oppas

Nynke

New Member
Wij hebben een datum staan. 1 juli vertrekken we naar Australie.
Maar......We hebben hier in NL een enorm netwerk van oppasmensen voor onze kids. opa's ,oma's ,ooms, tantes. Ik zie er dus ook best tegenop dat we dat in Sydney niet hebben. We hebben er welliswaar flink wat vrienden zitten(we hebben er al drie jaar gewoond, maar dan zonder kids), maar die hebben zelf ook kids dus al drun genoeg.Hoe hebben anderen dat geregeld in Australie. Gaan degene met (jonge) kindjes nog wel een een weekendje weg of lekker een avondje stappen en hoe hebben jullie dan (betrouwbare) oppas geregeld?
Gewoon benieuwd.....
 
Hi Nynke

Een onderwerp naar mijn hart! Onze kids (meisje 5 & jongetje 3) zijn allebei hier (Brisbane) geboren. Wij hebben helaas de laatste jaren zo goed als geen oppas gehad en dat is best moeilijk af en toe. We "nemen het ervan" als onze ouders hier zijn. Maar dan nog gaan we misschien maar 1 of 2 keer op pad. Een weekendje weg?? nee nog nooit gebeurt :-D een avondje uit? zelden....maar dan moet ik wel eerlijk toegeven dat vrienden en kennisen het beste wel eens aanbieden maar ik voel me altijd een beetje bezwaard. Dus er zijn best wel mogelijkheden als je er voor open staat. Het wordt wel iets makkelijker nu onze oudste naar school gaat en dus ook regelmatig bij vriendinnetjes over de vloer komt, het maakt het voor mij net even makkelijker om de "next step" te nemen - logeer partijtjes! :)

Groetjes
Syl
 
He Syl, voel je niet bezwaard om mij te bellen hoor! Echt geen probleem! Vind ik alleen maar gezellig!

p.s. misschien willen Zoe en Ramon ons wel helpen met een "proef batch" kruidnootjes maken  :) Dat zijn kinderkoekjes, dus papa en mama kunnen dan uiteten (of met z'n tweeen bij de super grote mensen koeken gaan halen  :-D)
 
Thank you :flowers:!!!  :)

weetje wat (sorry Nynke ga heel even off-topic :)) Ramon was erg teleurgesteld Maandag ochtend......hij dacht dat jullie zouden blijven slapen!!! :-D

Groetjes
Syl :)
 
Hij mag hier wel een keer komen logeren. Martijn zegt: dan zetten we de tent op in de tuin (de vraag is wie er dan in slaapt...).

Ehm om het een beetje on topic te maken: Nynke je ziet. Je kunt ook een oppas via XPdite op de kop tikken :D.
 
Ik zie mezelf nog best wel een oppasbaantje hebben als ik in het begin in Oz niets anders kan vinden. Misschien zijn er wel meer mensen in Oz die denken zoals ik?
 
Een anderen oplossing is een oppas club beginnen.
Waar de ouders uren opbouwen bij het oppassen voor vrienden,
of kennisen met kids,
en die uren weer gebruiken als zij oppas nodig hebben,
werkt heel goed.

Gr Ineke  :)
 
ik pas hier in NL heel veel op!
dus als iemand in Rockhampton zit en graag een NL oppas wil!
bijdeze bied ik me aan :)
vanaf 1 oktober ben ik in Rockhampton.
(daarvoor overal en nergens, Brisbane en dan omhoog naar RH)
 
Back
Top