Opsturen Documenten naar OZ

kruisje

Member
Hoi !
Ik heb alle documenten voor the skill assessment voor Vetassess nu binnen, en heb onlangs op dit forum iets gelezen over UPS.
Graag zou ik van deze transportfirma gebruik willen maken, alleen, ik zou niet direkt weten waar in België hiervan een vestiging ligt. Op internet geraak ik ook nie veel wijzer. Moet ik gewoon naar een postkantoor gaan? Het is enkel maar een hoop papieren, dus kunnen die dat in principe ook wel in orde brengen..? Heeft iemand ideetjes, wellicht ervaring in deze? Alvast bedankt....
 
Hallo kruisje,

- check www.ups.com
- selecteer je locatie
- kies tabblad 'verzenden'
- kies 'locaties vinden'

et voila:

United Parcel Service België
Woluwelaan 156
1831 Diegem
Tel.: 078-250-877

Denk wel dat UPS een stuk duurder zal zijn dan de gewone post.  :wink:
 
Hou er wel rekening mee dat UPS soms je post op rondreis stuurt door AUSTRIA ipv AUSTRALIA :p

Bart
 
Hallo !

Bedankt voor de info...

@ Bart: oei, zou ik dan toch maar beter van De Post gebruik maken? Maar die kunnen er soms ook wat van, niet?

Hoeveel tijdsverschil zou het zijn wanneer je op UPS beroep doet tgo op bovengenoemde, does someone know this?
Greetz xje
 
Nou, het viel uiteindelijk wel mee, de papieren waren nog steeds binnen een week bij de TRA.

Bart
 
Het ligt eraan hoeveel je betaalt. Ik heb altijd al mijn formulieren via DHL (zelfde soort bedrijf als UPS, FedEx etc) aangetekend verstuurd met de snelste optie. Dan brengt een DHL koerier persoonlijk het pakketje en levert het af als de ontvanger een handtekening heeft gezet.

Het is wel een dure optie, maar  ik had zoiets van ik wil absoluut niet wagen om de papieren ergens onderweg naar Australia kwijtgeraakt te zien worden.
 
In NL ging ik naar t postkantoor om per TNT (= tegenwoordig postkantoor) koerier te versturen.
Kost wat geld, maar de TRA had t 4 dagen later binnen.
 
Hey Kruisje,

Ik heb ze aangetekend met de post laten versturen. Moet zeggen dat het eigenlijk allemaal heel snel ging (denk ongeveer een weekje voor aankomst) en dat ik geen zin had om er nog extra geld aan te verspillen. Mijn vriend heeft DHL gebruikt en was er heel tevreden van.
Bij de post heb je er het raden naar als het afgeleverd is maar dat is twee keer prima gelukt (ook naar VETASSESS)

Groetjes,
T
 
Bedankt Tinneke, dit klinkt geruststellend,

Heb alles vrijdag eveneens met De Post , aangetekend, laten meegaan, en zat - tot ik je bericht las - echt met een ongerust geweten thuis...Het gaat toch om waardevolle papieren ( vertalingen kosten ook nie nix!) enz...
Nu maar hopen dat ook ik geluk mag hebben op dees gebied... :up:
x-je
 
Hey Kruisje,

Het enige vervelende is dat je niet weet of het aankomt bij VETASSESS. Ik denk dat ik ze de tweede keer wel gevraagd had of het aangekomen was. Maar twee keer geen probleem gehad, dus dat zit wel ok hoor!

Je hebt toch nog extra kopieën van de vertalingen gevraagd voor je visum aanvraag enzo?

Groetjes,
T
 
Hey Tinneke,
Had vergeten te vermelden da de doc. bestemd zijn voor het Austr. immigratiekantoor dat als 'tussenpersoon' met VETASSESS voor ons functionneert. Die zullen sowieso melden wanneer ze t ontvangen, of wanneer t uitblijft... :?
En verder hebben we van alle documenten een scan genomen als backup...

Greetz!!
 
Hoe hebben jullie de papieren verpakt? Ik sta op het punt om een stapel van zo'n 6 cm te versturen naar DIAC, en ik wil geen nachtmerries over losse papieren die ergens op een vliegveld door de lucht wegwaaien .....

Ik heb een envelop, maar is een doos meer voor  de hand liggend?
 
Hoi Lucy,
ik heb er zelf voor gekozen om mijn stage contracten e.d. inderdaad in een doosje naar Australie te sturen. Op die manier kan het minder snel kwijtgeraakt worden, in mijn perspectief.
De aanvraag van mijn visum heb ik echter wel in een envelop verstuurd (naar duitsland). Wel in zo'n groot bubbeltjes ding.
Ik heb alle papieren in insteekhoesjes gedaan, en die in een snelhechter.
Mijn paspoort moest ik ook meesturen, en die heb ik in een insteekhoesje gedaan, die ik dubbel heb gedaan, en vervolgens in de snelhechter, zodat hij er nooit uit kan vallen.
Succes!
 
Advies van M2A was; plastic om de papieren zelf (plastic boodschappentasje ofzoiets).
Dan worden de papieren in ieder geval niet nat onderweg.

Bart
 
Back
Top