Lastavaza, PingPongDutchie Tum en familie.

tum

XPdite Sponsor
Hallo allemaal, toen wij destijds in 2005 startten met ons Australië-verhaal kende ik Xpdite nog niet, bestond dat toen al? Ik zie dat ik wel een heeeele oude Lastavaza heb van 2008, maar ik maak nu even een nieuwe. Omdat jullie me hier nu wel ‘rond zien hangen’ even een korte update
ik ben nu 52, mijn man 54, met een zoon van 19. Mijn Australië-kriebels Zijn begonnen in 1986, het pre-historische tijdperk zonder email en internet 😆, toen ben ik met mijn oma, die daar twee brioers had wonen een maand of zeven in Vicoria geweest, in Rosebud, de Mornington Peninsula. Dit was na mijn eindexamen Havo. Daarna mijn man leren kennen in NL die ook al in Australië geïnteresseerd was. In 1996 en 2000 hele lange vakanties in Australië gehad en rondgetrokken. In 2005 met ons visum begonnen, PR, en in 2007 granted, met in 2008 onze eerste move. In totaal 3 x op en neer geweest om allerlei verschillende redenen. Cairns is onze vaste standplaats. Ik noem ons dan ook gekscherend ook de PingPongDutchies. Nog veel levenslange vrienden in Australië opgedaan via werk, school en kenniskringen van vrienden. Het laat ons niet los, de levensstijl, het klimaat de vast spaces, dus wie weet, zeg nooit nooit. Groetjes.
 
Ik vroeg het mij al af! Leuk om te lezen! Maar momenteel dus weer in NL gepingd? Plannen om binnenkort weer daarheen te pongen? (dat zou kunnen toch met een PR?)
 
  • Like
Reactions: tum
Ik vroeg het mij al af! Leuk om te lezen! Maar momenteel dus weer in NL gepingd? Plannen om binnenkort weer daarheen te pongen? (dat zou kunnen toch met een PR?)
Nog geen vaste plannen, blijft trekken hoor, maar dan zouden we eerst een nieuwe RRV moeten hebben (kost extra werk, want niet 2/5 jaar in Australië geweest, dus alleen mogelijkheid voor 1-jarig RRV) en duimen dat de restricties met Covid, quaraintaine halvering van flight caps war minder wisselend zijn.
 
Hey wat leuk dat je er weer bent, dat is idd een tijd geleden zeg :)

Rosebud ligt bij mij om de hoek en kom er regelmatig erg mooi de Mornington Peninsula, love it.

Cheers
Sander

ps. Xpdite was er al in 2005;)
 
Hey wat leuk dat je er weer bent, dat is idd een tijd geleden zeg :)

Rosebud ligt bij mij om de hoek en kom er regelmatig erg mooi de Mornington Peninsula, love it.

Cheers
Sander

ps. Xpdite was er al in 2005;)
Hoi hoi, ja he 😊. De Mornington Peninsula is inderdaad prachtig. De Ooen Ocean aande ene kant en de rustige baai aan de andere kant.
 
  • Like
Reactions: M5
Cairns! Mooiste stad van Australia!

(En nee ik ben niet echt objectief, want ik woon er).
Klopt, ben er ook helemaal weg van. Elk elke plek heeft zijn voor- en nadelen, en het ‘bilspleetzweetweer’ moet je ook liggen of voor lief nemen, voor ons voelt Cairns toch altijd als thuiskomen.
 
Klopt, ben er ook helemaal weg van. Elk elke plek heeft zijn voor- en nadelen, en het ‘bilspleetzweetweer’ moet je ook liggen of voor lief nemen, voor ons voelt Cairns toch altijd als thuiskomen.

ja ach, dat is “maar” 6 maanden per jaar tenslotte, waar hebben we het over 😉

maar idd, zomer is wennen en aanpassen, winter hier is hemel op aarde. Cairns is wel flink drukker aan het worden de laatste paar jaar.
 
  • Like
Reactions: tum
Cairns! Mooiste stad van Australia!

(En nee ik ben niet echt objectief, want ik woon er).
Hmmm, wij waren niet erg impressed met het strand daar. 🤣
Verder een super vakantie gehad in, maar mostly om, Cairns.
 
  • Like
Reactions: tum
Hmmm, wij waren niet erg impressed met het strand daar. 🤣
Verder een super vakantie gehad in, maar mostly om, Cairns.

Cairns staat niet bekend om zijn mooie stranden, al zijn ze verlaten en perfect om te wandelen. Daarom hebben we zoveel creeks en swimming holes.
Omgeving verder is divers en geweldig, en er is zoveel te doen in en om de stad.
 
  • Like
Reactions: tum
Hmmm, wij waren niet erg impressed met het strand daar. 🤣
Verder een super vakantie gehad in, maar mostly om, Cairns.
Is dat ironisch bedoelt 😉?
Dit plaatje vanmorgen geschoten. Dit is maar 1 van de 6 stranden van de northern beaches.
En dan heb je nog de andere onderweg naar Port Douglas.
Oh en Nudey beach on Fitzroy Island. Al vaak verkozen tot beste strand van Australië.
Om maar te zeggen
 

Attachments

  • E9FB343E-49A4-41F8-AB26-3D843CB55876.jpeg
    E9FB343E-49A4-41F8-AB26-3D843CB55876.jpeg
    622.9 KB · Views: 13
Is dat ironisch bedoelt 😉?
Dit plaatje vanmorgen geschoten. Dit is maar 1 van de 6 stranden van de northern beaches.
En dan heb je nog de andere onderweg naar Port Douglas.
Oh en Nudey beach on Fitzroy Island. Al vaak verkozen tot beste strand van Australië.
Om maar te zeggen
4329536E-D61B-4F59-A8C8-9A7187480C1B.jpeg

Schelpjes zoeken, 1 van mijn favoriete dingenin Cairns, elke gek zijn gebrek zullen we maar zeggen he 😆😅
 
Iemand hier al eens gereisd of rondgetrokken met een Trayon? Gewoon even nieuwsgierig naar ervaringen. Lijkt ons hartstikke leuk op termijn, afgewisseld met af en toe een cabin of zo, voor effe luxe :). Las een verhaal van een mevrouw die een paar maanden had rondgetrokken in de QLD outback en ook op Stations gebleven was, prachtig!
 
Iemand hier al eens gereisd of rondgetrokken met een Trayon? Gewoon even nieuwsgierig naar ervaringen. Lijkt ons hartstikke leuk op termijn, afgewisseld met af en toe een cabin of zo, voor effe luxe :). Las een verhaal van een mevrouw die een paar maanden had rondgetrokken in de QLD outback en ook op Stations gebleven was, prachtig!
Wij hebben ernaar gekeken, veel zitruimte en goed betaalbaar maar vonden het teveel tentdoek en knullige oplossing voor de screen door. Gaan nu voor een Tong Metal maar dat wordt geduld uitoefenen want die hebben een wachtlijst. Dus voorlopig kamperen we nog wel ff met onze baroud rooftop tent, ook niks mis mee. De vraag is nu vooral wanneer dat weer mag….. dus voor het kampeergevoel stoken we maar een kampvuurtje in de tuin op zaterdagavonden.
 
Back
Top