het immers al druk en zwaar genoeg om straks te wennen aan een andere baan, collega's en ga zo maar door. Dus wil er ook voor zorgen dat hij zich alleen maar daarom hoeft te bekommeren.

Ik zit zelf al te denken om meteen lid te worden van een sportschool bijvoorbeeld en snel langs uitzendbureaus te gaan en mailen om een baan te vinden.

Maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen! Wat vonden jullie moeilijk en wat hebben jullie voor tips!?

Nou...ik hoor het wel...

groetjes Jackie
 
Hoi Jackie,

Ik ga in Januari naar Melbourne en waarschijnlijk zal mijn man gelijk aan het werk gaan. Hij komt uit Melbourne en heeft daar ook contacten en hij gaat proberen een baan te regelen voordat we hier vertrekken. Hij heeft er veel vertrouwen in dat hij gelijk een baan heeft, want hij is Electricien, en zoals ik al zei, hij heeft wel wat contacten daar.

Alhoewel ik daar schoonfamilie zal hebben en natuurlijk de vrienden van mijn man, zal ik toch ook veel alleen zijn. Aan de ene kant lijkt het me best moeilijk, maar aan de andere kant kijk ik er ook wel erg naar uit (lekker alleen mezelf om rekening mee te houden). De vrienden van mijn man zijn allemaal ontzettend leuke mensen, maar ik wil toch ook graag mijn eigen vrienden maken enzo.

Ik ben tien jaar geleden op een Working Holiday Visa naar Australie geweest en toen heb ik het prima gered, dus ik denk dat ik het deze keer ook best zal redden.

Success met jullie verhuizing (lekker al in November, ik ben jaloers)!  :|
 
Toen wij aankwamen zijn we eigenlijk gelijk de universiteit in gegaan. Het was ook nodig om van alles te regelen. Na een week geloof ik is Martijn echt begonnen. Ik heb toen wat dagen gewinkeld (je moet toch alle winkels leren kennen  :cool:) en ik heb lekker rondgelopen in de stad. Even de toerist uitgehangen. Omdat het vinden van een baan lsatig was. Ben ik vrijwilligerswerk gaan doen bij de kinderopvang. Al gauw werd ik gevraagd of ik een paar verschillende baantjes vrijwillig wilde leren/oefenen. En daarna werd ik betaald om dat werk te gaan doen. Bovendien ben ik bij een orkest gegaan, bij de bieb, alles wat je kunt doen, dat zou ik ook lekker doen. In Brisbane heb je allerlei activiteiten  om te doen. Overdag zijn er wandelgroepjes in het park of een start cursus Tai Chi. Heel veel is gratis. Ik weet niet of dat in Melbourne ook is... Maar ik ga er bijna vanuit  :roll:.Het is wel zo dat heimwee enzo eerder komt als je het niet leuk hebt of je verveelt. Ik heb het erg als ik een tegenslag heb met het vinden van een betere baan. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er redelijk makkelijk weer uitklim. Martijn heeft er helemaal geen last van (of laat het gewoon minder zien, een man he  :wink:). Dus kan mij goed steunen als ik het soms even niet zie zitten. Maar voor ons is het allemaal anders omdat wij hier voor drie jaar zitten (hmm, nog maar twee en een half  :-o).
 
Jammer dat deze topic alleen voor vrouwen is. Toen wij wij naar Oz zijn gegaan (hebben daar een jaar gewoond) had mijn vrouw meteen een baan en heb ik voor het huishouden en de kinderen ( toen  4 en 2 jaar)gezorgd. In het begin druk met het huis op orde krijgen spulletjes kopen etc. Kinderen gingen 2 dagen naar day care. in die tijd heb ik een belastingcursus gevolgd ( ik ben nl in NL belastingadviseur). Heb daar een baan aangeboden gekregen maar heb deze afgewezen ivm laag salaris en dat we maar voor een jaar naar AUS zouden gaan. Heb daar veel vrienden ontmoet en gemaakt. Ik vond dat heel gemakkelijk gaat. Ik denk vanwege het mooie weer daar. Iedereen is vriendelijk en contact leggen gaat makkelijk. Ook ben ik daar gaan tennissen. (Tennisles met kangoeroes als toeschouwers, onvergetelijk!) Daar ook vrienden onmoet. In het begin wel wat heimwee gehad maar ja dat hoort er bij.

P.s. als dit tpoic alleen maar voor vrouwen is kan deze bijdrgae verwijderderd worden
 
Hi

Voor mij is het welliswaar al een hele tijd geleden maar toch.
Wij zijn op een Zaterdag aangekomen en op Maandag begon mijn Rob met werk.  Wat heb ik gedaan?? Heel veel geregel, bankrekeningen openen, medicare verzorgen, met openbaar vervoer de hele stad rond gereisd om alle buurten uit te zoeken voor een huis.
Op zoek naar meubelen om te huren, alle winkels uitgezocht; welke winkel is wat.  Nadat ik een huis gevonden had, de gehuurde meubelen besteld, huis ingericht, tv kijken.  Welke programma en waar praten ze over om me te kunnen praten met wie ik ook maar tegen zou komen.  Al met al ben ik hier weken mee bezig geweest.  We hadden in het begin maar een auto en die had Rob dus ik deed alles met openbaar vervoer en daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten.

Buurtjes leren kennen en die namen me daarna op sleeptouw.

Prima tijd gehad
Succes in November en als je een koffie wilt, roep maar.......

Sidonia
 
Hallo allemaal,

Geweldig dat jullie de tijd hebben genomen om te antwoorden!!! Ik zal hier zeker nog even wat meer in detail op terugkomen...met meer vragen ongetwijfeld!

Voor de MAN die ook de moeite heeft genomen om te antwoorden....GEWELDIG ...  vind ik dat!!! Had ik ook nooit over nagedacht..maar ja..jullie mannen kunnen het ook zo beleven natuurlijk!!! Dus ...bij deze ... je bijdrage wordt zeker gewaardeerd!!!! :)

Het valt me op dat jullie allemaal aangeven dat het eigenlijk erg makkelijk is om in contact te komen met mensen daar...gelukkig maar. Ik besef me echter al te goed dat je er zelf moeite voor moet doen...het komt immers niet aanwaaien!! En ja, gewoon ondernemend zijn...dan komt het wel goed.

En wat dat bakje koffie in Melbourne betreft...ahah...daar ben ik uiteraard altijd voor in...!!

Tot gauw en bedankt... groetjes Jackie
 
Hoi Jacky, ik ga nog even door met het topic hoor! Vindt het een hele leuke!

Ik ga in eerste instantie alleen met de kinderen. Sander komt later. Ik zal alleen (met behulp van mijn vader en zijn vrouw) een  huisje voor ons gaan zoeken en dan ook gaan inrichten. Verzekeringen regelen, telefoon (internet aansluiting :cool:) enzovoorts. Ik verwacht dus dat ik het ook erg druk ga krijgen de eerste tijd en als Sander dan komt dan zal hij ook gelijk aan het werk gaan. Ik hoop wat vrijwilligers werk op school te kunnen gaan doen en verder overdag veel met de kinderen te ondernemen. Enerzijds kijk ik er zo naar uit, anderzijds weet ik ook dat de avonden lang en "eenzaam"  zullen zijn zonder San en dat dan de heimwee wel eens heel goed toe zal kunnen slaan.  Maar ik weet dat we ons hier heel goed door heen kunnen gaan slaan en dat ik samen met San op een dag op onze veranda met een glas wijn zal toosten op de beste keus  uit ons leven!!! :sunny:

Groetjes Lin
 
[quote author=Jackie link=topic=2540.msg27578#msg27578 date=1126605032]
Had ik ook nooit over nagedacht..maar ja..jullie mannen kunnen het ook zo beleven natuurlijk!!! [/quote]

Ja, vreemd misschien, maar mannen hebben ook gevoel soms! :evil:

Rene
 
Back
Top