[Opgelost] Forum onbereikbaar 24-06-2007

Lost

Administrator
Vandaag was het forum weer tijdelijk onbereikbaar. Helaas is het forum een aantal uren onbereikbaar geweest, ondanks dat ik vrij snel wist dat het forum offline was. Door omstandingheden (werk :x) kon ik het probleem pas rond 16:00 uur lokale tijd oplossen, waarvoor mijn excuses. Ik heb inmiddels een aardig idee waarom dit gebeurd, maar heb hier nog geen oplossing voor gevonden.

Was het maar een cronjobje dat het probleem veroorzaakt. Het is wel zo dat een cronjob het probleem gaat verhelpen (tenminste... dat is het plan) :smile:.
Volgende week laat ik weten of de pleister heeft gewerkt.

Het forum is geen hulpdienst die 100% up moet zijn. Zoals je het forum nu runt - inclusief moderatie, indeling - bevalt blijkbaar de meeste mensen hier want het is lekker levendig met prima vragen en antwoorden. Als het dan eens down gaat, so be it. No worries!

Michiel

Volgende week laat ik weten of de pleister heeft gewerkt.
Nog niet helemaal denk ik..... Deze keer was het de database die niet toegangkelijk was - (ook voor het Portal).  Missing username and password?

Deze keer was het een ander probleem, de database server was onbereikbaar. :x

Waarschijnlijk - vanwege het tijdstip - toch wel samenhangend met het eerdere probleem. Het "database onbereikbaar" wordt ook nog al eens weergegeven wanneer een file waar in de "username and password" worden opgeslagen niet is te vinden. Het Portal (Drupal) kwam met de "nog te configureren" melding die je ook krijgt als je geen database hebt aangemaakt.

Volgens mij backupped and restored de server op zondag ( NL tijd rond zaterdag  middernacht) en gaat er dan iets mis wat je met je crone job nog niet hebt weten te vangen. Feitelijk zou de server beheerder dat moeten kunnen voorkomen - daar zou je zelf eigenlijk geen boodschap aan moeten hebben.

Succes - voel met je mee.....  :smile:
Henk

Er waren nu problemen met de database server zelf. Er wordt naar het probleem gekeken.

Het probleem is boven water en verholpen. Als het goed is kan er weer op zondagmorgen geforumd worden.

Back