Openstaande verkeersboetes..

Luuk

XPdite Sponsor
Tja, je bent jong.. je hebt geen geld, maar wel 2 keer een boete gekregen in Australie.. :p

1 keer  1tje in Perth, vanwege fout parkeren, en 1 keer 1tje in Sydney.. vanwege fout parkeren. :p

Hoelang slaan ze zoiets op? Ik heb ze nooit betaald namelijk..

Mijn man had/heeft (?) ook een boete openstaan voor te snel te rijden in Australië.
De boete werd naar hem thuis in Groot Brittanië verstuurd en hij heeft hen een cheque gestuurd. Blijkbaar was dit niet hoe ze het wilden want hij kreeg de cheque terug.
Ja, hallo, dan heeft hij ook niet meer de moeite gedaan.

Dit heeft toch niet in de weg gestaan om een visum te krijgen.
Ik weet nu wel niet of ze er nog achter gaan komen eens we daar zijn. Ik betwijfel het maar ben ook benieuwd naar andere ervaringen.

groeten,
An

Bij het aanvragen van de meeste lange termijn visa wordt een politieverklaring gevraagd van het land waar je woont of de laatste 12 maanden hebt verbleven (in NL "Verklaring omtrent het gedrag"). Dan komt de boete dus niet boven water. Als je daarna je tijdelijke visum wilt/moet verlengen en je hebt de voorafgaande 12 maanden in Oz gewoond dan moet je een verklaring van de Federal Police hebben. Daar komt het wel op te staan (mits ze je kunnen traceren natuurlijk) - ook als je de boete betaald hebt, overigens.

Over betaalde verkeersovertredingen doen ze niet moeilijk (heb ik er een gehad voor te hard rijden). Ik weet niet of ze over openstaande boeten zullen vallen - maar de kans is uiteraard redelijk groot.

Heb je een keer een PR dan is dit natuurlijk niet meer aande orde.

[quote author=Luuk link=topic=7187.msg92086#msg92086 date=1181248930]
PR?
[/quote]

Sorry Luuk, nou heb ik zelf de fout gemaakt die ik nog al eens aan anderen verwijt......  :eek:ops!: :sorry:

PR = Permanent Resident.

Als er iets is wat ze hier niet kunnen dan is het nation-wide bijhouden van gegevens. Elke staat is een werelddeel op zich met eigen wetten, systemen etc. Ik geloof dus niet dat als je een Australisch visum aanvraagt dat ze dat gaan checken (als ze het al kunnen) bij iedere staat. Een nationaal systeem van verkeersovertredingen bestaat niet (99% zeker).

Michiel

Maar zodra je dan in de staat komt waar je een boete open hebt staan, weten ze je waarschijnlijk wel te vinden ;-)

[quote author=-+henk+- link=topic=7187.msg92113#msg92113 date=1181264868]Ja hoor, die gaan allemaal naar de Federal Police in Canberra.
[/quote]

Oooh? Nou, dat verbaast me enorm. Dank voor de aanvulling.

Back