Lastavaza, PingPongDutchie Tum en familie.

Wij zijn net terug van weekendje met de 4WD club (een aanrader als je naar Cairns komt; familie club van wel vooral oudere mensen maar dat maakt net dat het draait om gezellig weg zijn en veel ervaring. En...je gaat camperen op onder andere stations). 1 iemand had een slide on trailer/camper op zijn landcruiser 79. Geen merk maar op maat gemaakt door lokaal bedrijfje. Er zijn er hier genoeg in Cairns. Hij gebruikte zijn slide on unit als hij alleen rondtrok en zonder dezelfde on voor langere trips met een kleine off road caravan.
 
Wij zijn net terug van weekendje met de 4WD club (een aanrader als je naar Cairns komt; familie club van wel vooral oudere mensen maar dat maakt net dat het draait om gezellig weg zijn en veel ervaring. En...je gaat camperen op onder andere stations). 1 iemand had een slide on trailer/camper op zijn landcruiser 79. Geen merk maar op maat gemaakt door lokaal bedrijfje. Er zijn er hier genoeg in Cairns. Hij gebruikte zijn slide on unit als hij alleen rondtrok en zonder dezelfde on voor langere trips met een kleine off road caravan.
Ik heb altijd het idee dat er veel te veel gewicht achterop hangt met zo’n slide on camper, zie ASPW.
Een kerel van een bedrijfje achter ons heeft een patrol 6x6 en een enorme tray waar hij dan zo’n camper achterop laadt, wel een gaaf gezicht!
 
  • Like
Reactions: tum
Ik heb altijd het idee dat er veel te veel gewicht achterop hangt met zo’n slide on camper, zie ASPW.
Een kerel van een bedrijfje achter ons heeft een patrol 6x6 en een enorme tray waar hij dan zo’n camper achterop laadt, wel een gaaf gezicht!
Ligt een beetje aan de slide on. Je hebt hele zware, en je hebt er die niet perse zwaarder zijn dan een ute box. Het heeft ook met de lengte te maken natuurlijk, steekt tie uit of is tie niet langer dan de originele tub of tray. (trays zijn trouwens vaak langer dan de originele tub volgens mij)

Deze weegt leeg net over de 200kg en past in de originele tub bijvoorbeeld: https://www.alu-cab.com/product/canopy-camper/ (bedenk me net dat dit natuurlijk niet echt een slide on is, maar een vaste 'camper'.)
Maar je hebt er ook die een soort van 4 persoons caravan zijn op pootjes, dan verandert het rijgedrag wel een beetje gok ik ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: tum
Wij hebben ernaar gekeken, veel zitruimte en goed betaalbaar maar vonden het teveel tentdoek en knullige oplossing voor de screen door. Gaan nu voor een Tong Metal maar dat wordt geduld uitoefenen want die hebben een wachtlijst. Dus voorlopig kamperen we nog wel ff met onze baroud rooftop tent, ook niks mis mee. De vraag is nu vooral wanneer dat weer mag….. dus voor het kampeergevoel stoken we maar een kampvuurtje in de tuin op zaterdagavonden.

@Red dust , mocht je op een moment inderdaad een Tong Metal op de Hilux hebben, dan heb ik wel interesse in de Baroud RTT :D
 
@Red dust , mocht je op een moment inderdaad een Tong Metal op de Hilux hebben, dan heb ik wel interesse in de Baroud RTT :D
haha, er zijn al meer gegadigden, maar ik hou het in gedachten. En de Tong komt waarschijnlijk op een extra cab D Max. Onze huidige Hilux is een dual cab en dan wordt the slide-on te klein of zoals @Tim911 zegt hang je teveel in de kont (op z'n Hollands gezegd). En met een extra cab kunnen we toch een hond in de auto hebben of een paar boodschappen, want het is onze enige auto. Dus we hebben straks (volgend jaar waarschijnlijk) ook nog een Hilux met laden en roofracks in de aanbieding.
 
Hallo allemaal, toen wij destijds in 2005 startten met ons Australië-verhaal kende ik Xpdite nog niet, bestond dat toen al? Ik zie dat ik wel een heeeele oude Lastavaza heb van 2008, maar ik maak nu even een nieuwe. Omdat jullie me hier nu wel ‘rond zien hangen’ even een korte update
ik ben nu 52, mijn man 54, met een zoon van 19. Mijn Australië-kriebels Zijn begonnen in 1986, het pre-historische tijdperk zonder email en internet 😆, toen ben ik met mijn oma, die daar twee brioers had wonen een maand of zeven in Vicoria geweest, in Rosebud, de Mornington Peninsula. Dit was na mijn eindexamen Havo. Daarna mijn man leren kennen in NL die ook al in Australië geïnteresseerd was. In 1996 en 2000 hele lange vakanties in Australië gehad en rondgetrokken. In 2005 met ons visum begonnen, PR, en in 2007 granted, met in 2008 onze eerste move. In totaal 3 x op en neer geweest om allerlei verschillende redenen. Cairns is onze vaste standplaats. Ik noem ons dan ook gekscherend ook de PingPongDutchies. Nog veel levenslange vrienden in Australië opgedaan via werk, school en kenniskringen van vrienden. Het laat ons niet los, de levensstijl, het klimaat de vast spaces, dus wie weet, zeg nooit nooit. Groetjes.
Welkom terug, dat gevoel hadden wij ook na onze 2e vakantie. We konden het niet meer loslaten en bleven er maar over praten en foto's kijken. Dus maar de knoop doorgehakt 12 jaar geleden, gestart en blijven hangen aan de Gold Coast en nog steeds geen dag spijt.
 
Welkom terug, dat gevoel hadden wij ook na onze 2e vakantie. We konden het niet meer loslaten en bleven er maar over praten en foto's kijken. Dus maar de knoop doorgehakt 12 jaar geleden, gestart en blijven hangen aan de Gold Coast en nog steeds geen dag spijt.
Hoi hoi, ja mooi he. Even voor de duidelijkheid hoor, op dit moment zijn we in NL 👍
 
View attachment 1527

Ik dacht, even een fotooke van mezelf, inmiddels wel blond haar…want ja…donker haar en GRIJS 😅…werkt niet zo goed. Maar dan weet je in ieder geval met wie je ‘praat’. 👋

Goh wat mis ik die straatjes, ik kom zelf uit een oude stad waarmee je tientallen van dit soort straatjes hebt in het oude centrum. Lekker rondlopen, terrasje pakken of fietsen.
 
  • Love
Reactions: tum
Goh wat mis ik die straatjes, ik kom zelf uit een oude stad waarmee je tientallen van dit soort straatjes hebt in het oude centrum. Lekker rondlopen, terrasje pakken of fietsen.
Dit i in Bergen op Zoom Tim. Vorige week met mijn zoon in Den Haag/Scheveningen geweest, kijk maar.2634AD07-0EA0-44C1-A325-96593B9B92FA.jpeg
 

Attachments

  • E8456B82-41A3-434B-BFBE-371DA5213AC8.jpeg
    E8456B82-41A3-434B-BFBE-371DA5213AC8.jpeg
    124.7 KB · Views: 4
Goh wat mis ik die straatjes, ik kom zelf uit een oude stad waarmee je tientallen van dit soort straatjes hebt in het oude centrum. Lekker rondlopen, terrasje pakken of fietsen.
Kan allemaal in Cairns @Tim911 😉
Relatief australisch oud, terrasje pakken op de Esplanade, fietsen als je je leven moe bent (maar dat verbetert: de nieuwe straten hebben groen geschilderde stroken die vast elke Ute tegenhouden), straatjes zijn op zijn minst 20m breed en eindeloos recht dus ruimte genoeg om gezellig rond te lopen.
En vooral: geen retro kasseien waar je over struikelt, groen in de straten, luifels voor zon en regen, mensen die hele jaar door in zomers tenue rondlopen.....
Maar ja soms mis ik ook wel dat bekende Europese stads gevoel
 
Kan allemaal in Cairns @Tim911 😉
Relatief australisch oud, terrasje pakken op de Esplanade, fietsen als je je leven moe bent (maar dat verbetert: de nieuwe straten hebben groen geschilderde stroken die vast elke Ute tegenhouden), straatjes zijn op zijn minst 20m breed en eindeloos recht dus ruimte genoeg om gezellig rond te lopen.
En vooral: geen retro kasseien waar je over struikelt, groen in de straten, luifels voor zon en regen, mensen die hele jaar door in zomers tenue rondlopen.....
Maar ja soms mis ik ook wel dat bekende Europese stads gevoel

Kijk, als je het ergens in Australie moet doen kun je het maar het beste in Cairns doen, en je hebt nog gelijk ook. Je hebt hier alles: de Esplanade 's avonds is alive and kicking, en met die nieuwe layout zonder verkeer en met de terras extensions echt een wereld locatie. Ik heb ze persoonlijk niet beter gezien Down Under, dat zeker. Het doet me zelfs een beetje denken aan Ocean Drive in Miami Beach, maar zelfs dan, als ik mocht kiezen dan heeft Cairns toch echt mijn voorkeur nu. Het heeft echt de WOW factor. Maar inderdaad, die charme die de ECHT oude steden in Europa hebben, tja dat is gewoon unbeatable.

@SteveSW ze moeten jouw als boegbeeld inhuren om toeristen naar deze adembenemende stad te lokken.
 
Het leven in Cairns is zo leuk, dat op een forum posted hoe leuk het is, het leukste is wat ze kunnen doen.


😈😜

P.s. en alleen maar omdat ze niet genoeg tijd in Perth hebben doorgebracht.
 
Het leven in Cairns is zo leuk, dat op een forum posted hoe leuk het is, het leukste is wat ze kunnen doen.


😈😜

P.s. en alleen maar omdat ze niet genoeg tijd in Perth hebben doorgebracht.

volgens mij ben jij nog nooit in Cairns geweest 😉
 
Hallootjes, ik heb net gereageerd ook in ‘Coronavirus in Australië), met de vraag hoe er opin Australië nu georaat wordt over het opheffen van restricties in heel Australië als de 90% van 16+ of 12+ gehaald wordt. Dus ik dacht ik laat hier even weer wat weten En wat meer vertellen over waar we al een tijdje mee bezig zijn.

Het voelt al twee jaar of we ‘between a rock and a hard place’ zitten. Nu voor de tweede keer een 1-jarig RRV kunnen krijgen, met het idee, joh eind 2021 zal het allemaal vast wel beter gaan. Weer alle kosten moeten betalen, want voor het vervallen van een RRV door Corona krijg je geen extension of waver of fees helaas. Ook geen langere duur per definitie op je visum. Wel gevraagd hoor ‘at your discretion’ met als beweegreden ‘if Covid double backs on us’, maar ook niet verwacht dat het zou kunnen. En dat klopte. Dussss de stand van zaken nu. Omicron komt ertussen, lockdowns en restricties nog steeds links en rechts, gaat Australië echt open bij die 90%? Wordt Australië weer 1?

Onze zoon is aangenomen op 2 Uni’s. Met zijn voorkeur voor Adelaide. Ons plan was, of eigenlijk is bij voorkeur: onze zoon installeren in Adelaide en dan of eerst rondtrekken en dan Cairns of vice versa. Maar op dit moment is rondtrekken geen optie met alle domestic border restrictions. Direct naar Adelaide is nu 7 dagen quarantaine met in ieder geval een HealthApp. En dan zit je met al het gedoe van Border passes en zo wil je je verplaatsen naar andere staten. Ons huis moeten we nu wel te koop gaan zetten. Je wil ook kunnen plannen en mid term Uni in Adelaide start in juli 2022. Dan wil je er ook wat eerder zijn om de boel te verkennen en hem daar dan ook met een gerust hart achter kunnen laten. Hij gaat nu nog gewoon door met zijn studie aan de Uni hier (beetje uitzichtloos, want plannen voor Oz, bijna alles online al 1 1/2 jaar werkt goed NOT voor iemand die meer visueel leert en in een fysieke lesomgeving, maar ok elke stap in kennis is er 1 gaf hij aan). Motivatie is in deze situatie om meerdere redenen dan ook lastig vast te houden.

Huizenmarkt voor kopen is superslecht nu hier in NL, dus als we toch hier in NL vast komen te zitten hebben we geen huis meer als we niet naar Australië kunnen. Wanneer zeg je je baan op in deze onzekere tijd. Dit zou de 4e en permanente keer worden dit we naar Australië zouden gaan, en ik dacht altijd dat twee van de drie keren daarvan spannend en stressvol waren, maar ik had het mis 😅. Heb echt even mijn hart hier ook uitgestort nu, sorry voor het doom en gloom verhaal ergens, hoop dat jullie even een positieve boost kunnen geven in de antwoorden 💪❤️.
 
Back
Top