Openstaande boete...

zickeh

Member
Hey mede-reizigers!

ik ben in 2009-2010 op m'n eerste WHV naar Australië gegaan voor 11 maanden. In die tijd heb ik een auto gekocht (Queensland), en natuurlijk de bijbehorende boetes ontvangen. Ook 1 voor het slapen in de auto. Nu kan ik me niet meer herinneren deze betaald te hebben. Gaat dit een probleem opleveren bij binnenkomst van het land bij de douane o.i.d.? Edit; ben van plan in 2015 (mei ong.) weer te gaan, op m'n 2e WHV...

De auto heb ik aan het eind van de rit (wat toepasselijk...) natuurlijk weer verkocht :)
 
Hoezo zijn de boetes "natuurlijk" en "bijbehorend"? Foute instelling naar mijn idee. Maar immigratie zal je er niet voor tegenhouden omdat het geen zaken op federaal nivo zijn. Maar als je weer naar QLD gaat zou ik me wel heel netjes aan de regels gaan houden (als ze je er al niet uitpikken bij het registreren van je auto)
 
Hallo slatsr, sorry, maar het is niet dat ik zo'n instelling heb. Het is nu eenmaal veelvoorkomend en hetzelfde principe als dat je bijvoorbeeld een herinnering kan ontvangen van een faktuur die je ontschoten is. Anyway, bedankt voor je informatie! Hoef ik me gelukkig niet zo druk te maken. Desnoods betaal ik 'm alsnog als ze hierom vragen. Vroeg me alleen af of er geen bijkomende kosten (rente etc) eventueel bij kwamen :)
 
Ik vrees dat er rente bij zal komen. Wij ontvingen na onze reis ook een boete (5km/u te snel gereden) en deze te lang laten liggen. Na een tijdje kregen we een herinnering en het te betalen bedrag was verhoogd. Dit zullen ook administratieve kosten geweest zijn, doen ze hier in België ook. We hebben wel direct betaald omdat we, net zoals jij, bang waren dat dit voor problemen zou kunnen zorgen moesten we terug naar Australië reizen. Ik zou dit toch verder uitzoeken om niet voor verrassingen te komen staan ;)
 
Als je de boete voor het in je auto slapen hebt gekregen van een ranger (en dus een council/shire), hoef je je daar geen zorgen over te maken. Die worden niet opgevolgd door de politie. Bekeuringen etc daarentegen kunnen wel een probleem opleveren als het is doorgegeven aan de "federal police"...
 
bijna een jaar geleden, maarrrrrr beter een late reactie dan helemaal geen reactie :p
ik betaal gewoon altijd mijn bekeuringen, ik maak de fout, zij doen hun werk: betalen! simpel
 
Van boetes weet ik dit niet.

Bedoel je wellicht de loan op een auto? Als er op de auto een openstaande lening staat die niet afgelost wordt ben je als nieuwe eigenaar de klos. Check dus hier voor je een auto koopt
 
Kom op wie heeft de facts? Klinkt me vreemd in de oren @SV#1, @Gwen ;)

Het kan natuurlijk wel dat op maandag een auto geflitst wordt, op dinsdag wordt de auto dan aan je verkocht. Dan loop je het risico dat je de boete later bij jou binnen komt. Maar met rego/ten naamstelling in de hand kun je dan aantonen dat jij toen niet de eigenaar was.

Daarnaast kun je in OZ een statuatory declaration opstellen dat jij niet de bestuurder was van het voertuig ten tijde van de boete. Boetes zijn namelijk nooit begaan door een auto (behalve KITT uit de Knight Rider :p) maar altijd door een bestuurder/rechtspersoon.

Bij de loan zit het iets anders, er is wel een ander rechtspersoon, maar het onderpand is de auto zelf. Als de vorige eigenaar/rechtspersoon niet betaald wordt het onderpand gerepossed door de bank, daar heb jij dan als nieuwe eigenaar wel even 'last' van... :(

Hier kom ik trouwens niets tegen over boetes die met de auto mee verhuizen (wat geen sluitend bewijs is natuurlijk aangezien het vooral over NSW gaat en het geen officiele website is van justitie) Hier zie ik ook geen enkele opmerking over openstaande boetes, wel de REVS check wordt genoemd.

Maar ik wordt graag up to date gebracht met feiten als het toch zo is. Beter nu weten hoe het werkt dan straks daar mis gaan :up:
 
Ik deel de mening van @afterbang.

Wellicht dat parkeerboetes wel over gaan, want die zijn wel auto gebonden; daar zijn namelijk geen demerit points bij betrokken en de betreffende instantie is de council ipv de staat. Maar ik heb verder niets om dat te onderbouwen.
 
Wow, wist niet dat hier nog op gereageerd werd, kreeg geen meldingen meer. Maar goed, het gaat (voor zover ik me kan herinneren) om een boete voor het slapen in de auto. Hoe stom ook, maar had de auto geparkeerd naast een bord waar dit op stond. Helaas kwam ik die avond ervoor in het donker aan, en totaal het bord gemist. Goedemorgen meneer de politie-agent haha :)
Ik vertrek iig maandag 1 juni op een 2nd WHV. Zal het laten weten als er geen problemen zijn geweest (fingers crossed) :-D
 
Back
Top