opleiding

Aguero

New Member
dag allemaal,

Ik wil al jarenlang naar Australie, nu mijn mama akkoord is gegaan na al die jaren zagen en zeuren, heeft ze me ook een voorwaarde gegeven dat ik de eerste informatie zelf moet vinden om te emigreren. Ik ben 16 en heb een heleboel vragen.

Ik heb veel opgezocht op het internet maar vind niet echt alles.

ik ben 16 en voor werkgelegenheid kan mijn mama niet mee. Ik heb al verschillende soorten uitwisselingsprogramma's raad gepleegd maar dat staat me niet echt aan.
ik zou graag bij een gastgezin kunnen leven en daar tot mijn 18ste blijven, middelbare school afronden en daar op hoge school ook afstuderen. Ik studeer momenteel economie-wiskunde en zit in het 3e jaar.

is er zo iets megelijk?
bestaat daar een visum voor?
Zijn er speciale testjes af te leggen voor dat je daar mag studeren?
Hoeveel zou zo iets kosten?
heb ik veel kans voor een baan later daar te kunnen krijgen na de studies of tijdens de studies een bijbaantje te hebben?
Zijn er gastgezinnen die zulke studenten als ik onder hun dak nemen? (voor een vergoeding natuurlijk)

Het kan op een kinderdroom lijken maar ik ben oorspronkelijk pools en heb ervaring met emigratie. ik probeer met alles rekening te houden.

alvast bedankt! :)

this makes me smile.......but really
je bent minderjarig, dat is denk ik het grootste probleem. Te jong voor van alles, dus ook emigreren. Mocht je als kind meegaan met je moeder (als die zou willen emigreren) dan zou het kunnen.
Anders zie ik even geen mogelijkheid op dit moment. Een studentenuitwisseling misschien? Of een stage als je dadelijk aan het studeren bent in België?
Wat je wel kunt doen, is een studie gaan doen voor een beroep dat op de S(C)OL lijst voorkomt in Oz, zodat je over een aantal jaren eventueel kans zou kunnen maken op een Skilled visum, maar dat is allemaal nog erg ver van je bed show....
Maar zoals Marco Pierre White gisteren nog zo mooi zei bij Masterchef: zorg dat je een droom hebt en maak die waar!

Kinderdromen zijn goed! Niet verliezen maar omzetten in een volwassen droom. Ik wilde ook vanaf kinds af aan al naar Australië :)

Hoi Aguero,

Vasthouden die droom.
Ik zou als ik jou was eerst kijken naar uitwisselingsprogramma's.
Jouw decaan zou daar meer van moeten weten, stel hem de vraag maar.
Laat je niet afschepen, blijf gefocust en blijf doorvragen, ook al zullen mensen zeggen dat het niet kan of te moeilijk is ofzo.
Er zijn internationale studiebeurzen en die heb je nodig ook, want studeren in Australië is ontzettend duur.

Een andere optie is je stage in Australië te doen. Wellicht is het zinvol om de mogelijkheden ook in deze volgorde te proberen, dus eerst gaan voor een uitwisselingsprogramma, lukt dat niet, dan de stage. Ook hiervoor eerst informeren bij je decaan.
Stagelopen is ook niet gratis. Je krijgt waarschijnlijk wel een kleine vergoeding, maar je moet ook onderdak en levensonderhoud betalen.

Emigreren kan niet als je minderjarig bent en geen directe familie daar hebt.

Als het je lukt, is het belangrijk dat je (goede) mensen leert kennen. Een goed netwerk vergroot later de kans op een geslaagde emigratie.

Succes ermee!
En hou ons op de hoogte!

Ik kreeg toendertijd voor mijn HBO stage niets betaald. Ligt volgens mij aan je sector in Australië.

Dankjewel allemaal! Mijn plannen momenteel zijn om mijn middelbare school afstuderen en nadien in Oz verder studeren. Nog 3 jaartjes :D:D

Goed sparen dus!!! Ik sprak afgelopen week een stel dat terug gaat naar Nederland met hun jonge kinderen. Mede omdat het onderwijs er beter is (geregeld) en betaalbaarder dan hier in Oz, maar dat was hun mening. Zij hadden sterk het idee dat het niveau hier wat lager is dan in NL. Wellicht betreft dat de lagere school en kindy. Ik heb persoonlijk geen ervaring daarmee.

Ja kijk Australië leidt van oudsher op voor werkers en niet voor hogere functies dus dat het niveau hier beduidend lager ligt is logisch.

:confused: ik had het alleen over de basisschool eigenlijk. Over wat iemand later als hij/zij GROOT is gaat doen, tja dat ligt aan een heleboel factoren. Niet alleen onderwijs :p

Ik weet niet wat de referentie was van die mensen, maar ik ben ook niet zo wild van het huidige onderwijsniveau in Nederland. Veel (toekomstige?) leerkrachten in het basisonderwijs hebben veel moeite met de reken- en taal toets. Ik heb meerdere keren spelfouten ontdekt in brieven die de kinderen van school mee naar huis kregen. De grappig bedoelde foto's van taalfouten van de juf op het rapport van een kind is eigenlijk triest en het komt veel vaker voor dan dat je zou denken.

Back