[Opgelost] 12-09-2007 - Database server probleem

Lost

Administrator
XPdite was vandaag tussen 01:00 en 08:30 uur onbereikbaar vanwege problemen met de database server. Dit probleem is ondertussen opgelost.

Is dat zo??
De afgelopen dagen is het huilen met de pet op.
Van de week al een aantal keer de mededeling gehad dat de database server busy is.
Nu is het forum ook weer ontzetttttttend traag.

Volgens mij is er iets niet helemaal jofel??

Bart

Bart dat had ik ook, kan er tekens niet op door de mededeling dat het te buzy is. En traag is het zeker geworden. Voor heen was het een stuk sneller. Bovendien doet bij mij de search knop het niet meer of heel traag. Dacht dat het aan mij pc lag.

Gr Pat

Laat even via een pm weten wanneer je precies problemen ondervindt en welke problemen dat zijn (inclusief eventuele foutmeldingen). Laat ook even weten wanneer de problemen voor jou zijn begonnen. Wellicht dat er een trend in te ontdekken valt, dan kan ik proberen een oplossing te vinden.

Een van de problemen is dat het de laatste tijd ontzettend druk is op XPdite. Dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar helaas heeft dat gevolgen voor de snelheid van het forum.

Hier ook problemen. Deze zijn woensdag avond begonnen. Moet zeggen dat ik de problemen meestal pas heb na 21:00 Nederlandse tijd, overdag en voor die tijd is er niets aan de hand. Wat de problemen zijn alleen de snelheid wordt enorm laag en bij een search kap ik dan meestal af aangezien er dan bijna geen doorkomen aan is.

Groetjes Chantal

p.s. wel een voordeel dat het 's avonds zo moeilijk gaat, nu moet ik namelijk wel in de baas zijn tijd alles even bij lezen  :wink:

Dat klinkt als een MySQL bottleneck; misschien wat extra indexes aanleggen? Al zullen die er al wel zijn omdat die een compleet pakket is. Draai je nog andere sites op deze server die misschien ook veel van de database vragen?

Het is een shared server, dus...  :wink:
Alhoewel de website bij vlagen heel druk is, denk ik net als jij dat het probleem in de MySQL server zit. Als ik wat meer informatie heb zal ik eens kijken wat ik kan doen.

Back