Opstarten der economie in Oz

JohannesGR

New Member
Voor de NLers, getrouwd met een austral. partner, tot 950 Dollars in 2009 extra van de staat.
Mijn zoon schreef "dit jaar wordt de vacantie goedkoop - vader staat betaalt mee".
http://www.sbs.com.au/news/article/1007644/Q&A:-Who-gets-what?
Johannes

Bedoel je Nederlanders die in Nederland wonen en zijn getrouwd met een Australische partner?

Want het maakt volgens mij niet uit als je in Australie woont, zolang je maar belasting betaald.

Ik ga belasting betalen aan het einde van dit financiële jaar. We zijn pas in dit financiële jaar begonnen met werken, dus helaas...die $ 950,- gaat aan onze neus voorbij, aangezien we afgelopen financiële jaar nog belasting in Nederland hebben betaald.

@Joep: Denk dat je toch wel in Oz moet wonen of daar belasting betaalt.
Johannes
P.S. Junior heeft PR - getrouwd in Oz met Ozvrouw - woont ca 60 km Z. van Brissie - Duitse nationaliteit

[quote author=JohannesGR link=topic=9722.msg131748#msg131748 date=1234208475]
Johannes
P.S. Junior heeft PR - getrouwd in Oz met Ozvrouw - woont ca 60 km Z. van Brissie - Duitse nationaliteit
[/quote]

Maar wat bedoel je dan met? :
[quote author=JohannesGR link=topic=9722.msg131748#msg131748 date=1234208475]Voor de NLers, getrouwd met een austral. partner, tot 950 Dollars in 2009 extra van de staat.[/quote]

[quote author=Joep link=topic=9722.msg131724#msg131724 date=1234177747]
Want het maakt volgens mij niet uit als je in Australie woont, zolang je maar belasting betaald.
[/quote]

Deze regel kan ik herlezen naar: Of wonen in Australië EN belasting betalen in Australië OF niet wonen in Australië EN toch belasting betalen in Australië.
Dus kortom: als je belasting betaald in Australië, dan kun je dit bedrag krijgen.

[quote author=JohannesGR link=topic=9722.msg131748#msg131748 date=1234208475]
[/quote]

Deze zin is dus identiek aan wat Joep zei.

(ben als programmeur vrij veel aan het stoeien met OR en AND constructies en volgens mij wordt door jullie beiden hetzelfde gezegd alleen in een andere context :D

Wat overigens wel zo is, is dat als graadmeter je wel het afgelopen financiële jaar belasting moet hebben betaald in Australië. En daar vallen wij net buiten de boot....ach, ik heb een andere leuke financiële meevaller :D

[quote author=JohannesGR link=topic=9722.msg131720#msg131720 date=1234176201]
Voor de NLers, getrouwd met een austral. partner, tot 950 Dollars in 2009 extra van de staat.
Mijn zoon schreef "dit jaar wordt de vacantie goedkoop - vader staat betaalt mee".
http://www.sbs.com.au/news/article/1007644/Q&A:-Who-gets-what?
Johannes
[/quote]

Als het aan Labour ligt krijgen alle residents en citizens afhankelijk van hun inkomen tussen de $0 en $950 om de economie te stimuleren.
De Liberals zijn er tegen en willen ipv. het geld weg te geven, het investeren in subsidies voor isolaties, infrastructuur, scholen etc. dat levert ook banen op.

In december heeft Labour ook al een boel geld weg gegeven, dat resulteerde in een enorme omzet steiging voor de gok-industrie (pokies), drankhandel en Kerstcadeaus gemaakt in China. Daarom wil Liberal het iets anders aanpaken, alle basis-scholen opkanppen bijvoorbeeld levert een boel werk op voor Australische bedrijven en leveranciers.

Johannes, ik hoop dat je zoon in Australie op vakantie gaat want het geld is Australisch belasting geld om de Australische economie te stimuleren.

Quote: The bonus will be available to Australian resident taxpayers who paid net tax in the 2007-08 financial year and those income is lower than 100,000

Even voor de duidelijkheid: als je op een temporary visa in australie woont, en je hebt het hele jaar belasting betaald, krijg je dan wel of niet die bonus?

Met andere woorden, is iemand op een temporary visa (zoals 457) wel of geen Resident Australian Taxpayer?

En hoe is dit anders dan de bonus van kerst 2008? Waren de eisen daar anders voor? Die kregen wij namelijk niet, en ging er daarom vanuit dat we deze ook niet zouden krijgen!

Thanks!

Er staat niet bij dat je een permanent resident moet zijn, dus maakt niet uit lijkt me.

Ik ben meer geïnteresseerd in dit gedeelte:

SINGLE INCOME FAMILIES

The government wil give $950 to families who rely on one main income earner and those income is lower than $150,000 per year.

The bonus includes sole parent families and two-parent families where one parent chooses to stay at home or balance some paid work with caring for children.

Het geldt ook voor temporary residents als je maar bij je 2007/2008 tax return opgegeven hebt dat je een Australian Resident for tax purposes bent (1 van de eerste vragen geloof ik)

Let wel: als je minder dan $11,000 per jaar verdient, krijg je geen bonus... Dus:
< $11,000 -> $0
$11,000 - $80,000 -> $950
$80,000 - $90,000 -> $650
$90,000 - $100,000 -> $300
> $100,00 -> $0

En inderdaad Joep: als 1 van de 2 meer dan $150,000 verdient, krijgt de ander niets ook al valt hij/zij in 1 van de 1e 3 categorien

Hmm, dat zou mooi zijn (ookal ben ik het principieel niet eens met de stimulus package).

De criteria zijn dus anders dan voor de kerst?

Voorlopig krijgt niemand iets:

Quote: "The Government's $42 billion economic rescue plan is facing a difficult passage through the senate, with Family First Senator Steve Fielding warning he would not vote for it unless changes are made."

[quote author=Jan Katers link=topic=9722.msg131788#msg131788 date=1234258081]

En inderdaad Joep: als 1 van de 2 meer dan $150,000 verdient, krijgt de ander niets ook al valt hij/zij in 1 van de 1e 3 categorien
[/quote]

Volgens mij gaat het juist om Single Income Families. (dus er is geen 'ander')

Beetje verwarrende berichtgeving... dan weer 'alle Oz taxpayers', dan weer restricties, dan weer 'single income'... lijken wel politici  :grin:

Hey Joep: het citaat zegt ook

...and two-parent families where one parent chooses to stay at home or balance some paid work with caring for children.
... da's geen single income.... of heb ik m'n denkvermogen weer eens op werk laten liggen??

[quote author=Jan Katers link=topic=9722.msg131800#msg131800 date=1234267358]
[quote author=Joep]...and two-parent families where one parent chooses to stay at home or balance some paid work with caring for children.[/quote]... da's geen single income.... of heb ik m'n denkvermogen weer eens op werk laten liggen??
[/quote]

Tsja, maar wat is de definitie van "some paid work". Dat zie ik toch ook weer niet als een inkomen.

Back