opleiding

Aguero

New Member
dag allemaal,

Ik wil al jarenlang naar Australie, nu mijn mama akkoord is gegaan na al die jaren zagen en zeuren, heeft ze me ook een voorwaarde gegeven dat ik de eerste informatie zelf moet vinden om te emigreren. Ik ben 16 en heb een heleboel vragen.

Ik heb veel opgezocht op het internet maar vind niet echt alles.

ik ben 16 en voor werkgelegenheid kan mijn mama niet mee. Ik heb al verschillende soorten uitwisselingsprogramma's raad gepleegd maar dat staat me niet echt aan.
ik zou graag bij een gastgezin kunnen leven en daar tot mijn 18ste blijven, middelbare school afronden en daar op hoge school ook afstuderen. Ik studeer momenteel economie-wiskunde en zit in het 3e jaar.

is er zo iets megelijk?
bestaat daar een visum voor?
Zijn er speciale testjes af te leggen voor dat je daar mag studeren?
Hoeveel zou zo iets kosten?
heb ik veel kans voor een baan later daar te kunnen krijgen na de studies of tijdens de studies een bijbaantje te hebben?
Zijn er gastgezinnen die zulke studenten als ik onder hun dak nemen? (voor een vergoeding natuurlijk)

Het kan op een kinderdroom lijken maar ik ben oorspronkelijk pools en heb ervaring met emigratie. ik probeer met alles rekening te houden.

alvast bedankt! :)

this makes me smile.......but really
je bent minderjarig, dat is denk ik het grootste probleem. Te jong voor van alles, dus ook emigreren. Mocht je als kind meegaan met je moeder (als die zou willen emigreren) dan zou het kunnen.
Anders zie ik even geen mogelijkheid op dit moment. Een studentenuitwisseling misschien? Of een stage als je dadelijk aan het studeren bent in België?
Wat je wel kunt doen, is een studie gaan doen voor een beroep dat op de S(C)OL lijst voorkomt in Oz, zodat je over een aantal jaren eventueel kans zou kunnen maken op een Skilled visum, maar dat is allemaal nog erg ver van je bed show....
Maar zoals Marco Pierre White gisteren nog zo mooi zei bij Masterchef: zorg dat je een droom hebt en maak die waar!