opnieuw voorstellen

Jacky

New Member
Hoi hoi,

Het is alweer een tijdje geleden in 2004, dat ik actief aan het forum deel nam, dus het leek mij een goed idee om mij weer opnieuw voor te stellen en een kleine uitleg te geven, de rest gaat via de stan van zaken.

Wij Mario en Jacqueline, zijn sinds 2004 bezig om te gaan emigreren naar Australie. Voor Visum Skilled Independant 136, waar heel veel papierwerk, bewijzen etc voor nodig is, want hij is van jongs af aan, zelfstandige, dus graven graven graven.... Wij waren in die tijd heel erg actief, maar door andere zaken hebben wij het toen op een laag pitje gezet.
Nu is april 2006 hebben wij het weer opgepakt. We hebben M2A ingeschakeld en ik moet je zeggen, wat een opluchting dat is geweest voor ons. Het blijft nog veel werk, maar de structuur en de regeltjes etc. wat een gedoe allemaal, hebben ze ons er door heen getrokken. Zoals ze werken, blijft het overzichtig en goed te doen. Er zit ook wel haast achter want Mario wordt in feb. 45 jaar en  voor die tijd moet het bij DIMA binnen zijn. We hebben gister van de TRA een GO gekregen, dus die hebben we al in onze broekzak. Zaterdag gaat Mario de IELTS doen en ik in maart.

Onze dochter MIchelle van 14 jaar en onze kleinste telg Gilana van 3,5 maand gaan ook mee. Onze zoon Rico van 20 weet het nog niet. Tegen die tijd dat we gaan, over anderhalf jaar als Michelle klaar is met school, kan hij altijd nog mee.
We willen dan ook eerst een rondreis maken en Australie ontdekken, lijkt me echt leuk. We zien het dan ook als een echte uitdaging, dat mocht ons dit niet bevallen, we nooit kunnen zeggen, hadden we het maar gedaan. We willen dan ook echt genieten, van het heerlijke weer, ruimte en de mogelijkheden die zich dan aanbieden. Ik zelf ben al eens in OZ geweest, maar dat was voor werk en ben toen 5 dagen in Sydney en omstreken geweest en vond het toen al erg leuk. Al weet ik ook wel, dat er echt wonen, wel even iets anders is.

Zo een korte impressie, groetjes Jacqueline

Hi Jacqueline,

Welkom en succes met het vervolg van de aanvraag.
Is jullie dochter van 14 enthousiast? Wij hebben er ook een van 14 maar die geeft er toch echt de voorkeur aan om in Nederland te blijven. Aangezien echter ook bij ons de tijd dringt -ik word in oktober 45- is het voor ons ook een soort 'now or never'. En we gaan er vooralsnog maar van uit dat het een 'now' wordt.....

Welkom op het forum en succes met het vervolg
van jullie plannen  :up:

Groetjes Miranda  :smile:

[quote author=Jacky link=topic=6328.msg78659#msg78659 date=1168511181]
Er zit ook wel haast achter want Mario wordt in feb. 45 jaar en  voor die tijd moet het bij DIMA binnen zijn. [/quote]

Hebben jullie gelezen wat Mr. Rob Breumelhof schreef op 6 Januari 2006, zie punt 1............

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6296.0

Heb je een raket, gebruik die dan of steek hem aan want dit word op het randje werken....

GOGOGO, Mario no time to loose.

Cheers :up:

Jack :evil:

Hi Jacqueline,

Welkom en succes met het vervolg van de aanvraag.
Is jullie dochter van 14 enthousiast? Wij hebben er ook een van 14 maar die geeft er toch echt de voorkeur aan om in Nederland te blijven. Aangezien echter ook bij ons de tijd dringt -ik word in oktober 45- is het voor ons ook een soort 'now or never'. En we gaan er vooralsnog maar van uit dat het een 'now' wordt.....

Hoi Letsgo,

Onze dochter is nu erg enthousiast. Het liefst wil ze nu al weg. Maar ..........toen we het haar voor het eerst vertelden, was haar eerste reactie, maar mijn vrienden en familie dan etc. Dat is op deze leeftijd toch wel erg belangrijk, puberen, jongens, uiterlijk etc. Plus de onzekerheid, dat je niet weet hoe het daar gaat worden en zijn. Je kunt je wel een voorstelling ervan maken, maar meer ook niet.

We hebben haar uitgelegd waarom wij daar naar toe willen gaan en wat wij daar willen gaan doen. Dat het net voor ons als voor haar, nieuw is en niet weten hoe het er zal zijn, maar dat we het daar heel erg naar onze zin gaan maken. Je neemt jezelf toch overal mee naar toe.
We hebben haar veel laten zien, op het internet en op tv. Op één of andere manier is er een omslag gekomen en is ze zelf op zoek gegaan naar chats om met Australische mensen te praten en te vragen hoe het daar is, wat ze doen etc. Lol dat ze heeft, ze vraagt ze het hemd van hun lijf. Ook krijgt ze minder leuke dingen te horen en dat vind ik alleen maar goed.

Wij gaan dan ook eerst rondreizen en lekker genieten. We hebben haar ook gezegd, (we geven het 3 jaar) mocht het ons niet bevallen of haar, we dan terug gaan. Wij of zij 2 keer per jaar terug gaat om iedereen weer te zien.

Plus deze ervaring pakt niemand je meer af en dat houden we ook in onze gedachten.

Ik krijg net een idee, laten onze dochters anders contact met elkaar opnemen, zodat ze wat kunnen praten over Australie en andere dingen.

Ik hoor het wel,
Groetjes Jacqueline

Hebben jullie gelezen wat Mr. Rob Breumelhof schreef op 6 Januari 2006, zie punt 1............

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6296.0

Heb je een raket, gebruik die dan of steek hem aan want dit word op het randje werken....

GOGOGO, Mario no time to loose.

Heey Jack,

Die topic ken ik uhmmm.....2006  :?.... :wink:
Verder is Rob onze raket.......zoals het er nu uitziet, halen we het wel......echt spannend.

Groetjes Jacky

ps, het is fijn om weer terug te zijn.......dank jullie wel voor de reacties. :cool:

Hi Jacky,

Wederom welkom op het forum.

Als je al alles geregeld hebt en je kunt je aanvraag gelijk opsturen is er ws geen vuiltje aan de lucht.
Anders wordt het als je heel wat "in je rugzak" hebt en een hoop moet overleggen.
Zoals eerste huwelijk, adoptie, overlijden of iets dergelijks.
Want ook daar moet je het een en ander van meesturen. Alhoewel dat mogelijk ook nog in een later stadium kan.

Daar liepen wij nl op vast, omdat we nog zo veel meer op moesten sturen.
Verder hadden wij iets minder haast wat betreft leeftijd Ik zelf ben wel al
45 jaar, maar ik heb het geluk dat mijn hubbie iets jonger is dan ik.
Ook wij hebben drie kinderen, allemaal jongens, van 18, 14 en 5 jaar.
Bart van 14 wilde in eerste instantie helemaal niet, maar begint nu bij te draaien.
Rene van 18 wilde in eerste instantie heel graag, maar is steeds lekkerder in zijn vel gaan zitten en ziet er het nut er eigenlijk niet meer van in.
Wil ook na zijn visum gevalideerd te hebben weer terug naar Nederland om eerst nog met een stel vrienden op vakantie te gaan.
Luca van 5 is vorig jaar meegeweest en wil liever vandaag dan morgen.

Groetjes en succes met jullie aanvraag,

Mariette

Dank je Mariette,

Wij hebben  in opdracht van Rob (M2A) alles tegelijk verzameld. Het leek ons eerst helemaal niet handig, maar we zijn heel blij het toch gedaan te hebben. En oude dingen, weer naar boven halen is soms erg lastig, waar heb je het gelaten........daar gaat veel tijd in zitten.

Het zijn nu nog een paar kleine dingetjes en dan kan het worden ingeleverd. Komt allemaal wel goed volgens mij.

Wanneer willen jullie naar OZ toe gaan??

Groetjes Jacqueline

Wij willen naar Tasmanie.
En eigenlijk was het de planning om Oktober, November te gaan, maar door al die extra papieren duurde het extra lang en werd het erg omvangrijk.
De wachttijd op een aknowledgement die normaal twee weken bedroeg werd toen ook nog eens opgeschroefd naar drie maanden. (Gelukkig is dit momenteel weer redelijk, dus daar zullen jullie niet zo veel last van hebben.)
Maar wij kregen na drieenhalve maand ook nog eens ons dossier terug.
Dus ik ben bang dat we blij mogen zijn als het nog voor juni is, want 1 juni is de uiterlijke datum dat we ons huis moeten opleveren,

Het probleem wat komt met de leeftijd is niet alleen dat je minder punten krijgt maar ook dat je historie steeds groter wordt en ook dat je werkgeversverklaringen, diploma's, eventuele trouwboekjes rechterlijke uitspraken binnen moet zien te krijgen.

En ook wij wilden het zo compleet mogelijk aanleveren, zelfs de medische keuring hebben wij al allemaal ondergaan.
Nu is het afwachten.

Dus ik zou zeggen, rond het maar zo snel mogelijk af, dan zit je tenminste in de molen.

Veel succes, Mariette

Back