Opzeggen energiecontract (Nuon) lukt niet???

tampet

XPdite Sponsor
Dag allemaal,

Ben op het ogenblik bezig om onze administratieve sporen te wissen in NL (het lange ' opzeg' lijstje... :smile:) en stuit op de vreemdste zaken, waaronder deze; 

Vandaag geinformeerd bij Nuon hoe en per wanneer ik ons energie-contract op moet zeggen (meterstanden doorgeven etc.)  aangezien wij op 19 okt. a.s. vertrekken maar het huis leeg/te koop achterblijft.

Kreeg als antwoord dat ik pas het contract op kan zeggen/afsluiten als het huis verkocht is, d.w.z. als de
'sleuteloverdracht' plaats vindt. M.a.w. als de verkoop (worst case) nog een jaar op zich laat wachten, dan loopt ons contract bij Nuon gewoon door...ook al is er niemand in het huis die gas of electra gebruikt... :|

Dat is toch raar of niet?? Ik begrijp het niet en ben geneigd te denken dat het een broodje aap verhaal is, ben dus benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

Hartelijk dank alvast!!

Ja Maar

Als je in oktober weg wilt en je je huis afgesloten zou hebben van gas en elektra.
Moet dan de verwarming niet meer branden voor het vocht en de eventuele vorst?

Hoe het met het afsluiten zit weet ik niet.

Kees

Hoi Tampet,
Bij ons is het inderdaad gegaan zoals je schrijft.
Wij zijn in November gegaan en eind December, bij de sleutel overdracht van de nieuwe bewoners is het op onze
naam stopgezet. De makelaar heeft het geregeld omdat wij er niet meer waren.
Maar inderdaad wat Kees zegt, de verwarming heeft op een lage temperatuur aangestaan ivm met vorst en vocht.
Het is eigenlijk helemaal geen probleem geweest.

Groetjes Jolanda

Helaas, dit is geen broodje aap verhaal, je kunt wel je rekening naar een leegstand tarief brengen. Bij ons bleef er dan een bedrag van 35,00 euro te betalen voor gas en elektra (hadden wij bij dezelfde maatschappij). De watermaatschappij overijssel kent geen leegstandtarief en daar betaalde wij de volle bedrag door. Ik heb begrepen dat dit per watermaatschappij verschilt. Houdt er ook rekening mee dat als je huis wordt overgedragen dat het bedrag voor de onroerendzaakbelasting bij de notaris verrekend wordt, jij blijft dus het gehele jaar verantwoordelijk voor de betaling. Dit zelfde geldt ook voor de waterschapbelasting.
Begin ook op tijd met het opzeggen van Internet, (mob) telefoon etc. bij ons heeft dit nogal wat voeten in de aarde gehad, wij zijn nu 4 maanden in Aus en hebben nog steeds problemen met At Home.

Veel sterkte met alles en laat je de kop niet gek maken.

Groet Magda

@Kees; dat is een hele goede van jou, daar hadden we nog niet aan gedacht.. :roll: dus dat afsluiten zou idd niet eens handig zijn. Thx!  :up:
@ Jolanda en Magda: ja zal idd proberen om het hoofd koel te houden, valt niet altijd mee! :grin: Dank voor de tips! Zal achter KPN aan gaan (Het NET) ...

Hoi,

Onze overdracht van het huis is op 1 sept. en dan moeten wij de meterstanden door geven. Dus het klopt denk ik wel, dat je
eerst je huis moeten verkopen voordat je de nuon op kan zeggen.
Nou succes met je verkoop van je huis en veel geluk in Aus.

je huis verkopen zonder stroom (warmte, licht)  is niet echt slim, het is het einde van je huis als je het niet verwarmd ivm vocht enzo. Denk maar aan leegstaande huizen.  Bovendien is het rondleiden van kopers in een steenkoud en donker  huis ook niet zo fantastisch.

Zolang het huis van jou is, ben je verplicht er voor te zorgen, je bent immers ook verplicht een opstalverzekering te nemen. 

[quote author=mammavark link=topic=9139.msg123864#msg123864 date=1218782641]
je huis verkopen zonder stroom (warmte, licht)  is niet echt slim...
[/quote]

Jajaja had al zoiets begrepen Aukje, dankje ...zal t noooooit meer vergeten promised :grin:
What can I say, soms verlies je juist de voor de hand liggende zaken uit het oog...althans ik wel (ahum en vaak ook..)
Maar ik heb ondertussen helemaal vrede met ons Nuon lot hoor... :smile:

Off topic: wat wonen jullie super idylisch zeg, als ik ooit jullie blog foto's aan dochterlief laat zien, trekt ze acuut bij jullie in... :grin: ze heeft het al tijden onafgebroken over paarden....op elke pony die we tegenkomen wil ze zitten...en ik de stadsjuffer vind het eerlijkheidshalve vooral eng...best hoog zo'n paard en ze is pas 5...

ja- ik vond ze ook zo hoog, tot ik mijn aukje fluisteraar vond- paardrijjuf Yvonne! Nu rijdt ik zelfs op ex race paarden, en die zijn langbenig hoor...

je meisje mag best een rondje doen, Portica is heel lief voor kleine kindjes. Tjits heeft ze er vandaag weer afgegooid. Jammer, want die durft nou net zo lekker. Ze kiest het wel uit- dat peerdje. 

Back